onsdag 22 juli 2009

Nu byter jag skåp !!

Jahapp, då ska jag tala om vad det är för något stort fynd som jag har skaffat !! Skåpet i matsalen är inblandad i det hela, detta stora vita skåp ska jag nu sälja, jag ska lägga ut det på blocket nästa vecka, men är någon intresserad redan nu på att köpa det så kan ni maila mig
anette.hjerpe@telia.com jag har Antikmålat skåpet själv, det är stort och rymmer mycket...
Kan meddela nu att skåpet är sålt !!


Det är det här skåpet som väntar på att få flytta in till oss !! Jag har ett tag letat efter ett gammalt högt skåp, helt plötsligt i Lördags ringer en kompis och säger att hon har ett skåp till salu hemma på gården, hon hade precis köpt det men det gick inte in i huset !!! Så jag blev ju så klart överlycklig att hon ringde till mig !! Så nu står skåpet i garaget och väntar på en makeover.


Jag har lånat en gammal mjölkpall av en annan kompis, för den har en så vacker färg, grågrön, lite annorlunda färg, jag tror att skåpet ska få den färgen. Kan ju bli fint mot allt vitt som jag har i matsalen...eller vad tror ni ?


Här står pallen framför en stol med linneklädsel, ser ni, de är nästan samma färg på pallen som linnetyget...jag ska bryta färgen och börja med att måla skåpet invändigt, så får man känna om hela skåpet ska få den färgen. Allt det här ska jag börja med nästa vecka, för vet ni...!!! I morron åker jag och mina tjejkompisar till Stockholm i 4 dagar !! Jiippieee !!! Vi har sparat till den här resan tillsammans i flera år och nu äntligen blir det av, jag kan ju behöva det efter allt som hänt denna våren...Vi ska bl.a på Rosendalsträdgård, Vaxholm, Hallwylska museet och fina butiker såklart !! Så nu ska jag börja packa...
Ha det gott
Kraam Anette

47 kommentarer:

Handplockat sa...

WOAOW ÅÅÅH brutalt snyggt skåt
så nu har du äntligen fått tag i ett
det är du värd efter det här senaste året ;)
MUMS
i eftermiddag ska jag& barnen till Lena och fika (maken är på fiskeresa så vi måste ju åxå få njuta
Sedan ska vi ev skrämma slag på några norska turister i boden då jag kanske visar mej i Bikini
*mohahaha*

Ha en toppen Onsdag

Butiken Handplockat sa...

glömde säga Njut nu i Stockholm!!!
Vad kostar skåååpet?

kram igen

Körsbärsgården sa...

Trevlig resa! :)

Vänliga hälsningar från Karin i solig Körsbärsgård.

My Lovely Things sa...

hej Vännen!!
Åh gumman va härligt med en semseter tripp til stan!! Det förstår jag att dulängtat til..Verkligen välbehövt efter allt denna slitiga vår!! Ha en underbar resa!!

Grattis grattis..vilket kanon fynd med det skåpet..
jag letar oxå efter ett sånt..De är så vackra det stora gamla skåpen..

Tror att det blir kanon fint med en brytning åt den färgen..
ha nuen härlig dag..
jag ska med packa lite grann..Mannen och jag drar till Åhus i morgon..Vi har bröllopsdag..
Kram anna

Bygatan sa...

Skåpet kommer bli kanonsnyggt i den färgen!

Ha det så kul i Stockholm! Låter som en underbar resa och 4 dar dessutom, är lite avis;-)

Kram Lena

hemtrevnad marie sa...

Å så kul med en Stockholmstripp!!
Du jag tror det kommer att bli superfint med skåpet i en grå ton!!
Och du skulle se vilken gammal skruttig pall jag hittade på auktion häromdagen, den är i slitet blågrått...den står framför mina gamla pardörrar nu.
Igår köpte vi färg till ett skåp...det går mot beigegrått...jag hoppas det blir snyggt...det är fint att bryta mot det vita tycker jag!
Ditt skåp lär du få sålt på nolltid!
Ha en fin tur nu!!
kraam

lyckebrants lycka sa...

Du ska absolut måla skåpet i den färgen.
Jag har själv börjat fundera över att måla några möbler i den färgen, en lagom nyansbrytning till det vita!
Ha kul i storstaden!
Hälsningar
Rose-Marie, Bälinge/Uppsala

Viveka i Bläckhornet sa...

Wow vilket skåp. Det kommer att bli kanon efter din behandling. Ja det är snyggt med den där brytningen med färg. Spännande att få se när det blir färdigt.

Så härligt med en semestertripp till Stockholm. Det var meningen att mannen och jag skulle åkt förra veckan men bilen gick sönder. Får se om det blir i höst istället.

Kram Viveka

♥ Pia... sa...

Yiiipppie..nu kom jag in här..tusan vad det är svårt..blir arg..för att det inte finns något att göra åt det..det är din blogg plus några till som jag har svårt för att komma in på...men nu serru...åå vad fint det skåpet blir..den grågröna färgen gillar jag..är kanske nåt liknande som jag målat i och målar nu..har du grön umbra i eller??..min svarta soffa ska få nåt liknade..ochditt skåp från förut är ju så fint..men ..det kommer säkert bli alldeles otroligt ..fint det nya med:)..en stockholmstripp..såå roligt för dej..hoppas du finner mycket roligt där..vilket jag inte tvekar en secund på..att du gör alltså:)..ja jag ska till götegorg nästnästa vecka i några dagar...ska bli kul..det med...annars gör jag små turer..som idag.ska jag till.....just det..kommer till det sen..och som du såg var jag på kafferepet igen..gud såå roligt..det är något som man kan apa efter tycker jag...alla goooa kakor och inte minst att träffas så där...ha de gött..och kram ...Pia

Handplockat sa...

DUU HAAAAAR MAIL =)

butiksofie sa...

I love this little chair?...very cute!!!best regards Anja

johanna sa...

Heeej
åååå vilket skåp!!! Klart det ska vara grått! Det kommer att bli så fint!

Vad mysigt med tjejresa! Hoppas ni får det riktigt mysigt
kraaaaam

Anonym sa...

Hejsan!

Jag har just ätit frukost och läst repotaget om ert vackra hem i Allt i Hemmet.

Mycket fint och trevligt repotage tycker jag. Lite konstig känsla när man kikar in på bilderna i tidningen och det nästan känns som om man varit hos dig förut....

Så blir det när man bloggar och kikar in till varandra man känner igen både det ena och det andra *fniss*

Du har ju såå fint hemma!

Spännande med förändring och nytt skåp. Jag tror att den nya färgen på det nya skåpet kommer sitta som en smäck!!!!

Ha en bra dag

Kram Lena

pysseltanten sa...

Vilket mysigt skåp!
Det kommer bli URSNYGGT i grått!
Ha de nu så kuuuul på tjejresan...o SHOPPA LOSS ordentligt...hihi.
Ha en finfin dag..
Kraamizar Git

Rummet för välbefinnande sa...

Jösses så fint ditt skåp är! Det kommer du säkert få köbildning på kan jag tro. Det där andra skåpet som du fått tag i är en riktig läckerbit ser jag. Det blir något att sätta händerna i det *ler*
Dina bilder är så underbara och bilden med stolen och kaninen gör att det pirrar i magen av lycka - sååååååå fiiiiiint!

Nu hoppas jag så innerligt att du får en helt underbar och magisk helg i Stockholm med dina vänninor. Njut och "lev ut" för fullt nu.....

Kram min vän!
Mia

Solstrimmor & Stjärnstrålar sa...

Vilket tjusigt skåp, vad fint det kommer bli i den färgen som pallen! Perfekt!
Ni kommer få en underbar resa till Stockholm, vad kul det låter! Bra tips!
Ha det gott!
Kram vännen!
nina

gamla skolan sa...

Båda skåpen , är hur fina som helst !! Färgen tror jag blir kanonfin ! Önskar dig en riktigt trevlig resa , så kul att få göra det tillsammans med sina allra bästa vänner ! Kramar Susanne / den gamla skolan

Anonym sa...

Jag tror att skåpet kommer att bli jättefint i den färgen, mot allt det vita. Ha det så bra i Stockholm det låter jättekul.
Kram Susanne

emilias gömmor... sa...

Båda dina skåp är så fina! Jag hade inte kunnat släppa det skåpet ifrån mig som du skall sälja. Men å andra sidan är det väl därför det finns så mycket möbler i mitt uthus. Grått kommer att bli jättesnyggt. Jag blandar själv gråa och vita möbler, det blir en vacker kontrast. Ha nu en trevlig resa!

Kram Mimmi

LOPPISLIV sa...

Hej goa Anette! Ohhh så roligt det låter med en tjejresa, att umgås, skratta och kunna ränna i affärer i lugn och ro utan att någon suckar...hihi sånt behöver man ibland, och särskilt du efter din jobbiga vår. Ha det nu underbart i storstan.

Wow vilket fint skåp du fyndat, gillar den raka modellen, den kommer att bli jättefin där i rummet. Grått blir superfint mot allt det vita. Vet du...jag har en nästan likadan pall här hemma med samma grågröna färg som du visar. Jag älskar färgen på den och har funderat på att måla något i denna ljuvliga nyans...ska bli spännande och se hur du får fram färgen, du får tipsa mig sen. Söt hylla över din säng i förra inlägget, härligt sliten och fågelburen!!!Du milde så fin den är.... Du lyckas då alltid hitta det där lilla extra :-) Ha det nu gott i huvudstaden vännen. Kramisar Paula

Handplockat sa...

heeej
huujeda mej vad läskigt med jordskalv... de sa det tom på radion nu
du jag ska till 98 % ha skåpet men hinner inte måtta förrän i kväll
är det ok ring mej annars

ha det bäst

Nu sliiiter barnen i mej!
- nu måste vi åka mamma du hinner inte iväg och måtta på Handplockat

Fridfulla hem sa...

Hejsan
Va kul att fara till sthlm med kompisar, och Vaxholm är jättefint jag har ju bott där i några år när jag var liten.
Hoppas ni får en trevlig resa.
Kram Maud

My home is my Castle sa...

Wow.. For et skap !!!
skikkelig lekkert...
Jeg synes skapet du skal selge er like flott og jeg skulle gjerne kjøpt det av deg, men det blir litt langt å kjøre hehe ;)
Gleder meg til å se det ferdig malt. Blir bare sååå flott :)

Klem,Kari

Anne-Lie sa...

Ha en jättetrevlig Stockholmsresa!!!Och mys riktigt ordentligt...och glöm inte träningsskorna!!!Hur mycket vill du ha för det vackra skåpet???Det andra vae inte dumt heller!!
Kram
Anne-Lie/artur&gerda

ANETTESHUS.COM sa...

Wow! Så nyyydelige skap! Både det gamle og det nye;) Hadde jeg bodd i nærheten, hadde jeg kjøpt det med det samme!

Ha en fin tur til Stockholm!

Klem Anette:)

Floralis sa...

Hej Anette!
Synd att man inte har mer väggyta för jag är så svag för skåp... Önskar att man kunde ha en vinter- och sommargarderob med möbler! Lättare att variera... : )
Det där nya skåpet är supersnyggt och blir bara snyggare om du målar den grå. Inte vit, please... Det får inte bli för mycket av det goda vita... ; )
Grågrön eller gråblå nyans röstar jag på! : )
Ha det gott!
/Anneli

S o F sa...

Önskar dig en toppenresa! Och jag utgår från att det blir det också! :)

Ha det!

Floras Kulle sa...

Vad modig du är som vågar släppa taget om dina möbler! men annars kan man ju aldrig köpa något nytt, eller hur?!
Skåpet blir kanon i den grågröna nyansen, den är gammaldags och fin. Förr fick man väl fram den med lite grön umbra i linoljefärgen.

Ha det så skönt i Stockholm!
(Här skall det kopplas av med en nyköpt Allt i Hemmet...)

Kram
Annette

Skatan sa...

Heja! Vilken härlig resa det lär bli...kul idé att spara tillsammans till en sådan sväng. Man borde, man borde...

Grattis till skåpet och lycka till med jobbet!

Kram,

Anna

iLLi sa...

Åh, så fint det blev!

kram
Lina

Karin Krut sa...

Hej Anette!
Vilket härligt vackert och stort projekt du har hittat :D Det kommer att bli kanonfint det är jag säker på :) Jag har också börjat kika åt det grå hållet. Jag hittade en fransk blogg och blev helt såld på hennes bilder! Jag förstår inte ett ord av det hon skriver min skolfranska är för länge sedan begravd ;) men bilderna.... jösses!
Ha en skön dag och den där resan till stockholm den är du mer än väl värd!
Kram Karin
ps: bloggen har adressen buisetzinc.canalblog.com ifall du inte redan hittat dit :)

smultrongården sa...

Men ååååh, vad härligt det låter!!!

Hur mysiga butiker och allt som än finns så är min absoluta favorit: Rosendals Trädgårdar. Mmm vilket mysställe. Att ligga där på en filt i skuggan under ett äppelträd - åh vad mysigt. Och att flyga runt i deras urcoola gungor. Det måste ni göra - ni kommer att kikna av skratt!
Ha det TOPPEN!!! Kram Eva

Ett Vitare Hem sa...

Åh vilket snyggt skåp fast det andra var också snyggt ;o)
Hoppas ni får det härligt i Stockholm!
Kramis/LenaS

Börjelundskan sa...

Halloj Anette!

"Gudars" vilket snyggt skåp du har fått tag på, tur för dig att kompisen inte fick in det hos sig *fniss*. Precis nåt liknande är jag ute efter som ska bli TV-skåp. Den som letar han finner :)

Hoppas du får kul i Stockholm.

Ha det got! Kraam Cin

Anonym sa...

Jättefint skåp du köpt och tillika det du ska sälja. Ha det så trevligt i Stockholm. Vaxholm är underbart på sommaren. Det finns så många mysiga inredningsbutiker där. Kram Sofia

Änglarnas hus sa...

Haj Anette!

Tycker absolut att skåpet skall vara i den grå tonen den kommer att träda fram mot de vita väggarna och emot golvet. Älskar din matsal och det ska bli spännande att se hur skåpet tar sig ut...
Må så gott!!
Kram Sanne

Tulipa sa...

Hej!
Vilket härligt inlägg att läsa!
Glädje och måleri och resa!

Jag tror skåpet kommer att klä i den fina diskreta färgen, den smälter väl ihop med linnefärger...
Men blandar du färgen själv?
Låter som överkurs för mig!
Det bästa tycker jag är att som du ha en färg på möbel att utgå från och så låna hem hela tjocka bibban med färgprover från färghandeln då kan man välja på alla nyanserna...

Kul med ett målningsprojekt som kommer att ändra intrycket ganska rejält i ett rum. Det är ju ett stort skåp!
Ha det riktigt riktigt trevligt!
Kram Mariette

Mamma C sa...

Men vilket fint skåp, kommer bli jättefint efter din behandling. Du ska ha det så jätteskönt och kul nu i Stockholm.
Kram Mamma C

Anonym sa...

Åååå vad härligt med en tjej resa. Ni kommer att ha hur mysigt som bara den.

Oj vad jag skulle vilja ha ditt skåp, du skulle kunna ta det med dig till Stockholm så skulle jag hämtat det där, fniss.

Det nya skåpet kommer att bli super fint och grått det är fint, jag lovar.

Ha en underbar vistelse i Stockholm.
Kram annica

SussiLibySweden sa...

Det kommer att bli kanonfint med det nya skåpet...man måste våga lite och förnya. Nu blir det någon annan som köper ditt skåp och får njuta och du tar nya tag och får förnyelse.
Att ta en annan färg än vitt, men ändå få den ljusa tonen kommer att bli super :-)
Jag brukar blanda flera olika vita nyanser i vårt hem då blir det lite mera liv och inte så kalt.

Njut nu ordentligt i Stockholm...jag bara älskar den staden.

Hej från anneli...SussiLi...

Marie sa...

Vilket fantastiskt skåp, är helt säker på att det kommer att bli jättefint i den vackra grågröna färgen.

Ha ett par alldeles underbara dagar i Stockholm!

Kram Marie

Vita små hjärtan sa...

Du det skåpet kommer bli fantastiskt när du behandlat klart det!
Kram Agnetha

Kristall & Pynt sa...

Så fint skåp, det kommer bli jättefint i den färgen, jag har ett liknande skåp i vitt.
Hoppas du får det trevligt i Stockholm.
Ha det gott
Kram Sofia

Körsbärshöjden sa...

Vilket härligt skåp, klart du ska ha det grått :)

Ha en fin tur i Stockholm

Eva

~~♥ Mamma Millan ♥~~ sa...

Så vackert skåp till försäljning...man blir ju lite sugen;)Det nya var med sååå fint!ött med maileg ninisen med!!


Ha det såååå trevligt i Stocholm...alla behöver ut o roa sig emellanåt!!!

kram millan

CandyboX Collector sa...

Charmig bild - jag gillar kaninen ^^

Lisas torp sa...

Båda skåpen är ju fina, men ibland vill man ju byta lite!
Ja, vilken ljuvligt sovrum det verkar vara!
Jag har förresten sett reportaget om dej och ditt vackra hem i AiH! Åh, så fint!

Lycka till i Stockholm hoppas ni hittar många roliga butiker och annat!
Kram
Lisa