söndag 19 september 2010

Idag är en viktig dag !!

Idag är det en viktig dag, Valdagen !! Vi ska gå och rösta ikväll, vår äldsta dotter får rösta för första gången så det tycker jag är lite stort och viktigt. Vi är arbetarklassen som tycker att ALLA ska ha rätt att studera, få bra sjukvård m.m utan att ha pengar på fickan. Det vore toppen om tandvården vore gratis också, för den har verkligen blivit en klassfråga idag, att ha bra tänder tycker jag ska vara alla förunnat eller hur ??



Ville bara visa mina snygga tennarmband idag..det smala har jag haft i över 10 år nu, men det breda har jag nyss köpt, skulle vilja ha ett par till, tycker de är såå snygga och lite Norrbottniskt över dom. Ha det nu så bra denna Söndag, idag har jag plockat och ordnat i den nya kylen sen blir det röstning och kalas, syrran fyller år !
Kraaam Anette
P.s Vi syns i morron !!

37 kommentarer:

n o r d i n g å r d e n sa...

Hallå där, så kul med ett sönsdagsinlägg från dig, åh va mysigt att dona och plocka i nya kylen, den var verkligen snygg, såsom hela köket! Mycket vackra armband och så kul att de har blivit så mycket på tapeten igen! Röstade gjorde jag i förra veckan men det värsta är att det finns ngt i alla partier jag gillar och det finns ngt hos alla partier jag hatar, jag tror jag ska skaffa mej ett eget parti:) Ja, tänk om det var lika billigt att fixa tänderna som knäet, men tyvärr spelar det nog ingen roll än vem som sitter vid makten i det fallet, sjukt att det ska vara så dyrt, ha en bra valdag bloggvän! Mari.

Dessie sa...

Ja visst är det en viktig dag i dag. Lite spännande varje gång, eller hur?!?
Jättefina armband.

Ha en skön Söndag.

Kram Dessie

Лань sa...

очень красиво! изящная и тонкая работа

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Håller med helt, tandvård har blivit alldeles för dyrt. Röstat har jag gjort i förväg iår, här blir ju också kalas idag.
Jättefina armband, snyggt med två samtidigt.
Ha en fin dag och roligt kalas hos syrran.
Varm kram
AnnaMaria

Tessan sa...

Hej Anette! Visst är det ett fantastiskt land som vi lever i där alla medborgare får framföra sina åsikter och får en chans att kunna påverka. Det är lätt att glömma i dessa valtider kring lyckan att få leva i en demokrati.
Väldigt snygga armband, håller med att det är lite norrlandsfeeling över dem.

kramiZ

Sunnanvind sa...

Hej Anette!

Visst är det viktigt med valet, det gäller att ta sin chans att påverka. Armbanden är väldigt fina, det smala ser alldeles nytt ut trots att du haft det så länge, vilken kvalitet!

Ha en bra söndag!

Kram Carina

Norrfrids Eija sa...

Vi är många som ska till valurnorna idag...extra roligt att unga börjar intressera sig för politik, på vår tid struntade man i valkarusellen totalt!

Unknown sa...

Hej!
Ja, när din farmor o farfar och mina föräldrar gick och röstade var det en högtidsdag. Finklädda och med högtidlighet stoppade dom ner valsedlarna i kuverten.

Hoppas att många går och röstar nu!
Jag har redan gjort det innan jag kom hit till Kalix i Fredags :-)

Kram från anita.

hemma hos lilla mej sa...

Vilka fina armband du har köpt.Ja idag ska våran 18 åring rösta för första gången med.Önskar dej en härlig söndag rara du Kram Rita ♥

Anna-Lena sa...

Visst är det en viktig dag idag! MAken arbetar men när han kommit hem ska hela familjen gå och rösta. Tycker att det är viktigt att förmedla det till våra barn, att vi bor i ett land där vår röst kan göra sig hörd. Det är lite som min väninna skrev i sin blogg: De som röstar blått ser om sitt eget hus och de som röstar rödgrönt röstar för världen. Bra vård, skola och omsorg ska inte bli en klassfråga.

Hoppas att du får en skön valdag!

Kram Anna-Lena♥

Familien i Fjellborg sa...

Hei hei
valgdagen er en viktig dag og utrolig viktig å avgi sin stemme.
lykke til med valget i sverige
hilsen anita s

Anna-Lena sa...

PS. Armbanden var dösnygga!

Lisas torp sa...

Håller helt med dej om allt här!
Viktigt att rösta är det ju dessutom!
Jag röstar också med hjärtat!
Vackra armband!!!
Ha en riktigt fin söndag!
Kram
Lisa

Anonym sa...

Jag håller verkligen med dig om tandvården. Verkligen en klassfråga. Tänderna borde åtminstone vara likadant utformade som i sjukvårdssystemet. Dina arband är SÅÅÅ JÄTTEFINA ! Jag älskar sådana.
Ha en fin söndag !
Kram Marie

Josse sa...

Hej min älskade.....
Uuuuuujjjjjj, njaaaaa, näääääää. Hemskt i aftonbladet,,,, så gamla bilder juh, å jag ser förskräcklig ut =))
Grrrrrrrrrr, har nog allt sett eran smeg,,,,, fyyyyyy så fuskigt,,, hi näädå, glá för din skull.... Hade jag haft pengar, som de inte finns mycket av, så hade jag mä köpt en.... Men som sagt, när jag blir stor så ska jag ha en.... =)=)=)

Har varit å hämtat ett helt släp nu med trälådor.... =)=) hi,,, ska bygga lite saker.....
Stor puss på Nisses Stora Nos,,,, Varje gång jag ser en Nisse släkting i stan,,,, så säger jag ååååååå där kommer en liten Nisse =)=)

Kram runt dig min lilla pudding

Tulipa sa...

Hej Anette!

Jag instämmer! Detta ÄR en viktig dag, viktigt att man går och röstar överhuvudtaget!

Såå fina armband, klassiskt men tufft!

Trevlig söndag!

Kram Mariette

Norregård sa...

Så snygga armband!! Vi går och röstar i kväll!!

Ha en bra söndag med kalasandet;o)
Kram Malin

Kamomilla sa...

De är så fina de där, passar till vadsomhelst!

Skatan sa...

Ja ut och rösta - och rösta rätt. Rött ;)

Anna

Pia sa...

Jag håller tummarna och förstår så bra problemen, för det är samma här i Finland. Köerna till tandvården är dessutom sjukt för långa!

VAR får man köpa dylika armband????

Kram på dig, Anette!
-Pia-

Mitt Lilla Sommarhus sa...

Jättefina armband. Hoppas du får en trevlig söndag!

Anonym sa...

Til lykke med den viktige valdagen! Ja, det er viktig å bruke røysteretten sin, og det er viktig å røyste på det du trur på! Her i Norge har vi klart å velje ei rød-grøn regjering to gongar no. Håper det kan lykkast i Sverige også.

Dette er ei helsing frå Norge, skrive på det verkeleg norske språket, ikkje dansk/norsk, som veldig mange i Norge nyttar. Språket er tufta på det gammalnorske språket, og norske levande dialekter. Visste du at vi har to offisielle skriftspråk i Norge?

Randi

Suzan sa...

Hej!
Jag håller med dig om att tandvård har blivit en klassfråga, vilket är synd och skam. Vi får hoppas på en förändring snart.
Dina armband är jätte snygga, var kan man köpa dem? Har inte sett dem i svart tidigare.

//Suzan

spetsar och änglar sa...

Hej!
Vi har också en dotter som har röstat för första gången idag ;-)

Tycker också att tandvården inte ska vara en klassfråga.Det är den tyvärr som det ser ut idag.

Ha en fin kväll.
Hoppas att rätt parti vinner!!!
/Heléne

Lilla Blanka sa...

Hej goa Anette!

Ja idag har vi röstat, och det skall bli spännande att följa sedan i kväll hur det går :)

Härliga armband!

Mysigt med kalas också, du får gratta från alla oss bloggare!

Kraaaaam
Mia

Rosor och Spetsar sa...

Håller med dig om att det är viktigt att gå och rösta, och hur lyckligt lottade vi är som får göra det, vara med o påverka vår framtid.
Armbanden är så skitsnygga.
Och vilken kyl ni köpt så go o bullig i formen.
Ha nu en fin septembervecka¨
Kramar
Annelie

Mamma C sa...

Ska bli spännande att föja valet på tv snart. Armbanden är jättevackra.
Kram mamma C

Mittljuvaskafferi sa...

Hej! Javisst är det spännande idag. Håller helt med dig att tandvården har blivit en klassfråga. Jag har också en 20 årig son som också röstade idag för första gången. Jag hoppas att alla lyssnade på Stellan Skarsgård för det var de bästa talet jag har hört.
Det blir spännande att följa valet ikväll.
Jätte snygga armband du hade köpt.
Ha de bra!
Mvh Birgitta

Jenny sa...

Hej Anette!
Vi har oxå varit till valurnorna idag, min sambos son Rasmus fick oxå rösta för första gången:)

Vilket underbart armband!

Ha en mysig söndagkväll!

Kraam Jenny

hemtrevnad marie sa...

Hej Vännen!!
Visst kostar parborden 950 kr paret, du har en bra syn du:)
Jag ska kolla upp fraktpriset om du vill.
Min Hampus röstade också för första gången idag....
Gillar dina armband!
kraam

EM sa...

Jag har tyckt att tennarmband inte är nåt för mig... får man vara så ärlig? men när jag ser ditt breda så blir jag helt SÅLD! Vill ha!!!
Din SMEG kyl är ju så läcker. Imorgon ska jag visa hur tvättmaskinen ser ut som SMEG har. Har du sett den i rosa? Snygg? Läcker? Nja...
Min man vill ha en vit. Vi får väl se...
Ha en skön söndag. Vi får väl se hur det går för landet.
kram elsamarianne

Skogslyckan sa...

Ja det är en ynnest att gå och rösta, som vi alla skall ta tillvara på. Men hade gärna sluppit att läsa så mycket personliga uppfattningar och politisk propaganda på inredningsbloggarna idag. Tycker inte alls det hör hemma där...
Ha en bra start på veckan oavsett vad vi får för regering!
Kram Pia

Annas skattkammare sa...

Hej! Så snygga armband, snyggt med flera också!
Kram /Anna

LOPPISLIV sa...

Hejsan! Vad roligt med söndagsinlägg från dig. Följer valvakan med spänning. Finfina armband!! Kram P

Marita sa...

Vilka fina armband du visar! Skulle jag verkligen kunna tänka mig att bära!
Vi har också varit och röstat idag, såklart, för vår yngsta dotter var det premiär vid valurnorna!
kram, Marita

SwedishCorner ~ DownUnder...Pernilla sa...

Tjusiga armband!

Kram från Australien♥

Anonym sa...

Hej! Var kan man få tag på det breda armbandet? /T