måndag 21 oktober 2013

Istället för lingonkransar

 I år blir det inga hemma gjorda lingonkransar i det här huset, jag vill inte stressa för att hinna det, så jag hoppar över det i år. Jag gör det jag hinner, så är det med Julen också, pynta är prio ett för mig, hinner jag baka matbröd och rulla godis så gör jag det, annars så köper jag färdigt..det blir Jul ändå eller hur ? Jag vill inte känna press och stress, utan jag vill njuta av glöggen i ett pyntat hus, om det då blir köpebröd så spelar det ingen roll, hur tänker ni ?
Så nu har jag hängt upp små söta hjärtekransar på pardörrarna i köket, de kommer naturligtvis från butiken där jag jobbar Handplockat....


En som följer mig hack i häl då jag städar och pyntar här hemma är min goa Nisse ! Min allra bästa vän, han är alltid på bra humör. Ha nu en fin start på veckan !!
Kraaam Anette

22 kommentarer:

Prinsessorna på Bellevue sa...

Tänker precis som du. Man hinner det man hinner och annars finns allt i affären. Jättesöta kransar!

Kraam
Petronella

Villa Björkenäs Backen sa...

God morgon fina Anette !

Jag tycker det samma. I år vill jag hinna ha ett mysigt Julhem med lagom pynt. En härlig Julkännsla utan att stressa...Som sagt Julen kommer ju men att fint runt om sig vill jag njuta länge...
Så fina kranssar. Som sagt tänk om man skulle vo närmare den fina butiken.
Så fint med dom olika banden...
Har ni snön kvar ? :0
Önskar dig också en fin vecka....kraaam
ps...vi har riktigt busväder här ;)

Villa Björkenäs Backen sa...

Så söt din Nisse är ! :)Din bästa vän :)

Nära vill jag leva sa...

Jag tänker som du, man gör det som hinns med och njuter av det.
Allt gott

♥Gabriella ♥Hemma På Dunderbo♥ sa...

måste peppa mig sj'älv till det;) men lingonkransar är ett måste för mig, däremot gör jag bara till mig själv i år har jag bestämt och inte till alla som vill ha...en bra början va=)))
Kram på dig

Anonym sa...

Hej. Vilka jättesöta hjärtan. Tänker också precis som du. Man ska inte vara helt slut på Julen eftersom man stressat så mycket innan. Jag köper också färdigt det jag inte hinner med att göra innan. Julen infinner sig ändå. Vi har också hund och jag håller med dig fullständigt. Det är ens allra bästa vän som alltid finns där oavsett vad som än händer och som aldrig någonsin sviker så länge han finns på jorden. Många Kramar/ Christina

Ulrikeღ sa...

...richtig süß ist das Herz und
Brownie sowieso <3

ganz liebe Grüße
Kraam Ulrike

Anonym sa...

Hej hopp superfina kransar.
Finns det webbshop till butiken. Jag bor nämligen i Skåneland. Hoppas.....
Kram

Kallholmen sa...

Precis så är det njut av det man hinner och köp det andra...kransarna var ju superfina.

Kram Caro.

Annas skattkammare sa...

Precis så ska det vara, njuta, pynta och fixa det man hinner, för att det är roligt, inte för att man måste. Tyvärr vill jag alltid mer än vad jag hinner, men jag försöker att inte bli stressad. Så fina hjärtan, vilket märke kommer de ifrån? Nisse är så go!
Kram Anna

hemma hos lilla mej sa...

ja så söta kransar ,Man gör det man hinner ! Bara så fin är lilla Nisse.Min Simba är med mej alltid och kollar .Dom är för goa dom små liven .Ha en skön start på nya veckan .Kramar Rita

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Helt rätt, jättebra prioritering. Jul får inte bli stressigt, helst bara mysigt och roligt. Pussa Nisse från mig.
Kramar
AnnaMaria
Ps, jättefina hjärtan, det höll jag på och glömma och skriva

Gabriella sa...

Åh så vacker krans! Jamenvisst, såklart det blir jul trots att man inte orkar eller vill baka eget. Till denna jul ska jag försöka att inte känna någon stress, julen handlar ju faktiskt inte om att måsta hinna en massa.

Anonym sa...

For en vakker krans:)
Enig med deg, man rekker det man rekker også tarmen igjen genere...
Ønsker deg en herlig uke
Klem Merete

G:a Affären sa...

Med åren har jag dragit ner på allt som tidigare var ett måste, tänk så jag höll på. Nej, nu är det julfrid som gäller och då resonerar jag som du; det fins att köpa.
Hjärtekransarna är verkligen söta.

Men sötast är Lill Nisse! Så härligt det är med en följeslagare som är på gott humör, det smittar av sig!

Kram till dig och Nisse!
Cia

Nordhem sa...

jag tycker jag blivit bättre på att göra det jag vill o känner jag har lust med. Jag lagar den maten vi vill ha o inte i mängder utan helst så att det inte finns massa rester. Pyntar med det vi tycker mest om o mycket julblommor. I år skall jag jobba en hel del kring jul o nyår. Det är en ny erfarenhet för mig som tidigare jobbat mån- fre.

Anonym sa...

Håller med dig. Man gör det man hinner. Måste bara själv lära mig det, men i år ska jag banne mig göra så!! =) Det finns så mycket färdigt att köpa som är gott...

Jennyshemochharmoni sa...

Helt rätt! Jul blir det oavsett hur vi stressar eller köper färdigt. Och bra blir det också! Han är bara för underbar er hund. Så fin! Kram Jenny

Anna Stenberg sa...

Kan bara hålla med. Det är väl både en lycka och förbannelse att vara inredningsnörd. Men att det finns viktigare saker i livet kan vi nog alla var överens om! Titta gärna in hos mig så får du se hur jag menar!!! I sitt fall var det ju en lyckad kompromiss för kransen är jättefin! Kram Anna

Tinas bo sa...

Helt rätt!
Juletid är julefrid heter det ju... :)
Vilka ljuvliga hjärtan!!
Och lilla goa Nisse.. :)

Kraaam Tina

Anonym sa...

Jo du ingen stress,det blir ju juländå,varför stressa med bak och sådant,isynnerhet då jag ofta jobbar veckoslut,man måste lära sig att prioritera.
Kram:Nina

Anonym sa...

Håller med dig, om man har en massa måsten blir det bara jobbigt.By the way jag har också en svans, katten Josefina.