onsdag 23 juli 2014

Värme rekord !!

Jaa nu har vi värmerekord här i norr !! 30 grader i skuggan, om det nu finns någon skugga för solen lyser konstant, det är nästan för bra för att vara sant...man kan liksom inte fatta det, vi är ju inte så van vid värme. Blommorna törstar efter vatten hela tiden men jag går mina vattningsrundor på kvällen, hortensian ni ser på bilden den älskar jag, jag har två stycken likadana, en ute och här inne i matsalen så att jag kan se den då jag bloggar.
Ha det så bra alla bloggisar
Kraaam Anette



7 kommentarer:

Sallys hus sa...

Godmorgon!
Jag vaknade av att Sally Spydde..:(
Brukar NIsse också göra det när det är varmt?
Å himmel vilken värme ni har.. så varmt har inte vi här nere å jag tycker vi har varmt. Tror vi hade 28 i går. I dag ska det bli 27, i morgon 29-30...
Jag börjar jobba så smått nästa vecka.
Haha fnissar åt ditt förra inlägg... Ja inte åt brickorna för de är super fina utan åt att jag riktigt kan se hur du är en liten hamster.. ser framför mig hur du har hyllor nere i källaren där du snyggt o prydligt förvarar allt du inte använder för stunden...å jag ser måååånga hyllor...haha...som en hel antikaffär..;)
Hoppas du inte har allt för varmt där i butiken...
Kraaaaaaam Katarina

Vitt hus med svarta knutar sa...

Nog är det varmt alltid...tänk om man kunde spara lite till vintern;-) och gärna solljuset också...
Kram,
Regina

linnea-maria sa...

Ja verkligen. Som en klassisk nordbo så klagar jag över värmen. :)

Angelica sa...

Usch ja, nästan så man skäms när man klagar på värmen. Orkar inte mer än att ligga och plaska vid bryggan dagtid.

LOPPISLIV sa...

Vilken sommar vi fått, visst är det underbart!! Detta ska vi njuta av och minnas sen när kalla höst och vinterdagar kommer :-))

Hortensia är så vacker blomma, jag har svårt att klara dem bara, de trivs inte här hos mig...fniss

Ha en fin kväll!
Kramen Paula

Gabriella sa...

Ja tänk att vi fick så varmt, helt otroligt! Det gäller att komma ihåg dessa stunder till i vinter:)

Tinas bo sa...

Underbart hos dig - som alltid :0)

Här är det lika hett, om inte hetare... upp till +37 grader har vi haft.. och på det äcklig fuktig luft... bläää
Men man ska väl inte klaga FÖR mycket, vi har ju längtat efter värme.. :)

Kraam Tina