tisdag 3 juli 2007

Balettskor....

Jag har alltid velat ha ett par riktiga balettskor...inte för att använda utan för att ha som pynt hängandes på fina krokar...jag frågade på bloggen för ett tag sen om någon visste var man kan få tag i ett par...

Och vet ni !...Katarina på bloggen End of the day skrev till mig och sa att hon sett ett par då hon var i Stockholm på Second hand butiken Old Touch !! TACK snälla Katarina...jag ringde dit och joo...visst ...det hade dom...Så för någon dag sen kom dom i brevlådan !!!Visst är dom söta , det är barnstorlek 33...
Det fanns inga band till så det fixade jag och sydde fast...

Har ni aldrig varit i butiken Old Touch i Stockholm så kan jag verkligen rekomendera den...dom har jättemycket vackert...gamla broderier , kläder ,smycken , möbler jaa allt mellan himmel och jord...en jätterolig och fin butik..Tänk vad vi bloggare tipsar och inspirerar varandra...det är bra..Nu har ju jag mina balettskor !!!
Kram Anette


32 kommentarer:

K A T A R I N A sa...

Hej Anette! Åååh vad fina de var och lagom stora. Mina är ju i min storlek så de är lite svåra att ställa på en hylla som jag hade velat, men de hänger fint där på min vikvägg:-)

Ha det gott i värmen
Nu ska jag måla hallen vit:-)

Kram
Katarina

Anonym sa...

Det er jo så flott med slike gamle balettsko, og dine var jo super søte med de brede sløyfebåndene som du har sydd på. Så kjekt av henne å tipse deg!!

♥ Pia... sa...

Men Anette då...vicken himla tur du har..sååå gulliiigt..preciiiis din stil...hos mej skulle de inte alls passa..tror jag.. ialafalll...kan ju uinte ha allt som alla har:)...jo då det går fint med måleriet..mitt..det tar bara sån J-----LA tid bara..måla med linolja....som jag lovade mej själv från förra sommaren ATT jag inte skulle måla med mera...men ..det är så fin färg:)är bara inne på andra varvet än.puh..men tog ett varv med penseln över lekstugemöblerna nä jag ändå var igång....soffa,två fotöljer..ska bara leta upp ett bord ...på loppis..sen ska jag ...näää stopp.... det är så mycket jag ska göra..hinner inte med själv ...ska ju ha ro-mester oxå...har börjat sy med!! fast det är jag inte så duktigpå så där får jag allt yänka till lite....ja dü Anett...nu får jag gå och börja med allt ..ha engosig dag..pussa NISSEN...hej..PIA

Anna sa...

Så fint hängandes stilleben. Man får så mycket tips och inspiration på bloggarna, det är som att läsa en inredningstidning dagligen.

Ha en härlig dag!

marie sa...

Men du , det var det finaste..! Vilka saker, riktigt fint blev det!Kram marie

Stina sa...

Superfint!

n o r d i n g å r d e n sa...

Nej men Grattis!! Tänk att du fick dem till slut! Så vackert du hade hängt dem där med det andra, såg verkligen fint och proffsigt ut, godis för ögat minst sagt!! Ja, visst är det kul med alla bloggaer och alla tips man får, tack för detta, jag visste inte av den butiken! Ha en bra dag! Mari.

Lisa(vitapelargonerochzink) sa...

Godmorgon vännen! vad roligt att du äntligen fått dina balletskor. Fina var de dessutom. Den butiken låter spännande...måste jag kolla in när jag åker till Stockholm nästa gång. Ha en bra dag Kram Lisa

Eva Agnes sa...

Hej Anette!
Måla och måla men nu får jag hålla upp med det medan dottern är här på besök. Ska ta mig en funderare på detta fram till hösten.
Så fina balettskor du fann i Stockholm. Underbara.
Kramar Eva Agnes

Elzie sa...

Vad jätteroligt att du fått tag i ett par skor nu. Så fina. Jag förstår inte hur dom kan stå på tårna i de där!!!
Synd att affären ligger i S-holm. Dit lär jag inte komma inom det snaraste.
Kram Elzie

Sagalisa sa...

Vad fint det blev,jättekul när man kan tipsa varandra om ting som önskas
ha det så bra/Anna

Hem och Lycka sa...

Gud vad fint det blev hängandes så!

Camillas Drömmar sa...

Jätte vackert!! Rosa är min favorit färg efter vitt förstås:))
Kram Camilla

Anonym sa...

Underbart fint hela arrangemanget!

Anonym sa...

Jag hittade en jättefin hängare då jag var på väg hem från dig idag på en privatloppis på Nystadsvägen. Ska visa på bild sen. Visst är det kul då man har letat efter nått och plötsligt hittar det. Det blev jättefint med dina balettskor, med spetsen och mot pärlsponten. Kanke måste leta reda på mina gamla på min mammas vind! Att du har öga för sånt där!

LustochLängtan sa...

Vilka fina balettskor du fått tag på hänger fint på hängaren, ska kolla in den butiken nästa gång jag är i Stockholm.Hoppas att ni har fint väder här på Västkusten har det öst ner hela dagen,trist men imorrn kanske.. då blir det Lysekils shopping kul.. Kram från Anita och Dino

Anonym sa...

Vad fina! Vilken tur du hade!!

Färjtorp sa...

Åh så söta! Vad gulligt att hänga sakerna sådär, jättefint blev det!!

/Johanna

Marie sa...

Såå himla vackert det blev. Jag blir lycklig av att bara titta på bilderna. När jag var i butiken Honning & Flora fanns det flera par gamla balettskor där och då tänkte jag på dig. Men nu har du ju hittat ett par på annat håll. När jag ser på dina bilder nu är det nästan så jag ångrar att jag inte köpte att par. Jag köpte dock en nästan likadan kedja, har bara inte hunnit hänga upp den än.

Ha det bra.
Kram Marie

Granne med Selma sa...

Grattis! Vet att du skrivit om denna önskan om balettskor förut. Den som väntar på något gott...
Kul om du skriver om lampor du också om andan faller på. Vet att du har många fina *känns i lilltån ' hihi*. maken har många pluspoäng, men så är han åxå borta halva veckorna på jobb och då gäller det att vårda både kärlek, familj och hus- från båda håll :-)
Kram Sussie

Granne med Selma sa...

Ser att jag måste ta för vana att kolla din blogg innan vi åker till Sthm. Du har verkligen koll på läget. Du verkar ha hittat alla de där guldkornen som man bara måste besöka.

Anonym sa...

Helt underbara balettskor!..Jättefina bilder oxå! När jag var liten så drömde jag om att dansa balett och om att vara med i Fame!..nån som känner igen sig? :)

♥ Pia... sa...

Gonatt..nu ska jag inte g�ra ett skapandes dugg mer..bara l�sa danska inredningst�dningen ISABELLAS...:)PIA

johanna sa...

Men vilka fina..vad mysigt o vad fint det blev med kedjan..du har alltid så fina bilder att visa..älskar att gå in hos dig o kika..tack för all inspiration
kram

Jordgubbar med mjölk sa...

Men vad fina de var!

LantlivsAnette sa...

Tack alla för era gulliga kommentarer...och roligt att jag också kan inspirera er...Kramar till er alla..Anette

Anna sa...

Ååå så vackra balettskor du har fått tag i! Och vilket underbart vackert arrangemang du har gjort med skorna, spetsen, de gamla korten och struten! Verkligen vackert!

Nu blev jag inspirerad och vill också försöka hitta ett par balettskor:)

:)Anna

Anonym sa...

Hej Anette!
Tur att jag och "End of the day" Katarina inte hann till er butik i lördags före ni stängde, då hade du missat auktionsfyndet. Vi lär återkomma, eftersom jag är sugen på nya gardiner och sedan bara måste jag ha den fina vita spegeln i det bortre skyltfönstret. Antar att det är en House Dr......I like it! Precis den jag letat efter. Jag lär återkomma!
Ha det så gott i sommarvärmen!

Ina sa...

Hej Anette!! Så fina balettskor!! Jag liksom du har alltid tyckt att balettskor är så fina och velat ha ett par. Jag köpte mina på Tradera för ett tag sedan och nu hänger de i vår hall. Hmmm kan visa de någongång i bloggen...

Kram Ina

Eva Agnes sa...

Inte måla lilla röd...!!! Den säger så mycket mer i precis det skick den är i nu.
Spillkum heter det ja. Både den och skålen är saker jag har letat mig galen efter men inte hittat. Jag är i stort behov av skålar.
Kramis Eva Agnes

Jorunn sa...

Kjære Anette,
Jeg satt nettopp her og bladde i bloggen din da jeg så dette herlige innlegget. Jeg ønsker meg så veldig sånne ballettsko og lurer på om det er greit at jeg låner bildet ditt til bloggen min?

Må bare si det en gang til, du har et nydelig hjem og formidler alt på en så vakker og inspirerende måte.

Ha en fin helg!
Klem fra Jorunn

Anonym sa...

Gud vilket fint hem du har! DItt hem ser ut som min drömlägenhet jag vet att du bor i hus,men jag önskar mig en sån lägenhet mitt i stan och bara få komma hem till ett litet gammaldags hem med vita plankor och söta pastellfärgade detaljer! JÄTTE FINT!