måndag 30 juni 2014

Jag har sytt en pläd

 Jag har sytt en pläd åt dottern, hon valde tygerna själv och jag sydde. Jag har ju ett litet tyglager i källaren, gillar man tyger så blir det lätt att man samlar på sig. Hon ville ha en mysig pläd med ett sovtäcke i, så jag sydde det som ett påslakan kan man väl säga, med knytband längst ner i öppningen.


Tvättat linnetyg på ena sidan och randigt och en bit mönstrat tyg på andra sidan, det randiga hade jag inte tillräckligt mycket av så därför skarvade vi med lite mönstrat tyg, men det blev riktigt fint med lite olika matchande tyger. Nu har hon en egen personlig pläd som passar henne.
Redan Måndag ! Och snart semester !! Jag jobbar en vecka till sen 2 veckor semester.
Kraaam Anette

10 kommentarer:

LOPPISLIV sa...

Så duktig du är med symaskinen!! Kul när man kan sy ett alldeles eget täcke, jättefint blev det!! Underbara tyger och färger, fin kombo!! Här hemma funderas det fortfarande, nu har minsann maken börjat svänga och kanske blir det furuträgolv ialla fall ?? :-)))))Ha en fin start på nya veckan. Kraaaam P

Méa Strauß sa...

Oh, Anette, such a wonderful Plaid! Amazing, how you combined patterns with the land-scenes and then like the background the plain linnen, so perfect. Wow, what an impact. Your daughter is so lucky to be loved so much!!!
And... I have plenty of old fabric too - an own wardrobe for it ;)), haha.
So I wish you lots of power for more projects, see you then, Méa

Prinsessorna på Bellevue sa...

Så fint med det gråa och fint mönster, kan tro att hon blev nöjd!!

Kram
Petronella

Pernilla sa...

Jättefin! Härlig kombination av alla tyger :-)

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Det där tyglagret skulle vara kul och kolla. Så fint ni blandat tygerna, och bra modell med band. Jättefint blev det.
Kramar/AM

Sallys hus sa...

Hallå där!
men å vad du är duktig ochå så fin den blev!
Vilken bra idé..
Vi hade jämt ett sånt täcke att ha ute på gräset förr...ska kanske ta o fixa mig ett nytt..;)
kraaaaaaam Katarina

Anonym sa...

Helt ljuvligt.
Kram :Nina

Anonym sa...

Vilken härlig idé och valet av tyger blev perfekt!
Skönt att dra över sig i soffhörnet ruggiga dagar.

Hälsningar Anna V

Loppisälskare sa...

Mycket vackert och mycket inspirerande till att ta efter...
RosMarie

Anna Stenberg sa...

Oj så fint! Vad du kan! Hoppas att du får en fin sommar! Kram Anna