fredag 24 april 2015

Det växer så det knakar..

 Jaaa det växer och gror i mina krukor !! Riktigt roligt faktiskt att ha en liten odling inomhus..det är fyra krukor med min absoluta favorit Pionen, det är Sarah Bernhardt ni vet den där rosa med dubbla balettkjolar, den är den finaste av alla pioner tycker jag, sen är det Höstflox de är väldigt fina de också...så himla skoj det ska bli då jag får plantera ut dom, men det dröjer till Juni månad...


Så här ser pionerna ut då de blommar, visst är de vackra ? Jag har ganska många i mitt land nu..ljuvligt...
Vilken fin tid vi har framför oss nu
Kraaam Anette

6 kommentarer:

Hanna sa...

Vacker blomma. Visst är det underbart när det man planterat börjar växa
Ha en toppen dag
Hanna

Lorenzas skafferi sa...

Ja, den pionen är nog den vackraste. Själv har jag också en, en som jag har fått "ärva" av min mormor :) Dessutom doftar den så ljuvligt! Jag har inte prövat på att driva upp pioner inne, det är nog något jag skall försöka med i nästa år.

hemma hos lilla mej sa...

Ja nu har vi en härlig och underbar tid framför oss .Ååå vad fint med pioner .Bara älskar dom ! Ha en mysig fredag och helg .Kram Rita

vitadrömmarobusigabarn sa...

Kramar till dig
och en fin helg!!
Älskar pioner så vackert och doftar ljuvligt!

G:a Affären sa...

När pionerna blommar känns det maffigt, att de kan bli så stora och många. Har man planterat dem själv kan man få känna sig riktigt nöjd!
Hoppas det blir många somrar med alltfler balettkjolar i din trädgård!

Trevlig helg!
Kramar /Cia

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Rosa pioner är så fint, vi har bara en, resten vita. Roligt och ha plantor och pyssla om inne, och där står dom säkert också medan dom är små.
Kramar/AM