måndag 2 maj 2011

Får jag presentera SOCKERKLARAS !!

Av alla tusentals webbutiker som finns, så är det några som sticker ut lite extra och fångat mitt intresse, idag vill jag presentera SOCKERKLARAS i Sävsjö för er, en underbart fin butik med handplockat sortiment ! I Fredags kom paketet som jag hade beställt därifrån, kolla på kudden !!



Som en smällkaramell, den är sydd av en gammal Fransk mjölsäck, med handbroderade monogram på !!





Tyget är av mjukt men grovt linnetyg, visst är den fin ?





Sen så beställde jag glasmanchetter till kristallkronan i matsalen, det har Ida som äger butiken gott om, flera olika sorter.





Nu rinner det ingen stearin ner på bordet...







Sist men inte minst, i butiken finns det ett sortiment med praliner, och jag lovar...de smakar ljuvligt !! Ta er en titt i butiken klicka HÄR så kommer du dit.

Ha det gott

Kraaam Anette

39 kommentarer:

Gammelbålsta sa...

Hej!
Underbar kudde. Pralinerna ser smaskiga ut de med. Hoppas att du haft en bra helg. KRAM

Millygarden sa...

Jättefin kudde så fin helt i min smak och dom söta pralinerna ser gottiga ut.


Ha en fin vecka!
Kram Marina

Pia sa...

Igen har du hittat ett smultronställe!!! Dit måste jag ta mig!

Snö, tö och regn, lovar de i radion just nu!!! Och kallt!


Söta kaffestunder!

Kramar!
-Pia-

Ett Vitare Hem sa...

Åh ska genast skutta dit, älskade kudden!
Ha en riktigt härlig vecka!
Kram/Lena

Vit dröm sa...

Åh så fina saker du handlat Anette, pralinerna ser ljuvliga ut och kudden är ju bara för söt!!
Hoppas du får en bra start på nya veckan!
Kram Anna

Hanna sa...

Fina bilder.
kram
Hanna

ulrika sa...

Hej Anette,vilken underbar kudde du köpt en sånn vill jag också ha trevlig start på den ny veckan,kram ulrika

Unknown sa...

Das Kissen ist toll und hat genau MEINE Monogramme ;o)
LG Tanja

Villa Björkenäs Backen sa...

God Morgon!

Jätte fint är kudden, roligt med såna butiker som har sånt som man verkligen gillar!

Vad gott med pralinerna. Men jag kan varmt rekommendera att gå till RC Chokoltate när du är i Sigtuna nästa gång ;)

Praktisk med dom glasen till kronan.
Du har så fint där hemma. Många fina detaljer, ljust och varm och ombonat känsla sveper över hela hemmet!
Skåpte med överdelen är också jätte fin!
Har ni byggt den själv?

Ha en jätte fin måndag och start till nya veckan !

Kramar Sirpa

Ps... njut av dina praliner :)
Jag ska nog unna mig en bit morotskaka och kaffe idag!
Det blev ju över i helgen...

Designe sa...

Vilken superfin kudde! Precis sånt jag gillar! Måste titta in i butiken! Godiset ser smarrigt ut oxå! Hoppas helgen varit fin! Kram :)

Margareta sa...

Hej Anette!
Vilken underbar kudde!!!!En sån skulle man bra gärna vilja ha.Hos dig passar den ju som om den vore gjord till dig.Ibland tror jag det är så.
glasmanchetterna praktiska och så snygga därtill.
Och sist men inte minst pralinerna....njutbart...
Tack för tipset på denna underbara butik!

ha en bra vårvecka!
Kram Margareta

Livet på landet sa...

Vilken underbar kudde, måste kika in i butiken!
Kram Helena

nyckelpiga sa...

jaha då var det du som hade beställt hoss henne när jag var där ;). Hon berättade åt mig att hon hållar på med att göra färdigt ett paket ;).
Många hälsningar
Christiane

Vintage House sa...

Hej
Vilken härlig kudde:)
Ser smarrigt ut...
ha en skön måndag!
kram
Sandra

Husprojekt Drömhus sa...

Godmorgon!!!

ljuvlig kudde, hade passat mig Perfekt då det är mina initialer :)
Din krona är allt fin den med, skönt att slippa rinnande stearin, glasmanchetterna passade ju perfekt!

Ha en fin dag!
Kram
Tiina

Amelie sa...

Tack för din kommentar hos mig :)
Vilket superbra tips du kommer med! Jäättefin butik!
kudden är ljuvlig och pralinerna ser inte helt fel ut!

Ha en bra start på veckan! Kram Amelie

Dronninghuset sa...

flotte bilder, som alltid.
nyt dagen ,
hilsen fra dronninghuset, ved Tove

Kerstin sa...

Flott pute ♥. De pralinene ser jo bare mums ut. Iler inn i butikken med engang jeg.
Kerstin

hemma hos lilla mej sa...

Vilket smultronställe du har hittat.Bara så himla fin kudde.Kanonsnygg.Ååå vad smarrigt med goda praliner.Önskar dej en skön måndag och en go start på nya veckan.Kram Rita ♥

Petra sa...

Vilken härlig kudde! Å pralinerna ser underbart smaskiga ut!

Någon vecka efter jag startade min blogg såg jag att det fanns en bok som hette som min blogg. Hoppas ni inte tar illa upp för det? Har inte läst boken än men vill så gärna! Kan man köpa den hos er?

Ha en fin dag!

Kram Petra

LOPPISLIV sa...

Vilken fin kudde, ohhh så himla charmig alltså!! Och så underbara bilder från din hörna, mmmm så fint, älskar din lantliga stil :-))Jättefin webb butik, tack för tipset!!

Fin måndag önskar jag dig.
Kraaaam Paula

Lilla Blanka sa...

Hej vännen!

Åh så mycket fint du har hittat!
Den där mjölsäckskudden är ju alldeles underbar! ♥

Så himla fina bilder från ditt hem, alltid en fröjd att titta in!

Kram och ha en jättefin måndag!
Mia

Villa Björkenäs Backen sa...

Hej igen! :)

Vad lustigt ! ;)
Nu har jag avnjutit min bit av kakan och 2 koppar kaffe.
Det är bland dom godaste fika sorterna, morotskakan och hembakta bullar...

Tack för svaret om skåpet. Kanske skulle jag kunna be min kära man och att snickra så. Har ett liknande byrå. något högre kanske men det borde inte göra så mycket!
Väldigt fint och just lagom lantligt! Och enkelt.

Är du ledig idag?
Ha en fortsätt bra dag.N u måste jag fortsätta att fixa i ordning i lekrummet. Vi har flyttat på hyllplanen igen och då återstår det lite arbete :)

Kram Sirpa

Lantliv och Loppis sa...

Tack för tipset! Verkar ju finnas massa smått och gott i butiken :)
Ha en fortsatt fin dag!
Hälsningar Jennica

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Kudden är helt underbar, har varit inne i hennes butik och kollat lite. Men den här kudden hade jag missat, den kommer du trivas med.
Och så din fina ljuskrona, bra att du fick tag på manchetter.
Kram på dig vännen
AnnaMaria

Edtiaflicka sa...

Uj, vad fint!! Gillade speciellt pralinerna! :)

Kram Ida

lilla strandkulla sa...

Hej..vilken super fin kudde och kristallkronan är ju bara sååå fin!!

ska genast kolla in butiken..tack för tipset

Therés sa...

Gillar kudden! Kul när man tar nått gammalt och gör något "nytt" av det.

gamla skolan sa...

Åh ! Vilken fin kudde !!! Skall genast gå in där och titta !
Kramar // Susanne ♥

Min lantliga dröm sa...

Helt underbar kudde! Du har alltid en sån fingertoppskänsla när du väljer ut saker. Ha en fortsatt trevlig kväll!

Kram Ulrika

Ljusa vardag sa...

Jättefin mjölsäckskudde! Ska kika in på en gång. Tack för tipset. Ser riktigt smarrigt ut! Ha en fortsatt fin kväll! Kram Anna

Tina - www.Vintage-Blog.dk sa...

Hvilken skøn pude - den er bare perfekt ;o) Tillykke med den ;o)
Og pralinerne - mums de ser rigtig lækre ud ;o)
Klem Tina

vitadrömmarobusigabarn sa...

Godmorgon Anette!!
Hoppas allt är bra
och som vanligt så vackra bilder hos dig!

Tack för tipset om butiken
det var så mycket fint där.

Ha en bra dag
kram Tina

n o r d i n g å r d e n sa...

SKITFIN kudde!!! Nu ska jag kika in i den butiken!!! Mari.

Sockerklaras sa...

Raraste Anette...tack, för uppmuntran!:) Om du visste vad det betyder mycket...stor kram! /Ida

Fru W sa...

Oj vad goda de ser ut...tyvärr så har jag ett godisuppehåll nu men skall spara sidan till ett senare tillfälle:)
Kram Sofia

Anonym sa...

Ja SockerKlaras är en helt underbar butik,fina saker hade du köpt där.Eran butik var alltid så rolig att komma in till när man var på semster i Kalix.Om vi åker upp nu i sommar har jag sagt till mannen att vi måste åka till Handplockat,även om det blir en omväg.
Ha det så gott!
Kram Lena

Villa Carl Larsson sa...

Hej Anette! Jag undrar vad du har för storlek på kaklet i köket? Vore så tacksam om du kunde svara då jag är i valet och kvalet vilken storlek jag själv ska välja.

Tack för en inspirerande blogg :) Kram Josefin

Frøken Anker sa...

Så smukke og inspirerende billeder. En flot pude, du har købt.
Kagerne ser lækre ud... og så smukke..
Jeg håber, de smagt :-)