fredag 1 mars 2013

Min gamla vackra korg

 Kommer ni ihåg den här korgen ? Den som jag fyndade på en sommar loppis en gång...jag tycker den är sååå fin..jag har haft den i verandan på sommaren med pelargoner i, men just nu får den stå i sovrummet med kuddar och plädar i...

Det är en gammal korg som har suttit på en barnvagn, ni vet en sån där med stora hjul och ett handtag som är så där krumelurigt...antagligen så var vagnen trasig och de sparade korgen, tur för mig !
Då var det äntligen Fredag, då fikar vi något gott eller hur ?
Kraaam Anette

31 kommentarer:

Villa Björkenäs Backen sa...

God morgon ! :)

Visst var det tur för dig och så bra att dom sparade den för korgen var ju jätte fin.
Så fina kuddar du har där i.

Visst är det frdag och som sagt veckans bästa dag.
ännu en ledig helg för lig innan det är dags för min del att gå på mina helger.

Så klart att vi ska fika ! :)
Jag bakade ju igår....och så ska jag fortsätta att röja.
det är kaos här hemma kan du tro :)

Kram från mig

Villa Björkenäs Backen sa...

och Så klart att ha en mysig helg ! :)
kram igen

fianathome sa...

Jättefin korg!
Klart det bli gofika. Nu är det freeedag! Ha en härlig helg <3
kramelikram
Fia

Ewa`s Galleri sa...

Verkligen fin korg ,och tur att den hittade hem till dig
Ha en skön helg

Anci sa...

Ja, det var en fin korg !

Kram
Anci

Mona sa...

Den kurven din er bare nydelig :-D
Ønsker deg en super fin helg :-)

Klem Mona

Prinsessorna på Bellevue sa...

Åhh, vilken fin korg! Ser vagnen framför mig precis!

Kram och ha en fin fredag!

Petronella

hagagården sa...

Helt underbart fin gammal korg!!
Kramar
Ninni

LOPPISLIV sa...

Helt underbart fin korg!! Så hög och stadig, charmig som bara den!! Korgar är väl mysigt att inreda med, just gamla fina är inte så lätta att hitta. Nu ska jag gå ut en sväng med Wilma, solen skiner så fint ute och jag är leeeedig idag, jipeeee så härligt :-))

Ha en finfin fredag!! Kramelikram Paula

Ekenäsliv sa...

Visst är den fin!!! Perfekt att ha härliga filar och kuddar i!
Ja, idag ska vi smaka cake popzen som dottern och jag gjorde igår kväll:))
Vad blir det för smarrigt fika för din del?
Ha en skön fredag!
Kram Anna

hemma hos lilla mej sa...

Bara så himla fin korg.Bara så skönt med fredag.Idag blir det fika och myyys hela dagen.Kramar Rita ♥

Sockerklaras sa...

Oh, så vacker, Anette..:) Jag har en likadan i butiken, fast då är det hela vagnen.;) Däri trängs nu fina kuddar och plädar!

Hoppas du får en härlig helg, kram till dig! /Ida

G:a Affären sa...

Visst kommer jag ihåg den vackra korgen! Den passar verkligen fylld med kuddar, fina kuddar så klart.

Ja, idag måste vi unna oss gott fika!

Önskar dig en fin fredag!
Kramar
Cia

Tidevarf sa...

Vilken fin korg, passar så bra hos dig.

Kram
Anneli

Chokladvillan 1910 sa...

Vilken underbar korg. Hur vacker som helst !
Nu har finvädret tagit slut & nu snöar det... :((
Må så gott & ha en härlig fredag !
Kram Anki

In my house sa...

Hihi, där kan juh Nisse oxå krypa ner.... Kramiz j

Designe sa...

Underbar korg och härligt med flera användningsområden! Det gillar jag! :)
Ha en fin helg!
kram

Unknown sa...

Vad roligt att se din korg, den är så fin! Jag kände igen den direkt, för jag har min pappas gamla barnvagn hemma och det är en exakt sådan korg! Såg en gång i en annons att det var Brios första modell, lite kul!
Ha en härlig helg!
Kram Annelie

Ulrikeღ sa...

...sehr schön,
have a nice weekend liebe Anette <3

Kram Ulrike

Villa Hasselbacken sa...

Ja tur för dig att det finns klokt folk som inte kastar allt. Jag får nästan inte åka med till återvinnigen för mannen säger att han tror jag ska dyka i containerna. Jag blir tokig när jag ser vad en del kastar...
Visst fikar vi gott idag, extra gott för det är MIN födelsedag.
Kram Lena

mormorMärtas sa...

Jättefin är den korgen och så bra när man kan använda den till olika saker...
Vad kul att du hittade till mej hoppas du tittar in fler gånger. Jag brukar kika in hos dej och får jättemycket inspiration här!!

Kram Annika

Anonym sa...

Wow.....for en utrolig vakker og helt spesiell gammel kurv:)
Den likte jeg bare kjempe godt:)
Ha en herlig helg
Klem Merete

Butik Älva sa...

Hej! Hittade in hit precis, och oj, så många fina bilder!
Och du har gett ut en egen bok? Det finns ingen möjlighet att bläddra i den på din sida? Pris?

Jag tänkte höra mej dej ifall du är intresserad av ett samarbete med oss?

Hör gärna av dej i så fall, så vi får dni mailadress,

Skön helg på dej!

Jenny sa...

Jättefin korg Anette och vilken vaccker säng ni har:)

Ha en trevlig helg!

Kraam Jenny

Sallys hus sa...

hej vännen!
Sover du i soffan än??
Jag ska smita in till dottern nu för en romantisk kommedi..;) Å popcorn..
Å vilken tur för dig att nån sparat den fina korgen.. den är verkligen super fin..så där skirt romantisk...å den passar lika bra där med kuddar o plädar som med pelargoner...åååå vad man längtar efter pelargoner nu...
hoppas du får en fin helg! Vi har för en gångs skull inte så mycket inplanerat utan det känns som det kan bli en jätte mysig helg!
ram Katarina

Anno 1924 sa...

Superfin kurv!
Ønsker deg en fin helg!:)

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Korgen är jättefin, som gjord för och ha täcken och kuddar i. Hoppas snöovädret dragit bort och solen lyser hos er där uppe nu.
Ha en skön helg
Kramar
AnnaMaria

Rose Garden Malevik sa...

Hej Bästa Anette
jamen den var superfin,,,,,,,
klart man ska fika..alltid :)
å missa nu inte...

SATURDAY SHOW OFF

de e kul att vara med :)
VÄLKOMMEN
Håkan

Veronicas Lantliv sa...

Verkligen fin korg. Ha en bra kväll. Kram Vereonica.

Sommerhuset i bakken sa...

Nydelig kurv og flotte jernsenger! Vakkert soverom du har.

Ha en riktig fin søndag! Her skinner solen og det er helt herlig ute ;-)

nina sa...

Tycker om din iredningstil har fått mycket fina ider av dig.Köpte nyss ett hus byggt 1960.Tradera ,där du brukar fynda odd molly ,det är en nät affär`?