fredag 19 december 2014

Julgodis

 Det blir många timmar i köket innan julafton, maten ska lagas och godiset ska blandas...Men när man jobbar mer än heltid nu i juletid så gäller det att planera, och det gillar jag, planering och schemaläggning...haaa...haaa..jag är sån vill ha kontroll...


 Jag gör inte så många olika sorter men en sort som är vår favorit här hemma är Rocky road !
Lätt som en plätt att göra och himmelskt gott...


I år blev det dumlekolor, bilar och cashewnötter i rockyroaden, och burken har jag gömt högst upp i skafferiet annars räcker det inte till jul ! Har ni gjort något julgodis ?
Kraaam Anette

9 kommentarer:

angie sa...

they have beautifully decorated !!!
beautiful, christmas wishes angie from Germany

vitadrömmarobusigabarn sa...

Åh vad gott!!!
Blir julgodis här i helgen
och lagas lite julmat!
En jättefin Fredag till dig
och en skön helg
Kramar

Burlap Luxe sa...

Such a beautiful holiday home of white and peppermint reds. I adore your home, and your beauty and style inspires.

Happy holidays to you and yours.
God Jul.

Xx
A Joyeux Noël

Xx
Doré

Anonym sa...

Åh vad gott.
Här blir det lite ljuskola med lime och flingsalt till kvällen.
Annars hade jag inte tänkt göra så mycket gotte faktiskt. Jag tycker det är roligare med maten :)
Ha det gott!

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Jag är som du, planerar och skriver lappar. Iår är det så många lappar så jag tror jag slänger dom och gör det jag kommer ihåg. Men lite godis måste vi ha.
Ha en fin helg och bra dagar fram till jul
Kramar/AM

Anna Stenberg sa...

Åh vad gott! Jag äter inte socker men vid jul blir jag väldigt sugen! God Jul och Gott Nytt År! Kram Anna

Meta sa...

Mums. Det är därför jag gör det i sista stunden. alla har en förmåga att hitta den var jag än gömmer den.
Önskar dig en fin och fridfull sista advent
Kram Meta

HWIT BLOGG sa...

Ja det blir många lappar att bocka av...
hälften hinner man! Ha nu en skön helg!
Kram Titti

G:a Affären sa...

Jag skulle nog få låsa dörren och be någon ta hand om nyckeln om jag hade den burken hemma! Vilka fina julig bilder du visar!
I år blir det inget hemmagjort godis, jag tänker köpa lite finare godis, men inte så mycket.

Önskar dig en fin adventshelg!
Kramar /Cia