måndag 8 september 2008

Lite smått...

Jag köpte det här gamla lilla porslins fatet då vi var i Stockholm också...jag tänkte ha fina tvålar i det...eller smycken vi får se..men det var så fint så jag var bara tvungen att köpa det.

Här ligger det bredvid min vita tvättservis ....


Kolla skylten ! Lite rolig stavning av mitt namn, så den åkte med hem den också...
Och alla ni som undrat hur det går med syrrans husförsäljning..jag kan meddela att nu är det sålt !! Det gick undan , men så är det ju..hittar man något som man vill ha , och ekonomin tilllåter, då måste man slå till !! Jag läste ett citat i en tidning tror jag det var
-Man ångrar bara det man inte köpte..visst är det väl så...!
Ha nu en bra start på veckan alla ,Kram Anette

68 kommentarer:

♥ Pia... sa...

Hej och morn på dej Aneth....hihiu..snygg stavning ..är JAG först tro???...å så var denna helgen till ända...rapport kommer efter jobbet idag på min sida..hihi...fina saker du "fått!" med hem ..tvålfatet såå sött..är det svart tro?..nä nu ska Selma ut i ruskvädret och jag till jobbet..tjing vi hörs.kram..PIA

♥ Pia... sa...

äääh jag menar stavning på ditt namn inte det där extra u....trött idag..:)PIA

Stämningsfullt sa...

Godmorgon!
Det var mig ne riktigt fin tvålkopp det! Lite knäppt egentligen....jag är i behov av en ny tvålkopp och plötsligt har jag sett flera olika varianter på bloggar de senaste dagarna :)
Din var iaf jättefin!
Hoppas du får en bra dag!
Kram!

Solsjö - Under en vind sa...

Vilket bra citat, det brukar vara efter den devisen jag tänker...om jag inte köper denna kommer jag att ångra mig då??

Din kopp och skylt var verkligen fina! Kul med namnet på!

Har jag berättat att jag också heter Anette?? Men bara i andranamn alltså...

Ha en underbar dag! Kram!

Anonym sa...

Så söt kopp, jag har oxå precis fotat min fina tvålkopp, vi får se när den kommer ut på bloggen.

Jag säger då det......det gick fort för dom att sälja huset, men det är ju klart det är ju ett fint hus för en bra peng, så dom hinner flytta ut innan jul?

Ha en bra Måndag
Kram Pernilla

Anonym sa...

hej på morronkvisten å jag fastnade för din fina kanna med tvättfat , snygg stavning av ditt namn föresten och vilket bra ordspråk bäst å passa på så man inte missar något.

Anonym sa...

Såå fint porslin du visar till vackra handdukar och linne. alltid så insirerande bilder hos dig

Ha en bra vecka

Kram Lena

My Lovely Things sa...

Hej!!

Åh vad fina saker du inhandlat..

tvålfatet är så fint..verkligen vackert!!

Förstår att du måste vara super inspirerad efet ha vart påinköpsresa till formex...

Härligt med syrrans hus..
Vi väntar ju här fortfarande..Har fått ett bud men det är lite lågt..men mäklarn sa att så är det..många lägger ett lågt sen arbetar man uppåt..där är vi idag och väntar..

Ha det så bra..
kram anna

Vardagslycka sa...

Go´morgon Anette!
Citatet är bra, det brukar jag använda mig av när jag hittar nåt jag vill ha.
Vilken söt tvålkopp du har hittat!
Passar så fint ihop med kannan och fatet.
Ha en riktigt bra vecka!
Kram, Carina

n o r d i n g å r d e n sa...

Vilket bedårande litet fat! Din tvål gjorde sig bra där och skylten var häftig! Hälsa och gratulera syrran! Mari.

Anneli sa...

God morron, Anette!
Skylten är ju bara så charmig!! och lilla fatet likaså!!
Jag brukar tvärtemot tänka, att det finns fler tillfällen längs med livet och att det definitivt inte var sista chansen, även om man inte köper...
Du har så underbart ljus i dina bilder - vackert!!

Kram

Vita maränger sa...

Halloj uppe i Kalix!
Hur är det med dig?
Jättefina gulliga saker du köpt i Stockholm. Vet du vad?
Du har blivit nominerad inne hos mig. Kolla in det.

Kram i massvis.

Emma sa...

Jätte fint fat. Passar ju perfekt till din tvättsrevis.
Förstår att det gick fort för dom att sälja huset. det var ju så fint.
Kram Emma

Vita maränger sa...

Självklart förstår jag detta att du bara vill ha inredning på din blogg. Jag är likadan fast jag blir så otroligt glad att dom åker med iallafall;). Jag har ju bara fått två stycken.
Man behöver inte lägga upp dom på sin blogg för du har ju ändå fått den och läst omden.
Det är ju huvudsaken.
Tanken som räknas vet du.
KRAM

Vita maränger sa...

Självklart förstår jag detta att du bara vill ha inredning på din blogg. Jag är likadan fast jag blir så otroligt glad att dom åker med iallafall;). Jag har ju bara fått två stycken.
Man behöver inte lägga upp dom på sin blogg för du har ju ändå fått den och läst omden.
Det är ju huvudsaken.
Tanken som räknas vet du.
KRAM

Marie-Nostalgi och Romantik sa...

Det stämmer ganska bra det där med att man oftast ångrar det man inte köpt! Har man köpt något man ångrar kan man ju istället försöka sälja det..
Jättefint litet fat du hade köpt, det var lite i samma stil som de andra faten...
Kram
Marie

Anonym sa...

Jag är förtjust i gammalt och slitet de ska synas att saken är använd!

Anonym sa...

Klart det är en snygg stavning av ditt namn, men det är en kryddskylt & betyder dill... Om du undrade. =)

//Jennie

LantlivsAnette sa...

Åhh hååå..nu fick man veta att skylten betyder Dill..hii..lite roligt, tack för det du anonyme..
Kram Anette

Vit Spets sa...

Hösten är verkligen här, under helgen har vi varit ute för att rensa lite bland blommor & klippa gräsmattan - blogga blir det lite av - känner mig inte så piggelin, tjuvkik inne hos dig är alltid så inspirerande & jag måste säga att det var vackra ting Du fyndat i Storstan...ha det gott så hörs vi!
Kramis
//Siv

Vit Spets sa...

Då fick vi lära oss något nytt :) att det betyder dill *hiihi*
Kramis
//Siv

Hem och Lycka sa...

Vilket sött fat! Och skylten med den ovanliga stavningen likaså. Skoj att syrran fick sålt huset! kram

Annika sa...

Hej Anette vilket fint porslinsfat, så ljuvligt, passar fint till tvättstället.
Kul att syrran fått sålt, hoppas till ett bra pris:)
Ha en bra vecka
Kram Annika

Sallys hus sa...

Godmorgon!

Har precis intagit morgonkaffe och en kyckling smörgås....nu är jag så mätt att jag nog aldrig ska äta mer....;)
Filket fint fat ja...och skylten är ju urcharmig.
Jag shoppade också lite på vägen hem från jobbet i fredags......glömde kameran hemma annars skulle jag ha visat nu......får göra det senare ikväll.

I går spacklade jag allt i Kajsas rum och Mattias har lovat slipa i dag på dagen....så ikväll Anette...ska jag äääntligen börja måla......åååå va fint det kommer bli!
Ska och titta på en byrå och skåp typ köpmandisk (gammal avlutad med lådor o skåp) som jag hittat på blocket på vägen hem. Hon behöver ju mycket förvaring.
Vi har ju hela hennes rum i vardagsrummet nere o hon sover i tvrummet uppe.....phu! Hela huset är ju ett enda kaos.....ska bli skönt att få ordning igen.

Hur har det gått med brädorna???
Har du lyckats charma honom så de hamnar på golvet??
Ett bra tips är att börja själv....då brukar de komma skuttandes efter ett tag....surt men de kommer......de tror ju inte att man klarar av det utan dem......fniss.....utom när det gäller målning förstås....då lutar de sig lugnt tillbaka.....

Jag ska ta och beställa en julbok av er...hoppas ni har kvar.
Hade tänkt beställa därifrån själv...men det har blivit så mycket annat så jag hoppar över det.
Ha en härlig dag, kram Katarina

Karin Lindström sa...

Hej Anette!
Vilken fin tvålkopp, bra tips för ett sånt litet fat har jag till lite smått och gott i köket. passar ju kanske ännu bättre i badrummet!

Tusen tack för din snälla kommentar om vårt vardagsrum! Jag blir så glad och stolt.

Jag har sålt min butik nu, men har inte hunnit gjort något inlägg än. Jag vill in till dom nya och fota, men tiden räcker inte riktigt till. Jag har inskolning med min lillkille precis, och ja det är konstigt när man är ledig så rusar den bara fram, tiden alltså!
Man kan väl säga att jag är "in between" jobb just nu. jag har lite planer, men vill framför allt bara vara ett tag (tills det börjar klia i mig). Jag är ju van att jobba många timmar av dygnet för jag har haft två butiker fram till i julas!! Nu kommer det en ny tid för mig, och det känns verkligen spännande. Man vet aldrig vad som dyker upp och jag är öppen för alla förslag.

Ha nu en riktigt bra vecka och hoppas det börjar röra på sig i butiken, det börjar ju bli lite höstkännigar och då vill man ju mysa till det!

Många kramar
Karin

Karin Lindström sa...

Hej Anette!
Vilken fin tvålkopp, bra tips för ett sånt litet fat har jag till lite smått och gott i köket. passar ju kanske ännu bättre i badrummet!

Tusen tack för din snälla kommentar om vårt vardagsrum! Jag blir så glad och stolt.

Jag har sålt min butik nu, men har inte hunnit gjort något inlägg än. Jag vill in till dom nya och fota, men tiden räcker inte riktigt till. Jag har inskolning med min lillkille precis, och ja det är konstigt när man är ledig så rusar den bara fram, tiden alltså!
Man kan väl säga att jag är "in between" jobb just nu. jag har lite planer, men vill framför allt bara vara ett tag (tills det börjar klia i mig). Jag är ju van att jobba många timmar av dygnet för jag har haft två butiker fram till i julas!! Nu kommer det en ny tid för mig, och det känns verkligen spännande. Man vet aldrig vad som dyker upp och jag är öppen för alla förslag.

Ha nu en riktigt bra vecka och hoppas det börjar röra på sig i butiken, det börjar ju bli lite höstkännigar och då vill man ju mysa till det!

Många kramar
Karin

Ann-Charlotte sa...

Tack för att du tittade in hos mig. Jag har verkligen blivit inspirerad av dina bilder och inlägg. Vad får du allt ifrån ;0)
Kramisar!
Ann-Charlotte

Katarina sa...

God Morgon Aneth :)

Vilka underbara saker du visar även i dag , ler*
Va skönt för din syster att det gick så raskt:) Men jag kan tro att det inte var svårsålt, ler* Här hemma är det en regning dag men skam den som ger sig...ut i trädgården för lite höststädning blir det med all säkerhet ändå :)

Kramar till dig !

Katarina

Useful Art sa...

Riktigt sött fat, rolig form på det.

Fortsatt bra start på veckan till dig också!
/Sara

Ann-Catrin sa...

Anette!

vad bra du kunde läman in ditt lösen till tailsweep.. nu är det bara att vänta att pengarna ska rulla in..fniss!!
Inet för att jag tror att just jag kommer att tjöna så särkilt mycket men lite kanske man kan få i allafall"!"!

Vilken söt tvålkopp.. så söta saker du köpte när du var här!!

vad roligt med dkylten..och vad den betydde gentligen.. kul att du fick veta det!!

fantastiska bilder.. sån stämning

kraaam
Ann-catrin

Villa Nyhem anno 1918 sa...

Snygg stavning på skylten ha en bra arbetsvecka kram Maria

Designe sa...

Vilket fint fat och håller med om stavningen..den var speciell!:)
Ha det gott! Kram

Granne med Selma sa...

Hej Aneth!
Hoppas allt är bra med dig. Här hemma duggar det så där tätt, tätt så man blir genomblöt på ett nafs. Fast jag tycker det är ganska härligt ändå ja:-)

Vackert fat! Matchar tallrikarna i hyllan:-)Och visst är det häftigt med det svarta. Inte sååå vanligt. Brukar mest vara blått och rosa.
Kram

Granne med Selma sa...

Hej Aneth!
Hoppas allt är bra med dig. Här hemma duggar det så där tätt, tätt så man blir genomblöt på ett nafs. Fast jag tycker det är ganska härligt ändå ja:-)

Vackert fat! Matchar tallrikarna i hyllan:-)Och visst är det häftigt med det svarta. Inte sååå vanligt. Brukar mest vara blått och rosa.
Kram

Anonym sa...

otroligt fina fynd... önskar dig en härlig vecka!

Jenny Oak Fae sa...

Aneth är Franska och betyder Dill..!

: )

Vackert fat!

KRAM, Jenny

<3

Veronica sa...

Väldigt fina saker du visar idag, som vanligt! Kul med din systers hus!!

kram veronica

Mamma C sa...

Det var ett fint fat att lägga tvålar eller smyckena på. Skylten var gullig med.
Kram mamma c

Annas skattkammare sa...

Så vackert fat! Skylten var jättefin.. Jag bara njuter av dina bilder som vanligt.

Kul att husförsäljningen gick bra! De orden passade perfekt in på mig nu.. tror jag kommer ångra mig om jag inte köper ett hus som vi tittat på.. =) Ha det gott! Kram /Anna

vardagsvitt sa...

Men vilket snyggt "tvålfat" jag vill oxå ha.....
Och citatet oj, oj så bra,
det är så himla sant fast jag brukar trösta mig med att det var inte meningen att jag skulle ha just den saken just nu!
Kram Marith

Kamomilla sa...

Hej Aneth... :D
Vilket sött fat! Det skulle jag också ha fallit pladask för!

Vad kul att huset gick åt så fort. fast jag undrar inte, det är ju underbart!

Rosengårdens Inredning sa...

Hej Anette!
Fina saker du hittade...gillar särskilt det lilla fatet...passar jättebra i ditt fina vita....Önskar dig också en härlig vecka... Kram Malin

Anonym sa...

Vad fina!!!!!!

mig & alice sa...

Nämen Aneth då!! :-)

Älskar det där lilla fatet, så vackert det var.

Passade precis hemma hos dig, precis som de andra tallrikarna.

Jag har skickat ett mail till dig!!
Ha en fortsatt bra vecka vännen.
Kraaam
Melinda

Solstrimmor & Stjärnstrålar sa...

Vilket underbart litet fat! och vad bra att vi fick en liten franskalektion, veckans ord kanske ;)
Fortsatt skön vecka!
kram
nina

Unknown sa...

Ett citat som klipps och skurit för mig!
Men nu skall jag ju vänja mig vid att ångra massor av icke gjorda köp.......
Svårt att gamla hundar sitta!

Cool stavning på ditt namn och lite vacker samtidigt, Du kanske skall byta??!! Hahaha

Har du fått mitt mail ang docksängen?????

Strul med datorn!

Hoppas att din lediga dag varit skön och att du mår bra
Kramisar Jeanette

Linneagården sa...

Så sött porslins fat & Aneth skylt.
Gillar dina bilder som alltid är vackra, ljusa & vita.
Nu letar jag efter ett liknande tvättfat & kanna som du har,,,,jag skulle haft det till mitt "stativ" & framtida badrum....

Ha en fortsatt bra vecka. Kram från mig /madelene

mali-mo sa...

Koselig skilt og kjempefin skål du har kjøpt deg! Her venter jeg fremdeles på loppissesongen, men vi er midt i stor oppussing så det er ikke så mye tid til handel ;)

Ewa sa...

Grattis på namnsdagen!

Kram
/Ewa

Golden&Vitt sa...

Härlig shopping du gjort i stora staden.Tvålkoppen är ju bara för söt,längtar tills det är dags för mig oxå att göra make over i min toa. Fast köket tar sån tid just nu....men till jul så kanske :)

ha en skön dag, solsken säkert hos er oxå.
/ Annika från haparanda

johanna sa...

Heej...ville bara kika in o säga grattis på din namnsdag! Stor kraaaam

Ewa sa...

Ja. Jag har precis varit med Maja till tandläkaren. Det är riktigt skönt.

Jag har www.leta.se som startsida på min dator, så varje morgon då jag loggar in ser jag där vem som har namnsdag... =) Det är för övrigt en bra startsida, med en massa praktiska länkar på ordböcker etc.

Kram igen, och hälsa Eva.
/Ewa

Madeleine Berglund sa...

Vilket fint fat du köpt, romantiskt och underbart. Snygg balja/skål i bakgrunden också. Man blir alldeles salig. Ha de toppen! Kram Madeleine

MODERN COUNTRY sa...

God morgen Anette!

Nei hva sier jeg, middag mener jeg jo. Oj så fort tiden går når man sitter og jobber.
Ville bare stikke innom for å hilse på, se hva du har gjordt i helgen. Å så fine skaer du har tatt hjem. Skiltet var virkelig fint, snirklete fine bostaver. Ja, du har helt rett, man angrer bare det man ikke kjøpte. Og det har skjedd ofte!! fniss :))

Ha en riktig fin uke med mye mys!
Klemmer Aina

linnea-maria sa...

vilket underbart litet fat! Det ser faktiskt ut som om det skulle tänkas vara ett tvålfat./linnea-maria

♥ Pia... sa...

Godagens godagens..nu har jag vilat mej:) och så har jag varit och snuffsat lite på min lille 1 åring..vi ska ha kalas för honom till helgen , då alla kan vara med..men inga vilda hästar kan hålla mej borta från honom idag ändå:)..så nu har jag alltså varit där en låååång stund och bara gosat ..lekt och ätit tårta...nu är jag lite avdankad ..har liksom halvlek nu ...ska börja snart med mina nya projekt..har faktiskt fått en förfrågan om jag vill göra mina hjärtan till en butik i k-stad:) OCH det ville jag ju förstås...detta gör jag bara för att jag tycker det är såå himla kul..undrar bara över en sak..du som är affärskvinna ..hur gör man ska jag sätta itt namn på som en ettikett eller inte ...vad skulle du göra i en sån situation ?..det är ca.30-40 st...jag gjorde ju flera omgångar med liknande till gruvgatan men utan namn...har du tips...kram..PIA

david santos sa...

This is ART!!!
You are MASTER!!!!
Congratulations!!!!

Sara sa...

Haha.. jamen visst är det väl så. Mna kan tänka på en sak man INTE köpt hur länge som helst och verkligen gräma sig :)

♥ Pia... sa...

Hej..du det var kanon..så fint ..du har fått till det precis rätt..bilderna var fint vilnkade och så ser man vad det är som är säljprodukten fast det är inbakat i en färdig miljö som inspirerar samtidigt..:) super Anette..och du blir bara bättre och bätttre som fotograf:)...ideerna som du klurar på ..hm..vad spännande det lät då:).. ja nu har jag varit två gånger till min lille prins..presenter i långa banor..en reimaoverall..ett regnställ och en gul potta med ryggstöd..:)..både mor och son var nöjda..mest mor:)..ha de ..PIA

Beas sa...

Galet mycket att läsa ikapp...igen...men...du är en av de få som jag faktiskt återkommer till och läser ALLT av.

Jag ser att allt är bra med dig, att du jobbar på, njuter av barn och hund...målar, åker på mässor och får finfina paket.

Det är som det SKA vara med andra ord! :-D

Majas mammelucker sa...

Mycket fint du köpte..gillade skylten ..passade dig perfekt...
jag har missat att din syster ska flytta vart ska hon ta vägen??
Ha det bra!!
Kram Maria.

Sara Mårtensson sa...

Otroligt vilka vackra bilder du visar! Hela bloggen är ju kanonfin! :-)

Kram

Min Skattkammare sa...

Hej tjejen!
Så vackert allt du hittar gör sig i ditt hem.....åhh vad jag skulle trivas där!
Vill du skriva/maila din adress så kommer något snart......;o)
Kram och godnatt!
Kicki

Millygarden sa...

Hej Dill! Fniss... Stavningen är ju fin! Fatet är verkligen annorlunda och så fint..passar som sagt bra till att lägga fint inslagna tvålar eller något fint smycke.


Kram Marina

Syster vit sa...

Ja de fatet hade jag också norpat direkt. Skulle passa sååå i vårt nyrenoverade badrum....kommer snart bilder. Skulle nog sattsa att inte lägga för mycket eller för stort i fatet, då syns ju inte blommorna....
Kram
Marina

Anonym sa...

Du är så himla duktig på att dekorera och fixa till det. Som värsta scenografen! Det ligger så lätt till för dig, men så är det inte för alla. Som för mig, jag får aldrig till det så fint som du får! Kram Lisa

Handplockat sa...

Heloo kul att ni åxå gillade dem
Men de finns inte i svart utan de du ser längst till höger är bruna..

vill ni ha de grå istället eller?

Anonym sa...

awesome blog, do you have twitter or facebook? i will bookmark this page thanks. lina holzbauer