onsdag 12 december 2007

Mera Julinspiration !

En kompis till mig berättade att hennes mamma var nere i Tranås och skulle till den fina butiken Mollys hus...ska vi beställa oss några kedjor med nypor ? Jaa...sa jag..och här är den nu..i hallen med såå fina små kort ,hon som äger Mollys hus skickade med dom..TACK !


Min vita skänk igen....


ljus på en zinkbricka..också mitt fina zinkhus som vi sålt slut på i butiken...


Kransar hör julen till..mina har fått gamla kort i sig...
Det var allt för idag..nu är det fullt ös i butiken..julrusch...det är bra..så jag hinner inte blogga och besöka er andra så mycket som jag skulle vilja , men nya inlägg försöker jag att hinna med för det vet jag att ni gillar !
Vill även passa på och tacka er alla för de fina kommentarerna som jag fått om reportaget i Lantiv..tack så jätte mycket !
Kram Anette

24 kommentarer:

Anonym sa...

Ja, de är fina där där kedjorna :)
Zinkhusen förstår jag att de tar slut fort, de är väldigt poppis :)

Lotta "EnVilsenLoppa" sa...

Ja de där kedjorna är så användbara ! Jag har köpt gamla julkort på tradera som jag tänkt hänga i min . Dina kransar är ju helt underbara , säg att du inte gjort dem själv :-)
Önskar det inte vore så långt till er butik , anars hade jag nog hittat många julklappar där , ( till mej själv i alla fall )
Ta det lugnt i julruschen nu !!
Osnöiga kramar/Lotta

Handplockat sa...

Tjingeling

lyckost som har fått tag i en kedja de är ju så fina =)
suck *retsticka* jag vill ju så gärna få tag i ett zink hus men jag får nog vänta till nästa höst
gissa vem som ska lägga in en TIDIG order hos Walther & Co !!!!! (har du någonsin besökt den Danska motsvarigheten till formex?)

Ha nu en go Onsdag
vi förbereder barnens lussande ska visa världens snyggaste Pepparkaks gumma sen ...

Anonym sa...

Hej Anette!
Blir lika glad varje gång jag får se nåt nytt. Tycker ditt hjärtformade zinkfat är så fint! Måste åka till Blå Huset och försöka hitta ett nytt "fika-fat"...en silverbricka kanske... hmmm. Känner att jag har köpstopp och då passar ju antikaffärer bra. Hur som helst, ha det bra. Ser framemot nästa inlägg men förstår att du har en del att göra.
Kram Sofia

n o r d i n g å r d e n sa...

Hej Anette, ja du har verkligen så mycket vackert i ditt hem!! Skänken med den rödvita handduken och allt därtill, mycket fint!! Kedjan med de agmla korten var dekorativ och dina kransar gillar jag verkligen!! Jaaaa, vi är glada du hinner med att byta inlägg, din blogg är verkligen ögongodis! Jobba på i butiken nu! : ) Mari.

Tea Kristin sa...

Kjempefine bilder! Jeg liker så godt det sinkhuset ditt - det er helt skjønt! Synd det er utsolgt for det! :)

cicci sa...

Visst är kedjorna underbara praktiska året om! Och visst var det lilla jag som skickade paketet till dig hoppas du har användning för det!
Försök att hinna andas i julrushen jag vet hur jobbigt det kan vara samtidigt som det är kul!
Stor kram Cicci

Anonym sa...

Alltid så inspirerande att titta in hos dig :)

Mollys Hus sa...

Kedjan blev jättefin! Och korten passade ju där jättebra :)! Har din väninna vars föräldrar handlade åt er någon blogg?

Solsjö - Under en vind sa...

Så fint så fint!! Kedjorna blir så fina hemma hos alla er andra...jag köpte en men hittar ingensatns där den gör sig......nu sist hängde den över en spegel.....
Kransar är ljuvligt....det gröna gör att det blir så ombonat! Jag var inne på hemtex i helgen och köpte några fuskisar till....
Idag har jag varit på marknad här på orten...där vimlar av karameller, blommor, mat, leksaker, pyssel och annat....I mina kassar blev det bara blommor (nya hyacinter eftersom de gamla sjunger på sista versen....), enar, narciss och nån annan vit blomma.....Dottern hade godis i sin kasse.....
I eftermiddag ska granen in!
Ha en bra dag! Kram!

Lilla Blanka sa...

Ljuvliga bilder som vanligt ;)
Åh vad BRA att du skrev vad man kan få tag p kedjor, jag vill ha fler och har sprungit runt o letat som en galning men inte hittat någon, TACK!
Gillar kransen med det gamla fotot, det ger en gammaldags mysig känsla.
Kram
Mia
PS Zinkhusen är så fina!

smultrongården sa...

Men så fint det blev!!
Det är så hemtrevligt att det känns genom skärmen...
Kramkram Eva
Jätte kul förresten att tunikan passade bra!

ESMERALDAS HJERTE sa...

ÅÅÅÅÅÅÅÅ! som jeg gleder meg til å få mitt eget hus en gang i fremtiden.....Da kan jeg virkelig realisere små og store gleder på interiørfronten, du har virkelig et drømmehus-mest fordi du gjør det enkelt og personlig på en gang...Å skape sin egen stil tar tid, men det er en deilig følelse å finne frem til det som er "seg".......Du inspirerer-idag igjen:).....

Stooor klem!

Karin( Myrtenochsilver) sa...

Åh, vad du inspirerar Anette...du har gjort så fint.Ser att dina bilder du satt upp är likadana som jag har på mina julkort, väldigt användbara eller hur! Såå fint med din krans med kort också...Massor med kramar och ha det så gott! Karin

smultrongården sa...

??Klippt dig?? Det är jag JÄTTE DÅLIG på, förnyar mig aldrig. Min svägerska har precis klippt av sig håret & hennes man vill att hon ska ha långt... Min lilla man vill att jag ska klippa mig & jag skaffar hårförlängning... Det gäller att vara "tvärsför".
Då får vi ju se dig i nya frisyren snart - för du har ju lovat tunikebild! Hoppas kunderna strömmar idag! Kram igen

Färjtorp sa...

Åh det där zinkhuset skulle jag vilja ha, och hjärtfatet som den står i, sååå fint!!
Läckert med fotot i kransen. Härliga bilder som vanligt!
Kram.

Min Skattkammare sa...

Vad härligt att höra att du inte hinner blogga!
Du är alltså mänsklig!! hi hi.....säger jag med glimten i ögat, förståss!
Men vackra bilder frestar du oss med ialla fall.
Visst är det roligt med jobb, men nu känner jag mig som en urkramad disktrasa.........bläää
Men snart är det nytt år....och vår!!! Snödroppar.....tussilago....krokus
Åhhhhhhh.......älskar det!
Kramelikram!

♥ Pia... sa...

Gokväll... så fint du gjort..kransar dina är vackra..och zinken ..förstås.....jag är ju zinkberoende numera tror jag..ikväll har vi lussat på jobbet och jag var ..lussebulle..(se inlägg hos mej:)..ha en trevlig kväll.PIA...

Sallys hus sa...

Hallå där lilla fröken!!
Det är nog många som inte hinner blogga så mycket just nu...men det kommer ju en tid sen...efter jul!

Var och köpte 4 fuskgran kransar igår.....det blev så fint på mina skåp.....sen har jag tagit in en liten gran idag...till fönstret....tack för fin inspiration!
Kram Katarina

atmosphere sa...

Julrush, jovisst! Är helt imponerad att du hinner lägga ut något alls! Vi blir ju glada förstås...
Kram, Ingrid

spetsar och änglar sa...

Din bild på skänken är så väldigt mysigt hemtrevlig !Älskar zinkhuset!Ha en härlig dag/Kram Heléne

Anonym sa...

Så fint det blev med kedjan med fina kort på! Ja, Mollys hus har mycket fint!...även du! :) Så fint med ljusbrickan i zink med zinkhus på!..fin kombination! Kram

Katarina sa...

Hej min v�n i Norr:)
S� s�tt det �r med Lucialinnen, mitt lilla var fyllt i �r, med Line hihi*.
Men hennes f�rsta lilla lucialinne skulle jag kanske h�nga upp p� en fin galge till prydnad, det var en fin ide du bj�d p�:)
Ni har mycket nu f�rst�r jag, vi med . �ven om de flesta f�retag har best�llt sina julklappar redan s� �r det m�nga som sl�ntrar efter:)
I f�rrg�r blidde jag brunett igen, s� sk�nt och kort blev det ox�:)

Hoppas du f�r en sk�n helg:)
Kram Katta

Hem och Lycka sa...

Oo så underbart! kram!