fredag 17 september 2010

Min pärla !!

ÄNTLIGEN !! Nu har min pärla fått flytta in i köket, vi tog in Smeg kylskåpet igår, för nu har golvet härdat klart. Ohh så nöjd jag är, tänk att ett kylskåp kan vara så himla fint !!



Det är så bulligt och mjukt i formerna, på bilden syns det inte så bra, men det är cremefärgat och passar så bra till allt det vita. Vill du se i vilka färger och former kylskåpet finns så kika in HÄR.
Upptill i den lilla dörren så är det en frys, helt perfekt hos oss, eftersom vi har frysboxen i källaren, så nu kan man ha glass och kakor på närmare håll !! Jag sitter här och bara tittar och njuter av mitt nya kylskåp...knäppt va ?? hii...hii.
Det är ju Fredag idag, vi ska gå ut och äta och sen bowla med familjen o goa vänner, roligt att ta sig tid att göra något sånt också..Ha det så bra alla, idag fikar vi riktigt mycket då det är Fredag !!
Kraaam Anette

51 kommentarer:

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Godmorgon
Åh där kom pricken över i, jag kommer ihåg när du köpte det efter loppisen. Vilken lycka och äntligen få ställa in det. Och att ett kylskåp kan vara så fint, blev superbra!
Nu ska jag packa bilen och ratta ner mot västkusten.
Ha en härlig helg vännen
Varm kram
AnnaMaria

hemma hos lilla mej sa...

Gomorron!Åh vad snyggt det blev.Bara så läckert.Önskar dej en mysig dag med mycket fikande.Ha en mysig dag rara du Kram Rita ♥

Ett Vitare Hem sa...

Åh det blev så fint , så fint där!
Ha en riktigt fin helg!
Kramis/LenaS

hemtrevnad marie sa...

Å, så himla snyggt det blev!!
Detta har du ju väntat länge på, det vet jag ju...
har precis samma känsla för mitt röda och njuter av det jämt:)
ha en fin helg vännen!!
kraam

Livsnjutaren sa...

Tittar föbi och önskar er en trevlig helg, verkligen fint kylskåp.

Norrfrids Eija sa...

Inte alls knäppt att vara kär i sitt kylskåp, för den du har är det snyggaste kylskåpet som finns på marknaden. Hade jag valt kylskåp idag hade vi också haft en Smeg, var så säker! Och den vaniljfärgade, så klart!
Ha en bra dag!

Västbacken sa...

Ja de är fina de där kylskåpen. Förstår att du njuter av ditt fina kök.

Trevlig helg!

LOPPISLIV sa...

Godmorgon vännen! Jättesnygg är den ditt smeg kylskåp där det står i hörnet. Blev ju helrätt där. Härligt för dig att äntligen få ta in det i köket nu va? Minns ju när du köpte det :-) Den har så vacker form och så gillar jag den härliga cremefärgen på den, Snyggt mot allt det vita. Och ditt golv...ohhh så vackert när det blänker. Ja du vet ju att jag går i golvtankar till vårt kök...hihii. Ha en toppenfin fredag, här ska cyklas till jobbet nu, där väntar den gemensamma fredagsfrukosten vid 9 tiden...både nice och mums!! Kraaaaam Paula

Rose Garden Malevik sa...

S
U
P
E
R
C
O
O
L
T

Ha en fin dag
Håkan

Unknown sa...

Riktigt snyggt!!♥
Gillar dom här skåpen, vackert!♥
Golvet är ju fantastiskt fint!!
Njut av dagen & ha nu en skön helg!!:)
Kram Anki

Gårdsromantik sa...

Men ojojoj så fint det är - jag vill också ha ett - nu skall maken bearbetas! :-)

Kram Maud

<Gårdsromantik-ljuvlig-lantromantik-på-nätet

SWEDISH HOUSE sa...

Hej
LUCKY YOU it looks beautiful in your kitchen!
I am still waiting for my SMEG it will definitely be cream too...although I am thinking shall I be brave and go for the Union Jack version LOL!
I have waited soo long for mine beacuse we will go to UK with a van and buy it & bring it back to Sweden, it is sooo much cheaper.
Why are things so expensive in Sweden?
Have a lovely weekend with your family and friends
LOVE PEACE enJOY
Kram
Julie

P.S. I have a blog giveaway to win
Cath Kidston ... drawer ends Sunday

Anette sa...

Jag tycker också att de är fina , men lite små va. Vi har 4 barn och ska också köpa nytt kylskåp och ha en box i källaren men det känns som om den är lite liten. Jag måste ut i affären och prova och se hur den känns och visualisera några liter mjölk i den =))

Ha en bra bowlingkväll

kramar @nette

Anonym sa...

Hejsan!

Åh, det är såå fint. Vi ska oxå göra om köket framöver och då kommer det absolut bli smeg. Är ditt vitt eller cream färgat?

Lilla Blanka sa...

Hej goa Anette!

Åh nu är det på plats, som du har längtat och väntat på att få in det!

Jag förstår dig precis, hihi, jag sitter och ler åt min Smeg jag med :)

Tycker de är helt underbara! ♥

I helgen skall vi reparera/bygga igen hålet i golvet som vi har haft sedan vi upptäckte vattenskadan. Skönt!!!

Kram och ha en jättefin helg!
Mia

Tess på Tilda och Mamma sa...

Förstår att du bara kan sitta och titta på ditt smeg, vi är lite konstiga men jag är likadan Fniss.Drömmer själv om en likadan nu när vi har diskmaskinen i smeg, problemet är bara att jag måste ha den inbyggd finns ingen plats för att ha den fristående och det är där den gör sig bäst. Nu är mina gardiner uppe i köket blev likadana hoppas det inte gör något.Är lite sugen att måla våra bänkskivor vita vet inte om det blir för mycket tål att tänkas på. Ha en bra dag.
Kram Theres

Unknown sa...

Ett sånt ska jag banne mig oxå ha sen, galet fint!! Blir inte i denna hyresrätt utan i nästa bo =)

Kram Catta

mig & alice sa...

Jamensådärja!!!
Nu blev jag inte alls avundsjuk, hahhaha

Jädrar i min låda vad snyggt det blev Anette!

Vi är dock alldeles för många i vår familj för att det skulle funka med ett SMEG kylskåp hemma hos oss.

Men då kan jag ju iallafall få gå ut på din blogg och njuta av skapelsen :-).

Önskar dig en toppenhelg vännen.
Min helg börjar ju först efter stängning imorgon...men mysigt är det ändå med fredagar.
Kraam på dig.

Melinda

Country Hill sa...

Förstår att Du är lycklig över kylskåpet, såå... läckert!
Ha en fin helg!
Kram Lena

Ljusa Rum sa...

Nej man är inte det minsta avundsjuk .... DET ÄR HELT UNDERBART!!!!! Grattis till nytillskottet!

sylvia sa...

gratulere så masse med nytt vakkert kjøleskap.
nyt det.
klem fra sylvia

Tina sa...

Utrolig fint, jeg vil også ha et slikt på hytta, men vet ikke helt om mannen er på samme nivå som meg!!! Fin helg til deg!

Unknown sa...

Åh förstår att du är glad, det är verkligen vackert. ;-)

Men jag längtar fortfarande till dina köksskåpsbilder.

Ha nu en kanonmysig helg!

Kram,
Maria/Javabönan

Millygarden sa...

wow så snyggt det blev med kylskåpet i hörnen.

Trevlig Helg!
kram Marina

n o r d i n g å r d e n sa...

Hallå Anette, vilket fantastiskt fint kök du fått, ett lantligt drömkök och kylen, jamen såklart, den var given, kylarnas konung: ) Trevlig helg i nya köket! Mari.

vitstil sa...

ÅÅÅ,så fina dom är SMEG kylskåpen ,vill HA =) ,att man kan va kär i inrednings art är ju jätte lätt att förstå =)känner samma !!

Designe sa...

Ja, tänk att ett kylskåp kan va snyggt!..för det är det verkligen!:) Ha en trevlig kväll! Kram

gamla skolan sa...

Hej Anette ! Sååå fint du har fått det i ditt kök !!! Och Smegen är verkligen pricken över i:et . Det är ju dessutom längesen du köpte det nu , måste vara extra kul att få ta in det och ställa det på plats !! Ha en mysig kväll med vänner och bowling ! Kramar Susanne ♥

Tulipa sa...

Hej Anette!
Att det är en riktig pärla det kan jag bara instämma i!!!
Såååå snyggt!

Har inte svårt att förställa mig att du sitter och tittar och gläds över det,- det hade jag också gjort!!!

Kanonfint!!!
*Önskar jag också hade ett sånt känslor* får man när man ser det! ..*hihi*...

Nu får du ha en riktigt trevlig och mysig helg!
Kraam Mariette

Linda sa...

Superfint!
Passar perfekt i ditt kök!! :)

Jeanette sa...

lekkert! kjøkkenet ditt har jo bare blitt superfint!

ha en fin fin helg!

stor klem

Anonym sa...

Superfint kylskåp och frys. Avviker lite i designen än det man är van vid. Helläckert ! Läckerheter tycks du ha i frysen också. Passande.
Önskar dig en trevlig helg !
/Marie

Små steg till ett enklare liv sa...

Jaa,kan förstå att Du njuter av att titta på ditt finakylskåp!!!
kram från en fredagsmysare med /*piah*

lottens vita och gröna sa...

wow så himlans fint anette, kan tro att du njuter!!!! ha den bästa av helger, varmkram lotten

spetsar och änglar sa...

Superfint!

Ha en fin helg
/Heléne

Vintage House sa...

Hej
De är verkligen så snygga, och det passar perfekt i ditt kök:)
ha nu en underbar helg
kram
sandra

kjersti sa...

Hei Anette:)

Vi har det eksakt samme kjøleskapet, og det var kjærlighet fra dag EN:) Det er et smykke i rommet, og du kommer aldri til å angre...
Kjøkkenet deres ser ut til å bli helt fantastisk, gleder meg til å se det ferdig:)

Ønsker deg en fin helg,
klem fra Kjersti

Norregård sa...

Sitter som en smäck i ditt fina kök!!! Tänk att du äntligen fått ta in det;o)

Kram Malin

Margareta sa...

Såå fint det blev med detta underbara kylskåp.Det passar ju in så bra där .Jag förstår att du kan sitta där och titta och njuta.F.ö blir ju köket fantastiskt.

Ha en fin helg!
Kram Margareta

ANETTESHUS.COM sa...

Å, det er SÅ fiiint! Forstår godt du er fornøyd, Anette;) Det passet jo perfekt på ditt vakre, nye kjøkken!!!

Ha en riktig fin helg!

Klem klem
ANETTE:)

Anonym sa...

Å vilken pärla.
härligt att köket är färdigt,kök och badrum är ju det svåraste att renovera, svårt att vara utan.
Kraam Therese
(www.herbretantik.se)

Ann-Catrin sa...

Godmorgon Anette!

ja det är en riktig pärla... bullig och skön!
Nu kan du bara sitta där och njuta av utsikten av ditt nya underbara kök...
hihi blev så full i skratt när du skrev att ni hade ett rätt litet kök.. 25kvm.. tycker det lät stort..
vårt är nog inte mer än 15-20 kan jag tro--

Kul med bowling och goa vänner.. sånt behöver man ibland!!

Stor kram
Ann-catrin

Fröken Grön sa...

Mina drömmars kylskåp... Skulle aldrig lämna mitt kök om jag hade ett sådant, hehe!
Hoppas du har en skön helg!

Härligt hemma sa...

Ja, Tänk att ett kylskåp kan vara så snyggt :)) Jag är lycklig ägare till en ljusblå men varje gång jag ser en vit så blir jag lite sugen på en sådan, kan man ha två ;).
Trevlig helg!
Kram Madeleine

Jenny sa...

Underbart kylskåp Anette! Preciis ett sådant står högt på min önskelista;)


Ha en fortsatt trevlig helg!

Kraam Jenny

Lilla gårdshuset sa...

Hmmmm nu blir jag allt bra avis;).
Vill också ha ett kylskåp från Smeg!

Kramis/Heléne

Dessie sa...

Men Anette vilket fint kylskåp du införskaffat.
Ett riktigt smycke för köket. Sonen (5 år) stannar upp då jag scrollar förbi bilden på ditt kylskåp och så skriker han bara rätt ut "STOPP mamma.. upp upp upp.... jag såg nåt fint.. där!! Ett sånt tycker jag att vi ska ha!!... Vad är det för nåt?! " =) Det är ett bra betyg tycker jag! *fniss*

Ha en bra dag.

Kram Dessie

STENLYCKA sa...

Grattis till det vackra Smeg kylskåpet. Det är som du skriver en riktig pärla i ditt kök och passar så bra i hörnet. Förstår att du sitter och njuter.
Önskar dig en bra söndag!
Kram Raina

Anonym sa...

Hej hej.
Läser ju din blogg varje dag.
Fast idag blev jag inte glad. Jag tror jag blev lite sotis. Du har ju bara så fint.Roligt för dig att ditt kök snart är klart.Häls surpottan

hällkulla sa...

Hej Annette!

Jag gillar din pärla!! :)
Vilken tur du har som har ett kök som har rum för den fina pärlan!!

Önskar dig en bra valdag! :)
Kram
Pi

Sarale sa...

I like your beautiful blog and homestyle!

LG,

Sarale