måndag 8 augusti 2016

Jag sydde en pläd

 Det är inte ofta jag sätter mig vid symaskinen nuförtiden,  men när jag väl sitter där så är det himla roligt, jag hade lovat yngsta dottern att sy en mysig pläd till henne....


 Jag gjorde det väldigt enkelt, jag sydde pläden som ett påslakan med knytband, och inuti stoppade jag ett täcke, mysig och fluffig blev den.


Små knappar sydde jag på banden som lite extra piff, på ena sidan blev det ett gammeldags bolstertyg och på andra sidan vitt linnetyg. En pläd som är mysig att ha på soffkanten och bre om sig med på kvällen.
Idag börjar jag jobba då var det slut på semestern för den här gången.
Kraam Anette

9 kommentarer:

Hanna sa...

Så fin den blev

Plommonhuset sa...

Jättefint!!!! //Sofia

Belger du Nord sa...


Härligt att se att här är som vanligt <3
Var några år sedan jag bloggade om heminredning och följde din blogg.
Nuförtiden har jag bakat ihop mina bloggar och börjar få tid att leta runt efter mina favorit bloggar och läsa dem igen.
// Eva

Anonym sa...

Så fin blogg! Kommer du ha en bloppis nån gång? :)

john sa...

It looks so nice !
Gail x

Thyde Living sa...

Så fint og skønne detaljer - elsker bindebånd
Hyggelig blog du har
God dag
Annette

Anonym sa...

Älskar din blogg och har följt den sedan du startade. Men nu ser jag en stor förändring i hur frekvent som du bloggar. Jag har varit bortskämd med att du bloggat tre gånger per vecka. Hoppas verkligen att du inte ledsnat!
Bästa hälsningar från en anonym men trogen läsare!

G:a Affären sa...

Den blev så fin!
Och det tyget går aldrig ur tiden, gillar själv det grå bättre än det blå.
Det kommer säkert till användning nu när kvällarna är kyligare.

Kramar /Cia

Hos Villa Fryd/ Charlotte Neve Grün sa...

Så smukt og fantastisk inspirerende.
Du er utrolig dygtig.
Er så ked af jeg ikke kan finde en knap og følge dig.......

Rigtig smuk dag
Charlotte