måndag 10 oktober 2016

Måla guld

 Det har ju kommit ut en guldfärg från Jeanne darc living nu, så den ville jag ju testa sååklart

 Kaminspeglarna i sovrummet som jag sprayade silver för några år sedan, de ville jag ha i guld nu....

 Färgen var jättelätt och rolig att måla med, jag gjorde inget underarbete alls för speglar står ju liksom bara där inget man rör i , så fram med penseln och börja måla


 Och färgen torkade snabbt det gillas, två varv så var det klart, lättstruken var färgen också, risken när man öppnat en burk är ju att man går lös på lite av varje, haa..haaa men jag kunde faktiskt hejda mig, det blev bara en liten oval ram som målades också...


Och jag är jättenöjd, vill man ha ett mer antikt lite bronsigt utseende på det man ska måla så rekommenderar jag att grunda med mattsvart färg först, jag tror faktiskt att jag ska göra så med speglarna,  på med svart och sen guld igen, för nu var ju underlaget silver så då blev guldtonen liiite för ljus för min smak, men det får bli nästa helg, jag får väl lov att visa er det sen !
Kraaam Anette

4 kommentarer:

Meta sa...

Verkligen snyggt håller med dig det är bättre med svart under har jag lärt mig. Det alltid kul att fixa lite nytt på hösten in med lite värme liksom
Ha det gott och njut det sista på hösten
Kram Meta

Jag är inte dum i huvudet! Jag har Aspergers syndrom! sa...

så snyggt!

Marie sa...

Hej! Vad fint det blev! Det måste jag pröva :)

Susanne sa...

Tack för inspirationen, jag har klickat hem en burk och nu ska det bli lite guldkant på tillvaron till advent... :)