lördag 15 januari 2011

Julen packas ner idag

Idag packar jag ner Julen...varje år som jag gör det så tänker jag på vad som händer under året tills nästa gång jag packar upp julen igen..spännande med ett helt nytt år framför oss.
Ska försöka att ordna och städa i förrådet samtidigt, just nu är det som ett bombnedslag där nere..
Ha det gott alla
Kraaam Anette
P.s Tack för alla fina hälsningar om att jag är hemma igen, och vad roligt att ni gillade våra nya sängar, ni må tro att det har varit ett detektiv arbete för att få tag i dom, skam den som ger sig..fniss...

27 kommentarer:

bakom berget sa...

Ja man ska inte ge upp. Rätt vad det är, så står det man har letat efter mitt framför en. Grattis till dom vackra sängarna.
Oj, vilken härlig resa du har gjort. Kan tänka mig att det var en upplevelse.
Ha en fin fortsättning på helgen!
Kram Åsa.

Gammalt o nytt 1:12 sa...

Ja tänk vad som händer på den tiden nissarna är ner packade.Tur att dom inte vet..ler

Ha en skön dag! ♥
Irene

hemma hos lilla mej sa...

Underbar bild.Ja du måsteha många fina minnen av den härliga resa.Ha en härlig lördag.Varm kram Rita ♥

Rose Garden Malevik sa...

Hej Anette......jo nu e det allt dags :)
Nu kommer snart våren....min vinterträdgård är redan full med vårblommor......ska snart visa :)
Kanske lite Partysugen??
Missa inte...

S
A
T
U
R
D
A
Y

S
H
O
W

O
F
F

Välkommen att vara med :)
Håkan

Vita Unika sa...

Oh vilken härlig bild! Helmysig. Synd att de måste städas undan.

Ljuva Drömmar sa...

Skam den som ger sig!

Här försvinner också julen idag. Lite tråkigt och lite skönt...
Hoppas vi får ett toppenår!

Önskar dig en skön helg, kramar Maria!

Dessie sa...

Oh så får de ljuvliga tomtarna bo i en låda ett helt år! =) Nästa år ska det bli Maileg tomtar för mig me!! Kanske måste börja med en kanin i sommar. =)

Välkommen hem, och ha en fin helg.

Kram Dessie

Norregård sa...

Jag städar oxå ut Julen idag!
Blir tomt men visst känns det skönt oxå;o)

Kram Malin

Hanna sa...

så fin bild, fint med ett fönster i en mellan vägg.
ha en fortsatt bra helg.
kram
Hanna

Sofia på Me and my home sa...

Välkommen hem! Vilken resa!!
Ljuvliga sängar du fått tag på.....
Kram Sofia

Sussi / Sussinghurst sa...

Det lyder som en fantastisk rejse, måske har du skrevet om det, men så har jeg ikke set det (eller måske ikke forstået det, hi hi) - var det en arbejdsrejse - eller var det ferie?

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Hela huset kommer och kännas sådär ljust och härligt, det är lika roligt och ta bort julsaker som fram. Sen vill man ju börja och greja och göra om lite, hör liksom till efter-jul bortplockandet.
Ha en mysig kväll
Kramar
AnnaMaria

n o r d i n g å r d e n sa...

Hej då gulliga Nissar och välkomna tillbaka nästa jul igen:) Trevlig helg i stugan!!! Mari.

Amelie sa...

Det är oftast när man slutat leta som en galning som det kommer upp! När man sen hittat något så tycker jag att det tycker upp hela tiden!
Men superfina var sängarna! Vill själv ha en!
Önskar dig en trevlig helg! Kram Amelie

Amelie sa...

ps. Var gärna med i min utlottning! :)

Camillas vita villa sa...

Hej!
Visst är det så att det känns som det inte var så länge sedan man plockade fram och fixade allt inför julen. Och nu är det redan över. Nu är det våren som är i våra tankar.
Ha det så bra!
Kram Camilla

gamla skolan sa...

Välkommen hem igen vännen!
Era sängar är vekligen helt underbara !!
Jag har också fått tag i en gammal järnsäng , en enkelsäng . Som jag ska ha i gästrummet .
Inte så lätt att få tag på 2 lika , grattis till det !!!
Önskar dig en mysig helg .
Kramar // Susanne ♥

YvvePyvve sa...

Hej!

Era förra sängar blev jag helt förälskad i. Fast vi har ju sängar som min Man snickrade när vi sällskapade. Innan vi flyttade ihop. Så han vill inte sälja dem. Fast måla vita kanske... Pardörrarna blir jag riktigt avis på. Fina foton i din blogg.

Ha en härlig lördag kväll!

/YvvePyvve

Nyanser av vitt sa...

Trägen vinner. Här har julen redan åkt ut. Stakarna kvar men de åker imorgon
Kram Agneta

lyckobo sa...

Visst är det spännande med ett nytt år, hoppas det för med sig allt gott!
Köpte en bok idag, Lantlig Charm, tack för en vacker bok med inspiration från pärm till pärm!
Nu blir det en stund i soffan med fina boken!!! Ha det bra!

Lantligt i smultronbacken sa...

Vi packar upp och ner och snart är vi där igen. Tänk vad tiden går fort, inte konstigt att vi inte hinner med allt vi vill göra under ett år.

Kram Teres

picturebook.. mine. sa...

I will sit there!

Madame Morell sa...

Det man vill ha det får man till sist! Grattis till underbara sängar. Och sov så gott nissarna.
Kram Jessika

Vitt hus med svarta knutar sa...

Nu finns det inga julsaker kvar, nu får de vila till nästa jul. Man kan ju undra vad som kommer att hända fram till dess...

Ha en fin söndag!
Kram,
Regina

LOPPISLIV sa...

Hej där goa bloggvän! Först och främst, VÄLKOMMEN hem till svedala igen. Har saknat dina inlägg :-) Tänk så långt iväg du varit, 19 timmar flyg, jisses alltså...så långt iväg har jag aldrig varit, gud så spännande de måste ha varit för dig, vilket minne! Men visst är det så...bort bra men hemma bäst. Jag är så himla hemmakär så jag längtar alltid hem var än jag är för någonstans :-))

Järnsängarna du äntligen fått tag på är ju helt underbara, vilken tur att just du fick tag på dem, som vet att ta tillvara och så gör de ju sig helt perfekt där hemma hos dig, de var fina de sängarna ni hade innan också, men det är ju så roligt att byta ut ibland, vi inredningsnördar vill ju ständigt ha förändringar :-)) fniss, så galen man är va?? Påslakanen du hade på var ju för gulliga med rosorna på. Ha nu en mysig söndag. Kram kram Paula

PS: Brrr så kallt ni har -27 jisses, jag kan tro lille nisse har bråttom in igen...hihii

Sallys hus sa...

Hej gumman!
Så fin bild!
Jag tycker jämt det känns som såååå länge tills man ska packa upp allt igen... Så planerar jag alltid hur jag ska pynta då....fniss...
Men sen när det är borta är det allt bra mysigt att få börja ta in lite vår.
Skönt att få städat i förrådet. Det skulle verkligen behövas här också.
Ha en mysig söndagkväll!
Kram Katarina

linnea-maria sa...

Ja "ut med det gamla och in med det nya" fast inte riktigt ;). Det är skönt att stoppa ner julpyntet faktiskt. Jag ser fram emot denna vår med lite nya friska tag. Vill sätta igång. Ha det så gott /Therese