torsdag 8 november 2007

Öppnings erbjudande !!

Denna vackra zink krans , som du kan ha som advents krans , har vi special pris på nu till öppningen av butiken !!


Den har små vita porslins rosor på kanten...vi har ett begränsat antal....men visst är den fin ...


Jag pysslade lite här en kväll..ni vet ju hur jag är , jag måste få pyssla lite , då mår jag bra....
Jag har sett och fått inspiration av alla ni andra med fina bloggar , så jag gjorde min egen mix kan man säga...här ser ni strutar med lack sigill på...


jag limmade på en spets upptill....



det är vanligt silkes papper som sticker upp ur struten....




Sen ville jag prova på att göra gammeldags smäll karameller..ni vet såna som man gjorde i skolan när man var liten...jag fick fundera en stund hur man gjorde , det är ju ganska många år sen man gjorde såna..men jag kom ihåg !



Jag gjorde några stycken, vita såklart...



Här hänger en av dom , jag limmade på en gammeldags etikett , det är ju fint med bok märken också , men det hade jag inte hemma...

en sån här modell är ju också fin...jag rullade små rullar av hårt papper , så att karamellerna blir små....


också blev det en sån här modell , med sigill på...det var jätte kul att göra lite gammeldags julpynt...det prasslar så fint....
Ha det så bra alla och hoppas att ni blev på pyssel humör nu !
Kram Anette

68 kommentarer:

Anonym sa...

Hej, vad konstigt, jag satt och gjorde smällkarameller i gårkväll och så går jag in och tittar på din blogg och då ser jag att du också pysslat.mina är också vita.
Juligt och fint
Varma hälsningar
Sanne

Linneagården sa...

Att du hinner med allt!!
Smällkaramelller är ju en klassiker & dina blev kanonfina. Kul att sätta nåt annat än bokmärken på dom.

Fin ljusstake ni har till butiksöppningen, de kommer gå som smör i solsken!!

Ha en bra dag. Kram från mig

marie sa...

Godmorgon Anette!
Men vad kul att man får skriva en kommentar i början. Känns som att det alltid är en sådär 100 före mig varje gång, hiihi! Zinkkransen försvinner nog med en rykande fart, den var ju såå himla fin. Hoppas att det kommer att gå riktigt bra nu och med en bra julförsäljning!! Det är ni väl värda!! Önskar att man kunde vara där! Och pysslat har du hunnit med också, du är fenomenal på att hinna allt! Superfina strutar och smällkarameller. Strutar har jag men jag får nog göra lite karameller också, tycker såna platta karameller är fina också. Har ni nån snö däruppe i norr?? Har tänt en brasa nu på morgonen och ska gå och ta mig en kopp kaffe nuoch lyssna på sprakandet. Mysigt! Kram Marie

Handplockat sa...

åh vilket öppnings erbjudande =)

hinner du grejja hemma åxå himmel qwinna vad du e duktig

vi synnns i morgon jag e så nyfiken på nya butiken =)

lycka till

Anonym sa...

Så himla fina saker du pysslat, du är såå duktig! Till förra julen gjorde jag smällkarameller, vita, som jag limmade gammaldags ängla bokmärken på. De blev riktigt fina att hänga i julgranen!

Min Skattkammare sa...

Öhhh.........
Jag blir liksom mållös av hur du får till allting! Jag skrev om en röd jul, men vit är så klart nästan ännu finare. Men det säljer inte lika bra om jag gör ljusa/vita tomtar.......konstigt, jag tycker de är läckra (om jag får säga det själv) fniss!
Strutarna är riktigt fina med lacket, det blir nog till att härma, tralla la la la!!!
Den där ljusstaken är jättesöt, Marie, min kompis, har den! Hon är så mallig sååååå.......!
LYCKA TILL!!! Det kommer att bli toppen!
Nu ska jag ta en morgonrunda, solen skiner på ett lite snöigt landskap............
Julen närmar sig........
Stor vram KRAM
Kicki

Anonym sa...

Vad du har pysslat....jag blir sugen på att ta fram papper, band och annat smått och gott nu när jag läser ditt inlägg! Tänk vad mycket fint man kan göra!
Du är otrolig...sån energi...jag fattar inte hur du hinner med allt...en riktig energispruta är du, Anette!
Er nya butik blev ju kanonfin...det är synd att man bor så långt ifrån annars hade man ju rusat dit på direkten......Kram från Clara

Karin Krut sa...

*skrattar* Här blir man ALLTID pysselsugen när man tittar in :) Jag har också köpt hem papper för att pyssla lite men inte kommit till skott ;) jag ska nog gå och göra en strut på en gång :) Dina saker är såå himla fina, jag gillar lacksigillet. Har sett att det finns VITT lack... perfekt till naturfärgat papper.... Vet bara inte var ;) Man blir alltid så inspirerad när man kikar in här :) Skönt att se att du inte jobbar ihjäl dig utan har tid med sånt du tycker om :)
Ha en skön dag
Kram Karin

Anna sa...

Underbart vacker ljusstake!

Haha ja jag har förstått att du måste pyssla med något hela tiden:) Jag är lite så själv också!

Vilka vackra strutar och smällkarameller! Jättevackert med lacksigill! Det måste jag få härma!Såg att Panduro har olika sigill och lackstänger!

Ha en härlig dag!
Kram
:)Anna

Elzie sa...

Fina saker du gjort. Vita smällkarameller är väldigt tjusigt. Nu är det snart öppning för er. Lycka till - säger jag!
Kram Elzie

smultrongården sa...

Men så fina strutar o karameller. Karamellerna har jag alltid blivit så nervös över - det är ju så mycket grilliga färger att man blir svimfärdig. Helvita har jag aldrig sett. Då kan ju t.om vi ha karameller, hihi... och med dom etiketterna - ursnyggt!
JAG HÅLLER TUMMARNA - BÄGGE!!!
Skickade paketet nu... kram

Lotta "EnVilsenLoppa" sa...

Oj vad mycket fint pyssel du gjort !
Jag har alltid gillat och envisats med att ha smällkarameller i julgranen ,till mannens förtvivlan -Sånt krams !
De är fina att göra platta oxå !!
Kram / Lotta

Unknown sa...

Sååå ljuvliga!! Alldeles...alldeles underbara!!
=) Visst är det meditation att sätta sig ner i en vrå och pyssla lite?? Ett måste för mig...=)Ljusstaken är verkligen jätte fin..har faktiskt lyckan att äga en! Dina kunder kommer att bli jätte nöjda med det erbjudandet! Lycka till...Håller tummarna! Kram Malin

Färjtorp sa...

Den där ljusstaken är jättefin!!! Så vackra saker du har gjort, strutarna och karamellerna är bara så fina, måste ut och hitta vitt sånt papper!
Kram och lycka till med öppningen imorgon nu =)
kram Johanna.

Tidsmästarinnan sa...

ja det kan du haja att man blir pysselsugen!!!
O vad fint du har gjort. Nu är det jag som handlar silkepapper och sätta barnen i arbete :-) (ja, mej själv också förstås.)
Stort lycka till inför invigningen också!
Glada hälsningar
S.

Anonym sa...

Riktigt fin ljusstake... vill haaaaa :)

Dubbelörn sa...

Så otroligt vacker den adventsstaken var... :)

Så på lediga dagen så hann du ändå bara med dessa...*hmm*... men oppps, självklart så han du ändå väl baka o städa o plocka o fixa o dona annat, samt heja på barnen, gossa med mannen o allt annat som vi ännu inte får se *gapskrattar*...

Vet väl hur Kalixbor funkar o vilket tempo de har.. ;)

Stort LYCKA TILL!!

Anonym sa...

Om jag blev på pysselhumör? Ja det är klart jag blev det när jag såg ditt pyssel! Vad fint det blev! Vad är det för fint papper du har och gör strutarna av? Och var har du fått tag i det? Jag vill också ha sånt förstår du...
Ha det så gott!
Kramar Camilla Örebro

maloppa sa...

Åh va mycket fint du visar, fast det visste du väl redan att vi här ute tycker *ler*. Nu blev jag jättesugen att göra lite julpyssel m sonen, vi blir borta över jul o skippar granen men man kan ju faktiskt hänga dem på andra ställen också. Affären ser hur inbjudande ut som helst, synd bara att jag bor för långt bort...
Lycka till med invigningen, ni kommer säkert få många kunder direkt!

Anonym sa...

Du har så otroligt fina saker, jag skulle så himla gärna vilja besöka er butik. Synd att man bor 100 mil ifrån bara. Men kanske en webbbutik vore något?? I vilket fall så önskar jag er stort lycka till! Sen undrar jag om det är ditt hem som är med i senaste Lantliv och vad är det för papper du har till strutarna?
Kram Camilla

Christinas låvebutikk sa...

Hei! Dette bladet så så koselig ut! Gjett om jeg skal lete etter det! Tror de har det her i norge! Syns jeg har sett det før! Ha en fin torsdag!

♥ Pia... sa...

Hej Anette....NuU är jag på trån igen...skickar ett litet mail till dej...PIA

Stämningsfullt sa...

Å så fint! Måste pyssla lite med barnen. Jag har nog glömt hur man gör smällkarameller men min dotter kan nog :)

Goa sa...

Jag förstår att pyssel verkligen är ditt sätt att varva ner...det är ett bra sätt dessutom!
Och resultatet blir ju, så vackert att här sitter jag och *suckar* och känner att det gör inget om inte jag pysslar så mycket...jag kan ju, titta runt och låtsas..*ler*
En sån vacker zinkkrans har jag precis fått hem...den är såå fin!
Och så vill jag önska dig lycka till med invigningen!
Tänk om man kunde varit där..*suck igen*!
Men du får visa massor av bilder..:)
Kram och ha en bra dag!
Goa

H ennA sa...

Ljuvligt pyssel! Lycka till med invigningen av nya affären!

Ha en inspirerande dag!

Min Skattkammare sa...

Hej rara du!!!
Säger bara hej..........pirr pirr! Hi hi hi!
Glöm inte kameran!!!
Vi vill se mååååånga bilder på allt!
Butiken, dig och syrran, kunderna.......
Det kommer att bli ett......
Åhhhhhhhhh...........!
Kramelikram
Hälsa syrran

Anonym sa...

Hej,
du är så duktig. Hur hinner du med allt? Jag skulle gjärna veta mer om den så vakra ljuskransen ni sälja.
Vad kosta den och kann du kanske skicka den till mig? Konntakta mig gärna Simone@nordix.biz Lycka till med butiken jag skulle sååå gärna komma.Bästa Hälsningar Simone

Linnéa sa...

Vilket fint pyssel!!! Men du pysslar ju å andra sidan alltid så fint. Längtar till imorgon då jag prick klockan tio ska stå med näsan upptryckt mot rutan i den nya gallerian. Hoppas att hitta fint fattigmanssilver i butiken.
Ha en skön kväll!
Kram/ Linnéa

Engsroom sa...

Fint pyssel du gjort!
Smällkarameller ja de är verkligen ett pynt med skräckblandad förtjusning tänk alla färggranna modeller som barnen kommit hemsläpandes med ifrån dagis och skolan för mig har de " förstört hela julgranen" det är så man skäms hur man är, när jag drev min butik så var en äldra kvinna in och handlade julgranskulor och pynt av mig hon sa "Tänk jag sa till mina barn ska ni inte komma hem och var med och klä julgranen de svarade varför då mamma du gör ju alltid om den efteråt! Hon sa att hon kände sig så dum, hon hade inte tänkt på det! Hon ville ha en fin gran till jul. Nu hade alla hennes barn flyttat hemifrån, nu kunde hon ha den granen hon alltid drömt om men uppskattade det inte längre.
Jag kände igen mig i hennes berättelse och kan säga att jag kände mig träffad. Hur jag löste det jo varsin julgran i barnens rum som de haft sina alster i de har varit så stolta i sina julgranar. Alla glada och nöjda! Har gjort likadant med pepparkakshusen de har gjort varsitt, så det har blivit en hel liten by tillslut med hus. Ja det blev ett långt inlägg, ville åter igen säga att jag gillade ditt pyssel skulle löst det genom att köpt vitt silkepapper lättare kanske än 4 julgranar!
Kram Ella

Anonym sa...

Åh, så spännande, jag kommer i morrn!

Anna - På landet Mot skogen sa...

Jättefint! Jag blev ju jättesugen på att göra smällkarameller nu, vad fina de är i vitt. Annars minns man ju mest barndomens färgglada, stora smällkarameller som fick hänga längst ned i granen :)

Hulda sa...

Så nydelige ting du har laget! Jeg holder også på med mye slikt nå om dagen. I går laget jeg noen hjerter. Har en enkel lysestake i samme stil som den kransen du har i butikken. Den er så fin!

Tonje sa...

ojojoj så masse vakre bilder du frister med i dag....nydelige ting du har lagd deg=) Slike som du viser på siste bildet vet jeg ikke hvordan man lager,tror aldri jeg har lagd slike.

Karin Krut sa...

Ja det har du alldeles rätt i :) det var i lantliv jag har sett det, undrar var man kan få tag på den..
Ha en skön kväll
Kram Karin

Kamomilla sa...

Hur hinner du med allt???
Otroligt fina strutar och karameller har du gjort.
Kamomilla

Anonym sa...

Ojojoj, va mycket fint du har gjort! Gillar verkligen strutarna med spets, lack och snören!..Ja även smällkaramellerna..superfina!
Nu blev jag oxå sugen på att göra såna!..Ljusstaken som du visar var himla fin! Lycka till med invigning av butiken! Kram :)

Jennys Vita Villervalla sa...

Underbart vackert pyssel!
Du är en stor inspirationskälla som vanligt!
Lycka till imorgon nu!
Kan tänka mig att det blir invation av alla människor som vill se er fina butik!
Kram
Jenny

Unknown sa...

Som alltid lika vackert när du sätter igång din kreativitet. Dom blev så fina dina vita strutar och smällkaramellerna blev så gulliga.
Jag skall nu försöka göra några jag också.
Kramisar Jeanette

Strömkarlen - Vitavillan sa...

Vilka otroligt fina karameller du har gjort!´
Strutarna var verkligen så gulliga.
Du ger mig sån inspiration.
Kram Marlene.

Eva Agnes sa...

Åh, Anette, så skönt julpynt du gjort. Jag sitter här och njuter av varenda bild och blir full av inspiration. Har lust att göra alla.
Jättefint.
Kramar Eva Agnes

Skatan sa...

Hej! Kul att se det vackra julpyntet. Jag njuter i kapp med Eva Agnes : )

kram!

Solsjö - Under en vind sa...

Skrev en lång kommentar innan, men den är inte med....hrm...tekniken....
Du har verkligen gjort fint pyssel, visst kan det vara avkopplande! Å´i vitt blir det så fint! Dessutom passar det ju bra i ditt redan juliga hem!
Håller alla premiärtummar jag kan för er, kommer bli toppen! Sjävlklart glömmer jag inte bort dig:)...tittar in här varje dag! Må väl och sov gott! Kram!

Katarina sa...

Man blir alltid på Pysselhumör , smittad av dig :)
Hur känns det nu Anette?
Allt kommer gå som på räls för er , ni har byggt upp en fantastiskt vacker butik du o systra di( och far er ):)
Med er säkra smak kommer snart hela Kalix med omnejd bo väldigt vackert o mysigt.
Jag tänker på er i morgon och byter ut vår vanliga kopp Java mot ett högt glas Champagne !
Skål och Varmt Lycka till !!
Kramar
Katarina

Marie sa...

Vilka jättevackra strutar och smällkarameller du har gjort, helt ljuvliga! Jag gjorde också vita smällkarameller för ett par dagar sen, ska visa dem framöver på bloggen. Lycka till med invigningen av butiken!

Kram Marie

Katarina sa...

Jag måste ju säga att det är lite premiärpirrigt när jag tänker på er invigning i morgon...*fniss.

Tänk om man ändå hade fått vart med när ni öppnar....Längtar så efter att bo närmre:)

Åhhhhhhh va skoj det blir för er i morrn:)

Kramar igen:)

Smycka dig sa...

Hej, Jag har bes�kt er trevliga butik tidigare d� min man opererades f�r br�stcancer och jag bara �nskar att jag har tillf�lle att bes�ka er igen i nya butiken som verkar helt fantastisk, lycka till med invigningen..

Anonym sa...

*snyft* Vi kunde inte komma. Peter jobbar kväll - jag är ensam med småttingarna och Linda hade inte heller möjlighet att komma loss ...
Men så fort vi kan så kommer vi!
/B
www.lyckligagatans.blogg.se

Tingeltangel sa...

Man blir ju alldeles tokig då man ser allt vackert ni har i butiken. Det kommer verkligen att bli en underbar butik. Så fint ditt julpyssel är. Jag är inte så pysslig men sådana fina smällkarameller tror jag att jag skall försöka mig på. Tack för att du visar oss så mycket vackert.

Anonym sa...

Hej! Vilken superfin blogg du har - och imponerande fina saker du gjort!! En liten fråga vad gäller färgen på er pärlspont - är den helvit, eller bruten? Olje- eller vattenbaserad?
Synd att din affär ligger så långt bort, för jag bor i Stockholm....
Hälsningar
Kicki

atmosphere sa...

Sybd att det är så långt emellan oss ( i kilometer) annars hade jag med ett gång andra bloggare härifrån stått först i kön.
Kram Ingrid

♥ Pia... sa...

hej...jag var där på vipkvällen...satt i ena hörnet...såg du det:)haha..näää så synd att man inte kunde komma..hoppas ni haft det kul och många kunder ikväll..får väl se i morgon på bloggen din hur det var ..så vi fäår njuta lite vi med:)..du har pysslat så fint...strutarna var för söta alltså...här blir inga harongar gjorda precis...men snart kanske ...PIA

Katarina sa...

God morgon:)
Vilken dag det blir nu idag:)
Varmt Lycka till med nyöppnandet av er fina butik:)
Du...nu bubblar det i glaset här framförmig ...
Så, Skål och ett stort Lycka till med allt vad du tar för dig !

KRamar katarina

Lavendel & Romantik sa...

Kikar in och skriker ...LYCKA TILL GUMMAN!!!!!!!!!!!! Det kommer att bli så bra Duracell norrlänningen :-) Många många kramar från mig ps. Jag får nyckeln i dag pösss/Majsan

Livingroom sa...

Å så fina pysselsaker du gör! Jag blir ju jättesugen på att göra smällisar. När jag var barn tyckte jag att smällisar var det fulaste...ville ha julgranskulor. Men nu blir smällisar lite nostalgi. Oj, det där lät som jag var 100 år....det är jag inte *ler*

Livingroom sa...

Hej igen....Stort lycka till med invigningen!

LustochLängtan sa...

God morgon.. du är nog den flitigaste lilla myra man kan tänka sig, otroligt att du hinner med allting. Jätte fint pyssel du gjort.. man blir riktigt avis!!
Tack för allt fint som du visar man blir på så gott humör :)
Önskar all lycka till med invigningen. Kram Anita

Ina sa...

Åh vad fina dina juldekorationer blev!! Jag har också pysslat lite, sytt julstrumpor och gjort både smällkarameller och nya strutar, visar de en annan dag i min blogg...
Måste säga att er afför blir såååå fin, ni kan vara stolta!! Önksar jag haft en egen eller iallafall att jag kunnat besöka er men det är lååååångt till er.
Önsar dig en bra helg!!
Kram Ina

Sallys hus sa...

Hej min vän!!!

Å vilket fint pyssel...jobbar så mycket just nu så ögonen går i kors. Hela helgen går jag ju trampett kurs..tot. 20 timmar ska avverkas fredag kväll tom. sö....phu...det lär jag inte bli piggare av!
Men nästa vecka...då ska minsann jag också få tid att pyssla.

Jag önskar er ett jätte stort lycka till!! Det hade varit sååå kul att få vara där då ni öppnar!
Kram Katarina

Ps...ert brev är på väg....det kom tyvärr inte på lådan förns sent i går kväll...men det finns ett litet lycka till där i...

Anonym sa...

Jätte fint pyssel!

Solsjö - Under en vind sa...

Hoppas att ni har det toppen i butiken!!!
Jag har mailat dig....Kramis!

smultrongården sa...

HUR HAR DET GÅTT??????
Står ni på benen?
Är SÅ nyfiken... kramar från Eva

n o r d i n g å r d e n sa...

Hallå där Anette, ja, vad ska man säga annat än att du helt enkelt är blogg och inredningsdrottning med en superb smak och fantastiskt sinne för att pyssla och dona, så vackert allt blir och hur hinner du!!?? Jättefina strutar med sigill och ljuvliga smällkarameller, såna som i övrigt endast brukar vara rent fula!! Du borde väl kunna sälja dina alster i butiken, skulle gå som smör!! Vacker adventskrans! Ha en trevlig helg!! Jag byter inlägg i morgon, har många bloggar att besöka i helgen! : ) Mari.

Sallys hus sa...

Halloj!!
Måste bara berätta att mitt under kursen i kväll fick jag en fråga...?????? hade inte alls hängt med......jag var uppe i Kalix hos er....fniss....
Jag gjorde smällkarameller och gled runt i er butik och kikade...
Hoppas allt går som på räls nu!
Kram och gäsp!

Husbilsresan sa...

Å, vad mycket fint du pysslat med.Ljusstaken som ni har som öppningserbjudande är verkligen jättefin.Jag önskar att jag bodde i era trakter, så att jag kunde handla i er mysiga affär *suck*
Ha en skön helg!Kram!

Line sa...

For noen fantastsike ting du har laget!! Her var det masse som inspirerte til å sette i gang med selv!
Lykke til med nyåpning av butikken. Den ser rålekker ut (¨,)

Anonym sa...

Hej Annette!

Jag har precis upptäckt din underbara blogg. Du gör så mycket fint och jag blir så inspirerad. Tack! Själv har jag precis börjat blogga. Ta gärna en titt på min blogg: trädgårdsdrömmar.

Hälsningar,

Caroline

LantlivsAnette sa...

Tack alla för era kommentarer..just nu har jag så himla fullt upp så jag hinner inte svara på era kommentarer...
Kram Anette

Katarina sa...

Snabb på att duka brickan, haha haha. Nää du jag jag fick fram allt ( förberett) på köksbordet , fick ner maken i sängen i en hiskans fart( med jobbarbraller o allt på) väckte alla barnen och sa, Nu skall vi sjunga för pappa,fniss*
Line hade ju förberett o väntat flera dagar på att det skulle bli fars dag:) Så vad gör inte övriga familjen:)
Tänkte du på bilden, i all hast så dukade jag allt på bordet i köket , maken låg i sängen i sovrummet....så allalf ick ta med sig var sin kopp...fat ...present i handen in när vi sjöng. Huvet under armen hade jag som satt så försjunken i din blogg, hihi så jag glömde av Fars dag.

Kram till dig Anette, ni har haft en skoj helg förstår jag...med lite ömma fötter su kanske, men GUUUD vilka snygga stövlar ni har på bilden !!!!

Japp, nu blir det strax kväll här !
Kram Katarina