måndag 15 juni 2015

Rosentorn

 I lördags planterade jag och donade i trädgården, det har ju varit så kallt så jag har inte kännt för att göra det tidigare, men i lördags så var det sol så då kände jag för en trädgårdsdag, och jisses vad man hinner mycket då trädgårdsstövlarna äntligen är på, jag planterade i krukor och gödslade i landen och rensade ogräs, pyntade och grejade....ser ni mina vita fina rosentorn i de vita nya krukorna !! Det är min pappa som snickrade dom åt mig för några år sedan, det är så fint när det blir höjd på planteringarna, samtidigt som det är bra stöd åt rosorna.


 Några krukor på en bänk...


 Ett olivträd i en stor zinkbalja...


Och rosentornet i närbild, och ser ni där i bakgrunden,stugan har nu fått röda vindskivor och nya svarta stuprör, det händer lite då och då..
Kraaam Anette

4 kommentarer:

Anonym sa...

Så otroligt fint Anette!
Tänk så häftigt att du kan ha olivträd, jag menar du har väl inte direkt Medelhavsklimat :-)

Ni har verkligen ett superfint hem .Ha en fortsatt bra dag, solen skiner i Dalarna även om det är lite kallt.

Annas skattkammare sa...

Sååå fint!! Härligt att greja i trädgården! Rosentornen var ju så fina.
Kram Anna

Rednoserunpet sa...

jätte fint.. man länktar till sverige om man ser det här...

G:a Affären sa...

Men du har en pappa som är guld värd! Och du har härliga idéer som han kan snickra, vilken lycka!
Så välkomnande det blir med rosorna och alla kruksamlingar med blommor. Och stugan ser så prydligt färdig ut nu med de nya detaljerna. Olivträdet trivs säkert där också.
Kramar /Cia