måndag 4 februari 2013

Massor med snö !!

 Det har snöat i massor här hos oss i Norr den senaste tiden !! Kolla på lekstugans tak, den lilla stugan ser ut som en gräddbakelse...


 Allting är vitt, träden är alldeles vita de också..här får ni se den gulliga stugan som vi har på vår gård..


 Den ligger till vänster om vårt hus, där hade jag en butik för länge sedan..få se nu...hmm..det är nog 13 år sedan jag öppnade den och jag hade den i ca 5 år ! Det var en Antik affär som hette Antikstugan, jag hade öppet en kväll i veckan och jag minns att ibland kunde det vara kö för att komma in i de små rummen i stugan ! Sååå roligt det var, ibland drömmer jag om att öppna något igen...drömma kostar ju ingenting..


Nisse älskar att springa fritt på vår gård, men vi måste skotta vägar åt honom för han har ju så korta ben..
Ha en fin start på den här veckan !
Kraaam Anette

35 kommentarer:

Villa Björkenäs Backen sa...

God morgon vännen! :)

Oj oj så mycket snö :)
Härligt ändå eller hur ? :)
Och framförallt så ör det vackert. ;)

Så klart att du måste skotta till lilla Nisse :)
Så att att han kan komma fram :)

Så fint ni bor Anette:)
Nästa gång jag har vägärna förbi så ska jag be att få komma förbi :)

Visst är det så att det kostar inget att Drömma. :)
Och det ska man göra ;)
Allt har sin tid.
Jag har också drömmar om att vad jag vill göra när jag blir stor ;)
En av dom är ju en Bed and Breakfeast här hemma.
Men det ska också renoveras hela gästhuset.
Så det dröjer ett tag till :)
Och dwt finns en annan dröm till som jag vill göra här på gården :)
Men det ska jag inte säga än ;)

Ha nu toppen dag!
Tack för ditt kommentar :)
Jag kan mejla dig sen mer om det.
Har valt att inte skriva så mycket på bloggen....
Allt behöver ju inte kommafram.

Min A har vart flitig i helgen.... snart har vi golvet på plats i blivande fin rum :)
Det är inte många brädor som saknas :)
Gissa om jag Längtar! Ska bli så härligt att få flytta ner igen ! Efter många år ! :)

Nej nu ska jag sluta. du stackarn måste ju läsa allt detta . Ha en fin dag och vecka !

Kram.kram från Mig

Ett Vitare Hem sa...

Önskar dig en riktigt härlig vecka!
Kram/Lena

Syster vit sa...

Lilla Nisse vad liten ha ser ut bredvid snöhögarna ;)). Här är just nu en millimeter snö hos oss.
Önskar dig en fin vecka
Kram Liselott

http://www.pattern-addiction-and-more.blogspot.com sa...

WOW - WHAT A BEAUTIFUL WINTERTIME! WE HAVE A LOT OF SNOW TOO, IN SWITZERLAND ! GREAT WEEK, HUG, BARBARA

mitt hjärtas fröjd å glädje sa...

Så härligt mycket snö ni har!
Det är ju så en vinter ska se ut tycker jag. Inte alla häromkring som tycker som jag utan de har hellre slask och regn ;(
Ha det gott.
Kram Jennie

Annas röda stol sa...

Härliga vintriga bilder!! Ja precis som en bakelse :) Fint ni bor med de små husen på tomten och drömma är bra för välbefinnandet. Ha en trevlig Måndag. Kram Anna

Vita små hjärtan sa...

Så härliga bilder. Så mycket snö ni har! Det har vi inte här i Närke. Men det skulle visst komma nu i dagarna!
Ha en fin måndag.
Kram Agnetha

Chokladvillan 1910 sa...

Vad härligt det ser ut med all snö ! Vi här nere i Stockholm börjar få det tunnt av den varan.
Antikstuga låter så mysigt för en nörd som jag...;) hehe
Må så gott i snön !
Kram Anki

Lantlifvet sa...

Hej lantlif....vad mycket snö ni har...här är backen pudrad och några grader bara...i värmlandsskogen då...Fina bilder...
kram kram

Sirpa sa...

Hej! Tittar in och tycker om det vad jag ser!! Oj vad mycket snö ni har! Nisse är jätte gullig! Önskar dig en trevlig måndag!
Kram Sirpa

Anonym sa...

Wow....her var det virkelig kommet godt med snø:)
Nydelige vinterbilder:)
Ser ut som vi får det i Norge nå:)
Fortsatt herlig dag
Klem Merete

Norregård sa...

Oj, vad snö...
Här snöar det lätt nu annars hade allt smält bort!!

Spännande det låter med Antikstugan, kanske skulle börja igen;))

Kram Malin

Vem är Dyrafina? sa...

Men vad fint!!
Och det är ju så härligt med snö, hellre det än regn som just nu hörd utanför rutan här i södra Sverige....
Men vill ju helst ha en vit vinter...
Ha det så skönt i snön!
Dyrafina

Linneagården sa...

Ser ut som hos oss, härliga vita vinter!
Lät så mysigt att ha en antikstuga på gården, trots att det var några år sedan. Kanske blir det igen måntro?
Du har ju blick för gamla fina ting!!

Ha en bra måndag.
Kram från mig
//madelene

Lallbacken sa...

Hej Anette. Ni ser ut att ha lika mycket snö som vi :) Vad fint ni bor!! Lilla Nisse har det mysigt där. Ha en bra vecka ;)
/mia

Claras hem på byvägen sa...

Oj va mycket snö. Här nere i Småland har vi nästan ingen snö kvar alls. Igår fick man t.o.m. lite vårkänslor när solen sken, men det är väl för tidigt än:).
Det är alltid kul att titta in hör hos dig, jag blir så inspirerad av dina bilder.
Ha det bra! Kram Clara

Annas skattkammare sa...

Så vackert det är när allt är vitt!! Så fin stuga! Önskar att vi hade fina gamla uthus.. Och som många andra drömmer jag också om att starta något eget..
Kram Anna

Min Skattkammare sa...

Vad fint ni har det i er gräddbakelseträdgård!
Det är nog inte bara du som drömmer om butiken hos dig, utan även de som stod på kö för att komma in. ;o)
En dag kanske.....
Önskar dig en fin vecka!
Kram Kicki

Anonym sa...

Hej Anette, sååå mycke snö...själv bor jag på väst kusten, 5 plusgrader o barmark, men blåser gör det..... Älskar din blogg o inredning, men nu till något annat. Behöver progressiva glasögon nu. Vilken typ av bågar är modernt o färg?? För visst va det så att du jobbar i en "glasögon affär":)?? Hoppas på svar! Med vänlig hälsning, Theresa

HOUSE of ADELA sa...

Vad härligt det ser ut och Nisse är ju för söööööt! Mina darlingar äääälskar snön!

Kramar till dig!
Adela

Sara sa...

Jisses vad mycket snö och vackert är det! Här nere i Blekinge så kommer det bara en massa blötsnö, det är så tråkigt och grått! Då hade jag hellre haft så mycket snö som ni har där uppe, fast allra helst vill jag nog ha vår :)
Kram Sara

LOPPISLIV sa...

Hejs svejs. Ojoj så mycket snö ni har där uppe, så himla vackert det är!! Mysigt! Idag har det regnat här nere så snön smälter bort igen, slaskväder är inget vidare!!

Lilla huset ser verkligen ut som en liten bakelse, sååå söt!!

Nu ska jag ut och gå en runda med Wilma, sen blir det soffan resten av kvällen :-)

Kramelikram Paula

Em sa...

vackert med all snö! :) fina bilder oxå.. åå en antikaffär det lät ju hur mysigt som helst! iiih now the feeling min lillnos är för kortbent han oxå för all snö, hoppar fram så gulligt..

n o r d i n g å r d e n sa...

LillNisse, inte lätt med all snö;) Ja, huset ser verkligen ut som en bakelse, vintern kan vara vacker. Med det är allt. Fy, nu är det nog med all snö, jag räknar dagarna til våren, detta är iNTE min årstid utav flera olika anledningar... så vacker rosa färg det var på jättekuddarna nedan!!! Mari.

Gabriella sa...

Vilka vackra bilder! Här är det också massor av snö och det verkar fortsätta snöa ett bra tag till=) Vackert vinterlandskap minsann!

hemma hos lilla mej sa...

Bara så vackra bilder .Jisses vad snö ni har där uppe!Vad fint ni har det i er gräddbakelseträdgård!Lilla Nisse är ju bara så sööt .Ha en härlig start på nya veckan.Kramar Rita ♥

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Jippie! Nu har vi fått massor av snö här också. Fast det där med jippie menade jag inte, tvärtom humöret sjunker. Men snart är det mars, då...
Idén med och öppna din gårdsbutik igen är ju jättebra, skulle komma folk i massor.
Bästa dagen till dig
Kramar
AnnaMaria

Anette sa...

HEi:)
Du har en kjempe fin og inspirerende blogg som jeg har lagt i bloggrullen min;)
Ønsker deg en fin dag,klem Anette

Stenmur & Gärdsgård sa...

Ååå så mysigt! Och vilket fint litet rött torp... Låter verkligen mysigt med en butik på gården, tror det är en dröm för många av oss.

Alltid så trevlig att kika in här hos dig Anette.

Ha en fin dag,
Kram Malin

Sallys hus sa...

Hej hej fina du!
Men oj så mycket snö ni har.
Hos oss hade nästan all snö försvunnit men i natt kom det en massa igen. Fast inte i närheten av det ni har.
Állt blir ju så himla fint ute då det blir vitt..;)
Å så fin NIsse är!
Sally älskar också att springa lös och varje kväll springer hon ut och skäller lite på skogen...för säkerhets skull...skratt..
Hon har fått för sig att hon bara kan kissa i djupsnön...fniss...sötisen...så hon pulsar ut med snö upp till hakan..snurrar några varv o sen kommer hon till ro...hiihi..
Kram o ha en fortsatt mysig dag!
Katarina

Tinas bo sa...

Jösses vad mycket snö ni har!!
Idag var det snöstorm här i hela 10 minuter.. :)
Sen tittade solen fram och allt smälte bort.. phuu
Vi har haft upp till +13 grader:0)
Vill ha vår NU!! :0)

Vackra vinterbilder!!

Kram Tina

Anno 1924 sa...

Så masse snø dere har! Det er vakkert når det er skikkelig vintervær ute:) Nisse er så utrolig søt!
Ønsker deg en fin uke:)

humphreycumfycushion sa...

Amazing snow images - it looks beautiful there.

Lovisa Wallin sa...

Ja, även om jag längtar efter vår så är ett vinterlandskap täckt av snö alltid lika vackert!

Onnellinen Oliivi sa...

Nice, very peaceful! Nice blog!