fredag 2 juli 2010

Ett litet fynd...

Kolla vad jag hittade på min senaste Loppis runda !! En liten gullig Järnsäng, jag har ju berättat förut att jag liksom dras till små söta saker så jag blev så glad då jag såg denna lilla säng.
Så nu står den på skänken i gästrummet.
Tack alla som skrev och kommenterade mitt förra inlägg om mina döttrars mysrum i vår lilla stuga på gården, igår pyntade vi lite till där, jag sydde ett svart linnedraperi och tjejerna köpte blockljus, inte vita..ohhh nej..färg ska de ha..fniss..turkosa och limegröna, det du morsan..
Nu var det Fredag , så härligt, vi fikar och har det gott och planerar Loppisrundorna i helgen !
Kraaam Anette

28 kommentarer:

♥ Pia... sa...

Hej Anette... men har du ett sånt litet sött hus på din gård..och som bara stått där och ingen använt.. men nu du...vilket ljuvligt rum..vackert vackert..det kommer bli ett härligt tillhåll det.. Tänkte skriva till dej och "prata" lite via mail..tiden går och jag hinner liksom inte med..men nu är semestern i närheten så kanske jag får iväg ett ...HA en skön och go helg..kram från mej ..Jo då Selma ligger allt vid mina fötter nu..väntar på att jag ska gå till jobbet...
Pia

♥ Pia... sa...

å just det..sött sängfynd du gjort ...

n o r d i n g å r d e n sa...

Nej men, vilken söt liten säng, kanske Maja försöker ta den också om du bäddar i den: ) Jag donade med en större säng i går, bilder på den kommer sedan...

Jamen va kul, lite kontraster i Hjerpehemmet med gröna och turkosa ljus, läckert och jättefint i det rummet kan jag tänka, det blev verkligen bra!

Ha en bra helg med både jobb , loppis och sol!!! Mari.

♥ Pia... sa...

hihi vi skrev visst samtidigt...hihi...2 veckor ..men de går fort..jag looovar

Anonym sa...

Ja det var ju en söt liten säng, själv är jag jättesvag för bringare i glas och kaffekannor,
ha en solig sommar på dej,
Sanne

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Men så söt!! Hittade jag en sån skulle jag göra en liten frivolt av glädje. Hoppas min favoritloppis äntligen öppnat denna helgen.
Trevlig helg
Kram till dig
AnnaMaria

LOPPISLIV sa...

Godmorgon Anette! Två veckor kvar har vi då ja både du och jag tills vår semester börjar, bästa tiden nu egentligen när man har den framför sig, fast ohhhh som jag längtar ändå....men vi njuter ändå av härliga kvällar och sommarliv eller hur??

Vilket fynd du gjort med lilla söta docksängen, gud så charmig, och i järn och allt. Underbar!! Och vad fint dina döttrars projekt, milde tid!! Det gråa golvet är ju bara sååå snyggt. Är det samma färg du har i ditt vardagsrum??

Ha en toppenfin helg nu. Kraaam Paula

Rosor och Spetsar sa...

Den var gullig du, lycka till på lopisarna i helgen. Jag ska nog också ut på loppisjakt
Kram
Annelie

Norregård sa...

Hej!!
Men vilken liten sötnos!! Du är en riktig turloppare du!! Hittar alltid så mycket fint;o)

Njut Helgen!
Kram Malin

Unknown sa...

Så söt, har aldrig sett en sån liten. Kul att tjejerna går sin egen väg ändå. Det måste vi ju låte de göra, fast det kan ta emot ibland...
Ha en varm och skön helg!
Kram Anna

Rose Garden Malevik sa...

hihi........Den var JÄTTEFIN :)
Ha en fin dag
Håkan

Unknown sa...

Hej

Vilken snygg säng.

Ha en underbar dag.
Kram

Lena Celine sa...

Å så stilig den sengen var!!! Kjempe kul. God helg til deg og dine!

Klemmer fra Lena

hemma hos lilla mej sa...

Bara så söt säng.vad gullig liten och fin.Önskar dej en mysig och underbar dag vännen.Kramar Rita ♥

Prästgårds Maria sa...

Jättefint!
Ha en underbar helg!
Kram

gamla skolan sa...

Nä dra på trissor Anette !! Jag har en exakt likadan , som jag köpte på tradera för ett par år sedan . Jag köpte min i tron att den var lite större , hade inte läst i annonsen ordentligt . Blev ganska besviken , så den har mest stått i ett skåp . Hade den framme nån jul med tomtar i . Nu när jag ser din , får jag nog ta fram den igen ! Tack för tipset ! Önskar dig en trevlig helg ! Kramar Susanne ♥

HOUSE of ADELA sa...

Å så söt den var! Helt underbar!
Hoppas din paket nått dig idag;)

Kramar
Adela

Hanna sa...

Så söt liten säng.
Kram
Hanna

Vintage House sa...

Så härligt söt ...
hoppas planerandet gick bra och att det blir några fynd..
ha en ljuvlig helg
kram
sandra

MODERN COUNTRY sa...

Hei Anette vennen !

Ja hva kan man annet si enn at du alltid vet å finne de der spesielle små sakene som har det lille ekstra. For en utrolig morsom og søt liten seng!!! Herlig at de små hjulene enda sitter på. Som en ekte seng bare i miniatyrformat :) Fint speil ved siden også. Undrer om det er gammelt.

Ha nå en mysig helg!!
Klemmer fra Aina

A House With A View sa...

Fina bilder, gullig säng!

Kramizar aka

Kamomilla sa...

Nej men hellandudeles ändå en sån sötis! jag inte ens att det fanns såna!!

katarina sa...

Hallå där!
Åå vilken söt!
Jag har tänkt länge att jag ska ge mig ut på vinden nån dag å leta fram en liten järnsäng jag köpte på en marknad för lääänge sen. Jag köpte den ifall jag skulle få en dotter...hihi...inte tänkte jag då att den skulle komma till användning ändå...

Hoppas su har en mysig helg och inte smälyer bort i värmen... Vi hade 31 grader i dag....phu!!!

Kika in till mig så får du se vilken mysig vovve vi har...;)
kram Katarina

Tess på Tilda och Mamma sa...

Hej Vännen,
Mina vägguttag är från lyx stället clas ohlson, finns likadana på dyra elaffärer också men mina duger bra. Åh så spännande med ditt kök längtar tills vi får se det. Önskar mig porslinsuttag också i köket med det blev likadana som dom på bilden. Var har du hittat dina i porslin man kan ju alltid önska sig i present.
Kram Theres

KNORKAN sa...

Vilken underbar blogg!

Nordic Sence sa...

Vilken söt liten säng! Trevligt att hitta din blogg! Tittar in snart igen;-)

Linda

Nordic Sence sa...

Vilken söt liten säng! Trevligt att hitta din blogg! Tittar in snart igen;-)

Linda

Anonym sa...

hej! jag såg idag en likadan säng på antik-mässan i Nora. De skulle ha 245 kr för den om jag inte minns fel. Tyvärr hade pengarna gått åt till annat fint innan jag hittade den.. :(
Annars vill jag säga att du har det absoluta drömhemmmet, av det man fått se i bloggen!! Inspiration på topp! Tack!