tisdag 12 december 2017

Advent

Halloj på er !! Ojjj det blev ett långt uppehåll här, jag är mest aktiv på instagram nu för tiden, men det är ju såå himla skoj med bloggen ändå, det blir som ett arkiv för mig själv också. Nu måste jag ju bara jula till det här och visa julpyntet i år !! :) Eftersom vardagsrummet är nymålat så kändes det ju extra skoj att julpynta här inne då vi har en ny skänk att pynta på, skänken fyndade jag i somras på Blocket, och nu har den fått ny fin färg, grå blev den, syns lite dåligt på bilden, jag får fota bättre sen då ljuset kommer tillbaka, det är ju mörkt nu dygnet runt känns det som...
Knoppbrädan hängdes ovanför och där hängde jag pappstjärnor och en ljusslinga, är helt galet förtjust i ljusslingor faktiskt, och en glaslåda fick som ett skogslandskap i sig med tre små granar, mossa och en ljusslinga..


En ny adventsbricka i köket, en svart från Tine K som vi säljer i butiken !! Lite enkelt med bara några kanel stänger och lite glitter...



Och den vita i keramik som jag köpte förra året, den är i matsalen...gillar den väääldigt mycket..



Jaa , faktiskt, jag har hunnit baka lite också !! Saffransbullar med mandelmassa....


Och pepparkakssticks doppade i vit choklad och polkakross !! Gott att doppa i kaffet...



Tallrikshyllan i köket ser ut så här i juletider, en krans med en ljusslinga och lite annat.
Nu går vi mot tredje advent, inte klokt vad tiden rusar på, ikväll ska vi träffas och planera julmaten. Vi hjälps åt och lagar några rätter var, det blir lättare för den som har julen och sen så är det ju så roligt att få smaka av andras rätter.
Nu lovar jag att det inte ska dröja länge tills nästa inlägg. Kanske redan på fredag :)
Kraaam Anette

4 kommentarer:

Anonym sa...

Kul att få lite julstämning från Dig Uppskattar Din blogg.

Theresa williams sa...

Hej, jag är Theresa Williams Efter att ha varit i relation till Anderson i åratal bröt han upp med mig, jag gjorde allt för att få tillbaka honom, men allt var förgäves, jag ville ha honom tillbaka så mycket på grund av den kärlek jag har för honom, Jag bad honom med allt, jag gjorde löften men han vägrade. Jag förklarade mitt problem för min vän och hon föreslog att jag hellre skulle kontakta en stavningskrock som kunde hjälpa mig att ställa en stavning för att få tillbaka honom, men jag är den typ som aldrig trodde att jag stavat, jag hade inget annat val än att prova det, jag mailade stavningskanalen och han sa till mig att det inte var något problem att allt kommer att vara bra innan tre dagar, att min ex kommer tillbaka till mig innan tre dagar, han kastade stavningen och förvånansvärt den andra dagen, det var runt 4 pm. Min ex ringde mig, jag var så förvånad, jag svarade samtalet och allt han sa var att han var så ledsen för allt som hände att han ville att jag skulle återvända till honom, att han älskar mig så mycket. Jag var så glad och gick till honom som var hur vi började leva tillsammans lyckligt igen. Sedan dess har jag lovat att någon jag vet som har ett förhållande problem, skulle jag vara till hjälp för en sådan person genom att referera honom eller henne till den enda verkliga och kraftfulla stavningskastern som hjälpt mig med mitt eget problem. email: drogunduspellcaster@gmail.com du kan maila honom om du behöver hjälp i ditt förhållande eller något annat fall.

1) kärleksspell
2) Lost Love Spells
3) Skilsmässa Spells
4) Äktenskapsstavar
5) bindande stavning
6) Breakup Spells
7) Förvisa en tidigare älskare
8.) Du vill bli befordrad på ditt kontor / Lotteri stavning
9) vill tillfredsställa din älskare
Kontakta den här stora mannen om du har något problem för en bestående lösning
genom drogunduspellcaster@gmail.com

Janice Aliena sa...

My name is Ulrika Charles. from Stockholm. 2 days ago I read a post-comment on a relationhip counseling blog about a Lady from LA Based Journalist Reveals How he Parmanently Cured Weak Erection & Quick Ejaculation 6 months after His wife Left Him and also said Chief Priest Oduduwa bring back his ex wife after divorcing.
I was so lucky to come across Dr.Oduduwa Love-Spell Caster personal email address < oduduwaspellcaster@protonmail.com >
I contact same Priest Oduduwa because of my challenges in marriage life,
I'm not sure I could have done this without the help of oduduwa. I would have given up and believed that because my husband was seeing someone else and he said to my face that our relationship is over, my husband Charles Aslund, look straight to my face and said we were done with the marriage relationship and took away my son Felix and travel our of the country to Spain. I have been trying to call and send messages to him but he completely blooked my line from reaching him, i was so frustrated and needed help to at least get to talk with him to apologize and hear the voice of my son again, he took my son away from me for 11 months no words. i needed urgent help to resolve this problem so i contact email address of Oduduwa as i believe he can be only hope
to help me bring back my husband home with my son back. Oduduwa assure me that he can help me bring him back home, i obey and follow his instructions step by step, 2 days After Dr.oduduwa lunched a Magic Love-spel on my behalf at his Temple, my husband Aslund called me on cell phone to apologize, he was sorry for everything he did to hurt my feelings and he return back home to me with son Felix, I am so happy today that i have my family restored and my husband and i love each other more than ever before now. Thanks to Oduduwa love-spell caster for bringing back my husband home. We are forever appreciateful and greateful to Oduduwa assistance.
today i'm testifying with joy and happiness to the world...
i have this Powerful Intentions that things will work for me and also with you out here having similar relationship crisis, i believed in testimonies are real life proves. I realised this would be good to share here as I know it will inspire others too.
Oduduwa told me he can resolve the following problems for instant solutions;-
* Love Spells Win-Back Ex lover
* Success & promotion magic spell
* lucky charm - BUSINESS STAR
* wards - PROTECTIVE HOOK
* curse resolution, spiritual cleansing from evil spirit.
* Traditional roots and Herbals to Cure Sickness, Cure to Cancer Disease, Cure HIV
* fertility magic - FRUITS OF WOMEN have children.
* decreeing magic, SPELL LOTTERY & WIN-GAMES SPELL
here you can send message to Oduduwa to help you instantly solution within 42hours
Oduduwa personal email address dr.oduduwaspellcaster@gmail.com
Oduduwa personal Whatsapp number +2348109844548.

Kerstin sa...

Mitt varma deltagande för lilla Maja. Så oerhört tråkigt. Nu får hon nog träffa lille Nisse.

Kramar till Er.

Kerstin