onsdag 25 september 2013

Skafferiet

 Nu tänkte jag visa er då vårt skafferi byggdes, jag har alldeles säkert visat det tidigare, men jag visar en gång till. Jag har alltid önskat mig ett stort skafferi, det här skafferiet kan man inte gå in i, ett så stort hade vi inte plats för i vårt kök, men jag är nöjd ändå.


 Här har jag hämtat de gamla pardörrarna som jag fyndat på Blocket, vi ställde dom på den platsen där skafferiet ska byggas, bara för att få ett litet hum om hur det skulle bli.


 Här har vi rivit taket, och i den här hörnan ska skafferiet stå...


 Tak och väggar och golv på plats, då var det dags för skafferiet, Morgan och min Pappa snickrar...och jag är byggledare...


 Åhhh så fint..perfekt..


 Och massor med hyllor, sista hyllan ner mot golvet gjorde vi smalare så att man kan ha potatis och annat på golvet i skafferiet...


Så blev det...jag är nöjd, på den här bilden hade vi inte spikat listerna ännu, men skafferiet är klart !
Kraaam Anette
P.s Tack för alla fina kommentarer i förra inlägget om vår köksrenovering ! Många har frågat om vårt Smeg kylskåp, så nästa gång gör jag ett inlägg om bara kylen så ni får svar på era frågor !

20 kommentarer:

LOPPISLIV sa...

Godmorgon där uppe!! Ditt skafferi är verkligen fint, och pardörrarna gör ju sitt såklart, sååå chamriga! En platsbyggd hörn skafferi vill jag att maken ska bygga till mig, men det står just nu låååångt ner på listan :-))

Underbara bilder Anette!!

Nu äter Wilma medicin, vi får hoppas hennes åkomma går över, sååå jobbigt!!! Kraaaam Paula

VINTAGELINE sa...

Det ble sååå fint! Dørene er supersjarmerende!
Funderer også på å kjøpe Smeg, og vil gjerne høre hva du sier.

En god dag til deg, Anette!
Klem

hagagården sa...

Så underbart fint ni har det i köket!!!
Kramar
Ninni

Lilla Drömtorpet sa...

God morgon Anette!!
Helt ljuvligt skafferi ni fixat! Blir verkligen avis! Dörrarna var ju pricken över i. Jag önskar jag oxå kunde ha ett skafferi...men det får jag bygga när vi köpt vårt eget torp!! =)

Kramar till Dig!

Marit Bekkevold Skoglund sa...

Hei.
Så fint det spisskamerset ble. En kjempegod ide. Har lagt meg til som følger av bloggen din. Har akkurat startet en blogg selv. www.bruktogblandet.blogspot.no hvis du skulle ha lyst til å titte innom.
Vennlig hilsen Marit

hemma hos lilla mej sa...

Bara så underbart fint har ni det i köket .Önskar dej en skön onsdag.Kram Rita

Prinsessorna på Bellevue sa...

Ja, det blev verkligen superfint! Förstår att du är skafferilycklig! Jag har ett skafferi man kan gå in i, men har liksom en förmåga att proppa proppfullt därinne och lägga sin saker som kanske inte ska vara där... Bara för att det är stort!

Kraam
Petronella

Annas röda stol sa...

Jättefint!!! Ha en fin dag. Kram

Rummet för välbefinnande sa...

Det är verkligen jättefint Anette!
Förstår att du är glad för det.

Efteråt så är det värt allt jobb, men när man står mitt i brukar det vara lite slitsamt.

Ha det så bra!
Kram kram Mia

Anonym sa...

Säger bara Mm..
Såå fint!!
Kram Marie :)

Gabriella sa...

Så underbart med ett skafferi i köket! Och ja har man det inte redan så kan man ju alltid bygga ett:)

Anonym sa...

Tack för det!
Lillemor i Gävle

Tre Engler sa...

Wow...for et utrolig vakkert skap:) det ble bare så fint:)
Klem Merete

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Du är fantastisk på och hitta fina lösningar, ditt skafferi är precis lagom stort. Så vackert med dom gamla dörrarna.
Kram till dig vännen
AnnaMaria

Anno 1924 sa...

Kjempefint spisskammers med herlige dører!! De gamle dørene er virkelig prikken over i'en! Ønsker deg en fin dag:)) Klem

Annas skattkammare sa...

Ja många gånger har jag beundrat ert skafferi, visat sambon bilder och sagt att jag vill ha ngt liknande. Vi får se om och när det blir! :)
Kram Anna

Godastunder-tokigaidéer sa...

Super snyggt, härlig idé att bygga självoch hitta några snygga dörrar.

Kram Anna

Anonym sa...

Åh vad fint det blev med dom fina dörrarna till skafferiet:)Funderar på att göra ett litet skafferi vi med när vi nån gång renoverar köket och det finns så mycket fin inspiration!
Nettan

Elin kohlström sa...

UNDERBART fint!!

G:a Affären sa...

Ditt kök tröttnar jag aldrig på, det är så otroligt fint och kul att se förvandlingen med dessa före och efterbilder.
Och det är så charmigt att dörrarna får var så där slitna! Tänk att du har ett platsbyggt skafferi, vilken dröm!
Kramar
Cia