måndag 26 augusti 2013

Pardörrarna är på plats

 Kolla, pardörrarna är på plats på lillstugans veranda !! Vilken skillnad det blev, som en helt annan stuga !!


 Så gulligt det blev...hela gårdsbilden förändrades..nu blir gården trivsam och fin, nästa sommar ska det planteras massor med blommor i krukor och lådor..Det tog en hel dag att få dörrarna på plats, min snälla Pappa hjälpte Morgan, de fick vända dom så att dörrarna öppnas åt rätt håll, såga och kila och jaa jag vet inte vad, helt lätt var det inte..men nu är de på plats och jag är sååå nöjd, dörrarna ska bli ljusgrå som övriga dörrar på vår gård.

Jag hittade en gammal bild på verandan, som den såg ut förut, man glömmer ju så fort eller hur ? ( ser att dörrarna var ockragula, nu är de ju ljusgrå..)
Ha nu en fin start på den här veckan ! Nu tidigt på morgonen så åker jag och Helen som jobbar med mig i butiken till Älvsbyn på personalmöte, såå roligt att få träffa alla där, jag krokade på ett stort släp på bilen för jag hämtar hem varor till Kalix butiken på samma gång, spännande !!
Kraaam Anette

18 kommentarer:

G:a Affären sa...

Men titta, så självklart med de fina pardörrarna! De ser ut som en gammal stuga nu, och fint att det är fönster i dem. Tänk så mycket fönster och dörrar gör till ett hus, en hel gård!
Det låter spännande med både varor och stor släpkärra!

Ha en fin start på veckan!
Kramar
Cia

Prinsessorna på Bellevue sa...

Vilken jätteskillnad! Tänk att ett par dörrar kan göra så mycket! Kul att se före och efter!

Kraam
Petronella

VINTAGELINE sa...

Så koselig det ble ! Et riktig fint lite hus.

Ønsker deg en fin dag på jobben!
Klemmer

Annas röda stol sa...

Så fint det blir! Det blev som en helt annan stuga :))). Ha en bra dag. Kram Anna

Villa Björkenäs Backen sa...

Jag håller med dig ! :)
Det blev ett helt annat !
Som sagt tänk så mycket ett par dörrar gör :)allt tar son tid eller hur att få till det.
Jag brukar ofta säga att det är ju bara att göra si och....eller att det tar sn timma men jag måste lära mig att det inte riktigt stämmer ;)Ha det så trevligt på personalmötet och utflykte :)
Kul med påfyllning ! :)

Ha det gott ! Kraam

ps...idag borde jag få en hemleverans med nåtg som du också gillar ;)
Jag är nästan hundra på det ;)

Anonym sa...

Helt otroligt fint!! Men du, vet du att dörrar på den typ av hus du har alltid gick inåt av den anledningen att man inte skulle råka ut för att bli insnöad vintertid.....

Ett ögonblick sa...

Fint blev det!! men tycker att dom är så fina i färgen som dom är!! Ett vackert bryt och kontrast.

Hälsningar
lisa

Anonym sa...

Ååååå...hvor fint det ble og utrolig stor forskjell:)
Nydelige gamle dører med herlig farge:)
Ha en god kveld
Klem Merete

Lilla Blanka sa...

Hej goa Anette!

Jamen åh det blev ju jättefint!
Pardörrar är så himla vackert <3

Letar med ljus och lykta efter ett par som vi kan ha mellan tv-rum och sovrum..

Kram och ha en fin dag!
Mia

Anonym sa...

Åh, det blev såå fint!! Du lyckas alltid sätta pricken över i :)
Sen blev jag glad över att slippa mötas av Hemtex reklamen här hos dej! ;) Kram Ella

Anette sa...

Det blev verkligen jättefint!

sagolikflora sa...

Hej! Riktigt fint gjort. Stugan fick helt nya ögon lixom. Som i solglans. Super fint på gården!
Kram Caroline

Lallbacken sa...

Hej anette.
superfint!!!!!!!!
och vad synd att jag inte hann med den där urfina lyktan ovanför dörren... den var sååå fin!
Ha det fortsatt fint i veckan.
mia

Anno 1924 sa...

Det ble utrolig fint med de gamle dørene!! Utrolig flott med glass øverst på dørene!
Ha en fin uke!:)) Klem

dianasdrömmar sa...

Men åh så fint det blev kram Diana

Sockerklaras sa...

Fiiint, Anette!:) Å sicken skillnad sen! Förstår att du blev nöjd, det är ju en helt annan känsla nu.:)

Tänk va, att du är inne i butikssvängen igen;) Å roligt att hämta nya grejer! Ja, det finns en hel del att packa upp och stå i så här efter Formex!:)

Kram på dig! /Ida

Eleonora sa...

Riktigt fint blev det - en förstuga extra - eller hall kanske man kan säga. Ser att fönsterluckorna till höger är borttagna. Hoppas ni kommer att trivas med detta.

Tinas bo sa...

Vilken skillnad!!
Pardörrarna passar perfekt!
Det kommer att bli urtjusigt... :)

Kraaam Tina