onsdag 6 mars 2013

Linnetyg

 Jag har köpt flera meter vitt linnetyg, jag älskar linnetyger de har sån fin struktur och lyster, också blir de bara finare ju mer man använder dom, det här vita tyget ska få bli en stor lång matduk till matsalen. Så nu ska jag sätta igång och sy lite, det var evigheter sen jag sydde något känns det som...


Jag tror att jag ställer fram symaskinen här på köksbordet, det är liksom roligare att sitta här och sy än att sitta nere i källaren...jag ska visa duken sen då den är på plats. Tänkte nog duka med den till Påsk...många bloggare har ju börjat visa sitt fina Påskpynt, jag har inte tagit fram mitt ännu, måste nog söka fram lite pynt jag också..
Kraaaam Anette

16 kommentarer:

Angelica Little Corner of Crafts sa...

Linnetyg är fint! Och så mycket roligare att sitta "framme" än i källaren och sy! Jag sitter också vid köksbordet och syr, men sen så blir det i pysselrummet!!
Hoppas duken blev bra, men se det tror jag!
Ha en bra dag! Kram!

Annas röda stol sa...

Åh så härligt med linnetyg!! Det blir säkert en riktigt tjusig duk, oj nu blir jag sugen på att göra något i linne :) Ha en bra dag. Kram Anna

Prinsessorna på Bellevue sa...

Åh, så fint med linneduk! Kommer väl sitta som ett smäck i din fina, fina matsal! Förr om åren, alltså för länge, länge sedan, sydde jag massor. Har nog inte rört symaskinen på evigheter. Kanske är dags snart...

Kraam
Petronella

Pysselprinsessan sa...

Jag köper också stora partier med vitt linnetyg. Det funkar ju till allt. Jag har sytt massor av vackra ljuslyktor av linnetyg och de är så vackra när ljuset silas genom tyget. Klart man flyttar symaskinen till hemmets hjärta!!
Bästa hälsningar/ Maria med bloggen Ting från Gammelgården i Umeå

hemma hos lilla mej sa...

Ååå vad snyggt det kommer att bli med linneduk.Spännande att se hur fint det blir.Klart att man flyttar symaskinen till köket.Ha en fin dag.Kramar Rita ♥

Annas skattkammare sa...

Håller med, älskar linnetyg. Det kommer bli jättefint med duken. Jag har inte heller börjat påskpynta än, fast å andra sidan brukar jag inte pynta så mycket till påsk. Några ägg och kanske lite ris. :)
Kram Anna

Blockethuset sa...

Ååå...jag älskar också linne...har flera gamla dukar och gardiner och...ja det är helt underbart! Som sagt..blir bara snyggare med åren..

Chokladvillan 1910 sa...

Jag gillar också linnetyg. Jag har några gamla tunna linnegardiner & de är ännu bättre ! Svårt att få tag i dock. Nä, har inte heller plockat fram påsk ännu.
Lycka till med duken !
Må så gott !
Kram Anki

Sallys hus sa...

Hej raring!
Jadu..linnetyg kan man aldrig få nog av!
Åå jag skulle också vilja sy..men jag tror jag ställer så himnla stora krav på mig själv så jag kommer aldrig igång. Jag tror jag ska hinna så himla mycket så då blir det inget i stället.
Ska bli kul att få se sen vad du hittar på.
Klart du ska sitta i ditt fina kök...där får du ju rena ljusterapin samtidigt i det där underbara ljuset..;)
Kram Katarina

Mamma Mia sa...

Jag sitter i vår gillestuga och syr i ena ändan av rummet och i andra ändan har mannen sin musikstudie. Vill gärna sitta i centrum och sy men jag känner mig inte ensam i vår källare. Dessutom så har jag tv på så då har jag sällskap. Jag har mest sytt vetevärmare i linnetyg och dem blir väldigt följsamma och mysiga ju mer man använder dem.
Må så gott.
Hälsningar Mamma Mia

Anonym sa...

Nydelig stykke lin:) gleder meg ti å se og skjønt kjøkken du har:)
Klem Merete

hagagården sa...

Det är underbart med linne tyger,ska bli kul att se det färdiga resultatet.
Kramar
Ninni

Unknown sa...

Tyg kan man aldrig ha för mycket av! =)

En kort fråga, vad har du gjort med ert gamla sovrum?


Vårkramar!

annsoh sa...

hejsan! kör igång dagens blogg nu! skulle va jätte kul om du ville vara med! ny vinnare varje dag! kram! http://annsoh.blogg.se/2013/march/dagens-blogg-avslutad-anmal-dig-igen.html#comment

Tinas bo sa...

Linnetyg är ljuvligt och duken kommer att bli helt underbar... :)

Du har ett så vackert kök, så där skulle jag oxå sitta och sy... :)

Kraaaam Tina

G:a Affären sa...

Det kommer att bli så fint med en linneduk på bordet i matsalen! Så klart du ska sitta i köket och sy, då är man liksom med och kan få sällskap. Själv har jag ett "syrum" men hamnar oftast i köket ändå.
Men så fin krukan med rosorna är! Färgen är bedårande och så gillar jag att de är så korta, du har smak du!

Kramar
Cia