onsdag 2 augusti 2017

Gotland och Så mycket bättre

Jag hade en tanke om att hitta ett vackert fårskinn på Gotland, men det fick ju inte kosta skjortan, men jag ville ha ett från ön det känns ju lite speciellt eller hur ? Och jag hittade ett...!!!



Det är grått, lite flammigt, och alldeles underbart mjukt och krulligt, och nu vill jag ju bara ha flera !! Överallt liksom, på stolar, pallar i soffan...



Jag gick runt med skinnet i huset, provade på soffan, men tillslut så fick det ligga i matsalen på en stol, så att jag kan se det mest hela tiden :)



Och jag visste det, Maja älskar det, jag sa redan på Gotland då jag köpte det att det kommer att bli hennes favorit, hon hittade det på direkten och la sig på det i flera timmar, sötisen...



Och vet ni, det var här jag köpte det, i huset där Så mycket bättre spelas in !! Här ser ni stallet eller stället där alla artisterna som är med i programmet äter och sjunger, lite kul ändå att ha varit där...


Känner ni igen er ?



Och såååklart måste vi ju posera på trappan framför huset, jag , syrran och vår yngsta dotter...


Vi fikade ute i trädgården, det var massor med folk där och åt, men vi fick en fin plats i trädgården, och vi testade Gotländsk saffranspannkaka, mums.



Här ser ni då vi sitter på baksidan av huset, och rätt som vi satt där och pratade som kom ägaren fram till oss, han kände igen vår dialekt för han hade bott i Piteå i många år men var från Gotland, vi fick en jättetrevlig pratstund, jag frågade hur det kom sig att Tv hittat till deras ställe och han berättade att då de precis köpt stället ( de hade inget att göra då de gått i pension så det köpte stället, de hade en vision typ som Pang i bygget, ni vet serien med hotellet i England ...) så ringde de från Tv bolaget, de hade haft några personer som provat att övernatta där och på många andra ställen både i Sverige och utomlands,för att hitta det ultimata stället för inspelningen, men de fastnade för detta ställe, men han sa att de tackade nej, aldrig i livet sa han, vi var så nya och hade ju inte drivit detta mer än några månader, men Tv ringde och ringde, och tillslut så tackade de ja till inspelningen av Så mycket bättre !! Tänk som det kan bli, och nu är stället sååå populärt, såå roligt att få veta lite bakgrund, också kunde jag ju köpa ett fårskinn som har varit med i programmet, inte illa, nu ska jag spana efter skinnet då programmet börjar i höst, kanske någon av artisterna sitter på det...haaa...haaa...
Kraaam Anette

3 kommentarer:

Rosor och ruiner sa...

Visst är det mysigt där, på Grå Gåsen! Och de är så trevliga de som har stället!
Förstår att du är nöjd med din gotlandsvecka, här är fint! ;)

Må gott!
Gunilla

Theresa williams sa...

Hej, jag är Theresa Williams Efter att ha varit i relation till Anderson i åratal, bröt han upp med mig, gjorde jag allt för att få tillbaka honom, men allt var förgäves, jag ville ha honom tillbaka så mycket på grund av den kärlek jag har för honom, Jag bad honom med allt, jag gjorde löften men han vägrade. Jag förklarade mitt problem för min vän och hon föreslog att jag hellre skulle kontakta en stavningskastare som kunde hjälpa mig att ställa en stavning för att få tillbaka honom men jag är den typ som aldrig trodde att jag hade stavat, jag hade inget annat val än att prova det, jag Mailade stavningskanalen och han sa till mig att det inte var något problem att allt kommer att vara bra innan tre dagar, att min ex kommer tillbaka till mig innan tre dagar, kastade han stavningen och förvånansvärt den andra dagen, det var runt 4 pm. Min ex ringde mig, jag var så förvånad, jag svarade samtalet och allt han sa var att han var så ledsen för allt som hände att han ville att jag skulle återvända till honom, att han älskar mig så mycket. Jag var så glad och gick till honom som var hur vi började leva tillsammans lyckligt igen. Sedan dess har jag lovat att någon jag vet som har ett förhållande problem, skulle jag vara till hjälp för en sådan person genom att hänvisa honom eller henne till den enda verkliga och kraftfulla stavningsgivaren som hjälpt mig med mitt eget problem. Email: drogunduspellcaster@gmail.com du kan maila honom om du behöver hjälp i ditt förhållande eller något annat fall.

1) Kärleksspell
2) Lost Love Spells
3) Skilsmässa Spells
4) Äktenskapsstavar
5) bindande stavning
6) Breakup Spells
7) Förvisa en tidigare älskare
8.) Du vill vara befordrad på ditt kontor / Lotteri stavning
9) vill tillfredsställa din älskare
Kontakta den här stora mannen om du har något problem för en bestående lösning
Genom drogunduspellcaster@gmail.com

Unknown sa...

jag hade inget annat val än att prova det, jag Mailade


หนังตลก