måndag 26 januari 2015

Köket

 Jag är såå nöjd över vårt kök, vi renoverade ju det sommaren 2010, jag hade två veckors semester så vi renoverade dygnet runt minns jag, sakta sakta växte vårt nya lantkök fram...vitt och lantligt.


Precis utanför köket så har vi vår glasveranda, verandan som vi sitter i mycket på våren och sommaren, himmel vad jag längtar tills man kan slå upp dörrarna där !! Vi byggde verandan 2002, och i flera år nu så har jag tänkt måla om väggarna där inne, de är ljustgula och jag vill ha det vitt därinne..jaa vi får se om det blir i år då. Mina pelargoner stortrivs därinne...
Till morsdag brukar jag alltid kunna städa och putsa alla fönster därinne, och sen fikar vi.
Kraaam Anette

13 kommentarer:

Unknown sa...

Underbart med glasverandan😊vi har också planer på att bygga en glasveranda till vårt lilla hus. Hoppas vår dröm en dag blir verklighet😊

Coniston Cottage Designs sa...

Absolutely gorgeous!
I just love the look and it really inspires me.

xx

Annes Landliv sa...

Så koselig kjøkken og glassveranda du har. Og flotte pelargonier.
Ha en fin dag :-)

Anette sa...

Vilken underbar veranda!

Ha det gott!

Anonym sa...

Är så avundsjuk på ditt fina hem, verkligen min framtidsdröm att få bo så. Renoverar just nu en lägenhet från 1800-talet så hittar mycket inspiration hos dig:-) Letar efter den perfekta varmt ljusgrå färgen till ett skåp, har du tips på färgkod??

Ha en fin dag!

Kram Hanna

Anneli Mellstrand sa...

Hej ,först måste jag säga att du har en helt underbar inredning stil i ditt hus...
En fråga vad har du fått tag i gardinen som du visar i dag i köket ,längderna håller på att jaga efter gardiner om du har tid att svara som jag hoppas är min mail = info@cawo.se
Är det kanske något du har i din butik ?????
// Anneli

Gabriella sa...

Åh så vackert det ser ut hos dig! Lantligt och härligt:)

Sallys hus sa...

Hej vännen!
jag minns också er köksrenovering...å det blev såååå fint!
det är ju så skönt när man fortfarande efter flera år trivs lika bra...då vet man ju att man gjorde helt rätt val..;)
Å jaaa tänk när vi kan sitta ute p verandan o fika....det blir hääääärligt..;)
Kraaaaam Katarina

Anonym sa...

Du har det så fint, men jag blir lite "ängslig" när du skriver att även verandan ska bli vit, tycker den bilden är såå himla vackert gammeldags; love it!
Skorpan

LOPPISLIV sa...

Så vackert både I ditt kök och glasverandan!! Ljust och lantligt...Love it :-))) Blir nog kanonfint när även verandan blir vit och går samma stil, även om det är fint nu också! Ha en fin tisdag!
Kram P

Anonym sa...

Hej Anette! Måste ju säga att den din veranda är så himla fin i pastellgul, som vaniljsås, och framförallt mot den korallrosa färgen på pelargonen! Lite Villa Villerkullakänsla,i kontrollerad dos!

Anna sa...

Vilken härlig glasveranda.
Hos mina föräldrar är det ett växthus vi brukar sitta och fika i så fort temperaturen tillåter.
Din bild fick mig att längta till våren :)

G:a Affären sa...

Både ditt kök och verandan är så fina! Vilket drömhem du har Anette.
Jag har också haft en gul period men har tröttnat på den färgen. Men verandan ser så trivsam ut som den är. Och vilka avundsvärda pelargoner!
Kramar från Dalarna /Cia