onsdag 27 maj 2015

Gödsla före Midsommar

Jag gödslar alltid i min trädgård två gånger innan Midsommar, sen ingenting, lätt att komma ihåg och trädgården mår prima av det ! Jag köper vanlig hönsgödsel i påse som jag strör ut, när jag gör det första gången så strör jag också lite ny fin jord ovanpå det också, sen när det är dax för andra omgången då strör jag bara hönsgödsel på jorden, och gärna om det regnar ute. Bara i landen och under buskar och träd.
Då mår trädgården bra. Jag ska gödsla första omgången nu till helgen.
Kraaam Anette

3 kommentarer:

HWIT BLOGG sa...

Bra tips, det ska jag komma ihåg!
Härlig din trädgård ser ut nu...
Önskar dig en finfin vecka!
Kram Titti

Sallys hus sa...

Hallå vännen!
I år har jag faktiskt köpt hönsgödsel för första gången... jag är dålig på det där.... bra på att köpa nytt men dålig på att ta hand om det jag redan har...
Sally gräver där jag gödslar så man får passa henne...hon tycker ju allt snusk luktar gott...blääää..
Är Nisse likadan?
Kraaaam Katarina

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Ska komma ihåg detta. Att det fungerar
bra syns på din fina trädgård.
Ha en bra dag och stor kram/AM