fredag 22 maj 2015

Lyktorna

 Kommer ni ihåg mitt loppisfynd från förra sommaren ? De så slitna men charmiga gamla lyktorna ? Nu har de ju legat till sig ett helt år...


 Och jag kom på hur vi skulle kunna fixa dom så att de går att använda, visst blev de fina ? De fick nya fötter av ett par träljusstakar som jag hade här hemma, piffigt va !!


 Vi slaktade ljusstakarna och skruvade fast träfötterna på lyktorna...hmmm vi, inte jag utan min käre make dårå..han kan fixa och trixa till mina gamla saker som jag släpar hem med..

Voila !! Nu kan jag ju använda dom, tänk så fina sen till julen, att ha de på julbordet...mmmm...
Men jaa jag vet vi är inte där ännu, först sommar och semester eller hur :)
Redan Fredag !! Kraaam Anette

6 kommentarer:

Den där Marie sa...

De blev ju jättefina!!
Vilken smart idé :)

Just det! Sommar och semester först, tack! ;))

Kram Jonna

Anonym sa...

Supersnygga! Fint som snus till advent:)
Skorpan

G:a Affären sa...

Jo då, visst kommer jag ihåg dem, det var ett riktigt fint fynd!
Det var smart att komma på den idén och så perfekta fötter det blev. Ser ut som om de alltid stått på dem!
Midsommar, jul, påsk och alla andra tider, de pryder verkligen sin plats! Så fina, lyckliga du som äger dem.

Önskar dig en fin helg!
Kramar /Cia

Ninnis sa...

Klockrena.....som gjorda för varandra...metall och trä...dom ser väldigt användbara ut....=)


Trevlig Pingst....!!!

Kram Ninni

Annas skattkammare sa...

Så fina charmiga lyktor! Ibland har man tur och hittar skatter!
Hoppas du haft en fin helg.
Kram Anna

Louise sa...

Jättefina ljusstakar :-) Dom passade verkligen perfekt där.

Kram Louise