onsdag 5 januari 2011

Äntligen !!

Kolla !! Jag har äntligen hittat det jag har sökt efter !! Två stycken likadana Järnsängar, 90 cm breda !! På Blocket såklart, vill man ha något så får man lov att vara ihärdig med sitt sökande, tillslut så ger det napp. Jag hittade dom, och nu var jag ju tvungen att sälja hela vårt sovrums möblemang, jag la ut möblemanget på Blocket och på bara två timmar så var de sålda !!
Strax före Jul så bäddade jag i våra nya sängar...åhh så nöjd jag är.
Jag ska fota och visa sängarna ordentligt så att ni får se.
Idag åker jag bort, jag ska åka iväg till Argentina med jobbet !! Jag är lite nervös det kan jag erkänna, det är en lång resa. Jag kommer hem om drygt en vecka.
Så ni får vänta på nya inlägg från mig, men det kommer. Fredagen den 14 är jag på plats hemma igen.
Ha det gott alla
Kraaam Anette

55 kommentarer:

Marie sa...

Ja, det brukar löna sig att vara ihärdig, förr eller senare hittar man det man letar efter. Grattis! Sängarna ser superfina ut!!!!!!

Oj vilken lång resa du ska ut på, förstår om du är lite nervös. Hoppas du får en riktigt bra resa och så "ses" vi när du kommer hem igen.

Många kramar
Marie

Malin's Hus sa...

dom ser superfina ut! ha en underbar resa!!!!

kram o ta hand om dig!

Så Vitt Jag Vet sa...

Trevlig resa till dej! Hittade din kinesiska/japanska
länk och kände mej mäkta stolt då jag lyckades använda den. Resultatet blev perfekt........ Tack att du delar med dej !
Kraam
Sanne

Så Vitt Jag Vet sa...

Trevlig resa till dej! Hittade din kinesiska/japanska
länk och kände mej mäkta stolt då jag lyckades använda den. Resultatet blev perfekt........ Tack att du delar med dej !
Kraam
Sanne

LOPPISLIV sa...

Nämen ahhh så fina sängar du hittat, nu vill jag bara se mer bilder från ert sovrum...fniss :-)) Visst är det roligt att ändra om hemma, och förändra, till helgen ska jag måla här hemma, visar sen när det är klart :-))

Ohhh ska du ända till Argentina, så spännande!! Jag förstår dig att du nästan längtar hem innan du åkt, jag är likadan, borta bra men hemma bäst. Trevlig resa nu, du kanske kommer åt en dator under veckan så du kan visa oss lite bilder från din resa. Stor KRAAAM Paula

Anci sa...

Fina sänger !

Trevlig resa, ha det så bra där.

Kram
Anci

Unknown sa...

Vilken lycka! Så fina, tror säkert dessa är jättefina hemma hos dig. Så skönt att du fick sålt dina så fort men förstårligt, de var underbara de med.

Hoppas din resa blir intressant, förstår att det pirrar lite...

Kram Anna

Anette sa...

Såå vackra sängar. Ska bli kul att se dem i sin helhet. ha nu en bra resa så "ses" vi när du kommer hem igen.

kramar @nette

n o r d i n g å r d e n sa...

Hallå där, men åh vilka fina sängar! Vilken tur du hade som fann dem, de var verkligen snygga!

Ha en toppenresa, så spännade, njut av både resa och vistelse, vi inväntar din hemkomst, som resten av din familj:) Mari.

Fröken Agnes sa...

Hej!

Vilka underbara sängar, förstår att du är lycklig! Hoppas du får en fin resa!

Kram Jenny

Designe sa...

Ser ut att vara jättefina sängar och så himla spännande med resa till Argentina! Dit skulle jag oxå gärna resa! Skoj! Ha så trevligt! Kram

Norregård sa...

Så fina!!

Ha en bra resa;O)
Kram Malin

Ett Vitare Hem sa...

Jättefina, letar efter en järnsäng i juniorstorlekm, än har den inte dykt upp men så har jag inte letat så länge heller ;o)
Ha en underbar resa!!
Kram/Lena

hemma hos lilla mej sa...

Åååå så fina!! Ha nu en bra resa.Mys och njut .så väntar vi här med spänning på att få höra om din resa.Ha det gott och var rädd om dej .Varm kram Rita ♥

vitadrömmarobusigabarn sa...

Hej vilka underbara sängar vilken lycka att du äntligen hitta dem!
vad härligt det låter att åka bort ha nu en jättemysig resa o njut må så gott kram Tina

Gammelbålsta sa...

Hej!
Så fina dina sängar är. Ha en riktigt bra resa. KRAM

Den där Victoria sa...

Härligt, vilka fina sängar, det är så roligt när man gör de där fynden på Blocket, nästan som lilla julafton ibland. Lycka till med resandet.

Hälsningar Elvira

Anonym sa...

Hej vilka spännande saker du har för di g.Nya möbler ,det blir ju ett helt nytt sovrum. Sen en lång resa ,jag hade nog varit jätte nervös . M en detta klarar du som allt annat du tar dej för .Ser fram emot när du är hemma igen och att vi vet att det har gått bra. Sen vill vi se resten.Ha det nu bra på resan Lena

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Grattis till underbara sängar, det lönar sig och leta. Ska du åka till Argentina, det var långt. Låter jättespännande, hoppas du får en fin vistelse och lugn resa.
Glöm inte kameran!
Vi hörs
Varm karm till dig vännen
AnnaMaria

Carina sa...

Vad fina sängar! Jag blir så inspirerad över allt du visar på din blogg. Jättefint!

Ha en bra resa!

Dessie sa...

Oh vilka härliga sängar ni hittat! Ja blocket är mycket bra! =)

Ha en fin resa.

Kram Dessie

Kamilla sa...

Sängen ser superfin ut. Ha en underbar resa!

Kram

Millygarden sa...

Ha nu en trevlig resa till Argentina,

men så fin sängen ser ut...vill ser mer!


Kram Marina

Kryddiga damen sa...

Vilken lycka att få tag i stommarna! Blir så glad för din skull! :)

Anne-Lie sa...

Hej vännen!!!
blev så full i skratt när jag läste din blogg idag!För inatt drömde jag att jag hittade 2 st underbara järnsängar på loppis för 250!!!!!kr!!
Nu tror jag ju inte att dina sängar var så billiga,men det var så precis dessa sängar.ibland är världen underlig!!
De är bara helt underbara!!!!!!Sååååååå avundsjuk(snällt).
En härlig trettonhelg önskar jag dig!
Kram/Anne-Lie

Julia sa...

härligt! :)

HOUSE of ADELA sa...

Å så fina sängar!! Vilken lycka!
Men Argentina?!? Det var inte dåligt!=) Ha det så gott!

Kramar
Adela

Tulipa sa...

Hej Anette!

Oj, det var långt bort, men så spännande.... Bjuder företaget er på sådana resor,..kul!!!

Och vad kul att du hittade det du sökte... Det gick 2 fina järnsängar på en sommarauktion...jag grämer mig fortfarande att jag inte bjöd mer..men sånt är livet!

Må så gott!
Kraam Mariette

Lilla Blanka sa...

Hej goa Anette!

OJ Argentina..!!! Men vad spännande! Jag som är totalt resgalen tycker ju detta låter otroligt spännande! Hoppas du hinner med lite nöjesgrejer också (typ gå och strosa i antikaffärer och på marknader)och att det inte bara blir jobb.

Dina sängar är superfina, vilken lycka!!!

Kram och ha nu en underbar resa så syns vi när du är hemma igen!
Mia

gamla skolan sa...

Åh Jag förstod att det var något alldeles extra !! Jag är grön av avund !! Precis vad jag längtat efter !!!!! gamla järnsängar .... Vad du kan vara lycklig !!!! . Så fint det är i ert sovrum nu . Grattis vännen !
Önskar dig en trevlig resa till landet så långt borta . Kom snart hem igen och fresta oss med allt det fina i ditt hem !! Stor resekram ! // Susanne ♥

nettans lantliga hem sa...

Va fin säng!
Hoppas du får en riktigt trevlig resa.
/ Nettan

Kamomilla sa...

Åh, de är fina!!
Trvlig resa, jag förstår att du har resfeber!

♥ Pia... sa...

Argentina? du milde tid.. vilken resa förstår om du har lite resfeber.. ååå har du sålt de där vackra sängarna dina.. men iofs så har su fått nåt som är lika vackert:).. härligt och grattis till det.. hoppas du får en härlig resa..kram.Pia

Vintage House sa...

hej
åh vad kul att hitta det som man har letat efter..
de ser fin fina ut
nu har du säkert resfeber ha det så himla gott
kram
sandra

http//:www.himmelska.blogg.se sa...

Oj, vad långt du ska åka inte konstigt att det pirrar i magen.
Ska bli roligt att se fler bilder från sängarna.

Edtiaflicka sa...

Ha en trevlig resa! Även om det gäller jobb ;)

Kram Ida

Made in Persbo...Carina sa...

Just vad jag letar efter också ;) Har du dem stående intill varandra eller har du byggt ihop dem till en dubbelsäng? Har fått för mig att det blir en stor glipa mellan madrasserna annars, om man har två st 90-madrasser.

Så gott att du fick sålt det gamla möblemanget så snabbt! Inte kul att ha sånt stående länge.

Spännande med den långa resan. Hoppas det blir trevligt!

Kramar, Carina

Sallys hus sa...

Men Anette....sååå fina!
Jag tror inte ens du behöver visa...jag ser ändå....gapskratt...hör du hur jag pratar med din dialekt nu....hihi....
nej då...det blir härligt att få se...jag suger i mig all sovrumsinspiration just nu....bäddtips mm...
Men du Argentina....oj så spännande!
har dressman butiker där????
troligtvis inte...men ....varför just dit??? Himmel jag hoppas du fotar o visar bilder därifrån.
Kram så hörs vi när du kommit hem!
katarina

Betty sa...

Kommer bli hur snyggt som helst så grattis till dom.
Önskar dig en riktigt trevlig resa.

Kram Betty !

Gårdsromantik sa...

Nämen så fina - har jag missat att du sålt dina sängar!!!

Nu måste jag in på Blocket!


Kram Maud

<Gårdsromantik-ljuvlig-lantromantik-på-nätet

Anonym sa...

Hej !
Jag har två järnsängar också de är 110 cm breda och 200 långa vilket gör att man får en härligt bred säng. Nu när vi flyttar ska vi sälja dom för jag har spetsat in mig på en säng från Au Maison... om nån vill veta hur de ser ut..gå in på turagarden.blogspot.com där kan ni finna dem i dagens inlägg.
Vad härliga bilder du har jag gillar verkligen din sida som inspirerat mig att starta min alldeles ny nu.

Kram och sovgott i nya sängarna.
Mia // Turagården

Att vara någons fru sa...

Resan kommer gå galant ska du se. Och sängarna är fantastiska.

linnea-maria sa...

Åh har du sålt din vackra sängmöbel! Men jag förstår att det tog bara 2 timmar. De här sängarna är jättefina också. Det är inte helt lätt att hitta i rätt bredd. Jag hittade mina sängar i rätt bredd men det fattades 5 cm på längden så nu använder jag bara huvudgavlarna och fotgavlarna har barnen som huvudgavlar :). Lycka till med resan och ta hand om dig. /Therese

Fröken Grön sa...

Blocket is da shit, hehe! Vansinnigt snygga sängar, trägen vinner!
Argentina låter som något man bara drömmer om, så fantastiskt att få åka dit! Hoppas du får lite egentid att se dig omkring på. Någon kul marknad, kanske? =)
En riktigt god tur önskar jag dig!
/Anna-Karin

Marita sa...

Åh wow vilka sänggavlar!!! Såååå fina!! Vad kul att du fått tag på det du har sökt!
Lycka till på resan!
kram, Marita

Lantliv och Loppis sa...

Vilka fina sängar!
Tur du hade som hittade två stycken på blocket =)
Kommer bli superfint i sovrummet.
Hoppas du får det trevligt på resan!
Hälsningar Ellen

Julia sa...

Du har den bästa bloggen någonsin! Det är alltid den jag söker först på ;)

Min lantliga dröm sa...

Finns få känslor som kan mäta sig med den när man hittar det där som man letat efter och verkligen vill ha. Hoppas du kommer sova extra gott nu:)

BelovedbyLinda sa...

Snygga!! Vilket kap :)

Kram Linda

betong ute och inne sa...

Hej vilken fin och mysig blogg du har...kommer att titta in till dej fler gånger...
kram Malin

Tommy sa...

Helt underbar blogg!

LEtar själv inspiration till lite chabby chick inredning, lantligt och snyggt till sovrummet!

Sallys hus sa...

Hej vännen!
Tänkte på dig idag....hoppas du har det bra. Kram Katarina

Kristall & Pynt sa...

Hej!
Jättefina sängar, kul med två likadana, kommer att bli jättefint.
Och din stora häst i ett tidigare inlägg är ju så fin.
Ha det gott
Kram Sofia

Philippanicole sa...

Vacker och inspirerande blogg! Alltid roligt att kika in här! /Anna

Villa Björkenäs Backen sa...

God kväll!

Vilka jätte fina järnsängar du har hittat!
Vi är också på jakt efter en ny säng till vå ran dotter.
Vi har en Sebras barnsäng men jag tror att vi inte köper en sån till utom satsar på en gammal.
Visst hittar man mycket på blocket!

Vi var precis innan jul i snöstormet och köppte en svart piano!

Ville ha en vit men det var inte så lätt att hitta så till slut gav vi upp!

Ha en bra resa till Argentina!

Kram