onsdag 24 september 2008

Små ,små kängor....

Att gamla kängor kan vara så fina...kolla på dom här , visst är dom charmiga ?
Dom hängde på en liten krok på en loppis i somras...-Köp mig..köp mig ! ropade dom...visst har väl ni också varit med om det ? att sakerna ropar..fniss...


Den lilla söta resväskan som ligger överst , den ropade också...


Men nu är dom tysta...och ligger så fint på det vita golvet i gästrummet...
Nu har vi full rulle i butiken , varor kommer och vi ska fixa och dona och göra fint inför den stora invigningen som är nu på Torsdag ! Del 2 i Gallerian ska invigas med en massa roliga upptåg !
Butikerna i Gallerian har kvälls öppet till Kl 20.00 och det är många fina erbjudanden i butikerna ! Så hjärtligt Välkommna alla till Kalix fina Galleria !
Kram Anette

54 kommentarer:

Vardagslycka sa...

Vad synd att det är så långa avstånd, jag skulle gärna ta en liten sväng till Kalix!
Vad kul med invigning och ännu fler butiker!
Och visst har jag varit med om saker som ropar efter mig! Det händer hela tiden... Kängorna är jättesöta! Passar bra ihop med väskorna.
Ha en fin dag.
Kram, Carina

Strömkarlen - Vitavillan sa...

Så söta kängor!jätte charmiga.
Dina lampskärmar blev ju otroligt fina,du är då en riktig hejare på att få till det.
Kram Marlene

Ewa sa...

Ja, tänk, sådana kängor hade man ju då man var barn... Passade utmärkt till alla aktiviteter, även skidåkning. En allt-i-ett sko.

Kanske kikar in på Gallerian i morgon, om ryggen vill...

Kram/Ewa

Stämningsfullt sa...

Hej!

Så söta! Klart att de ropade på dig :)

Synd att jag bor för långt bort annars hade jag gärna kommit på invigningen!

Ha en bra dag!
Kram!

Ewa sa...

Oki. Låter bra. Du kan ju hojta till när de kommer! =)

Kram, igen.

Annas skattkammare sa...

Jättefina kängor! Det är något visst med barnskor.. Och resväskorna är så fina! Jag har beställt en speciell bok från din butik via webben.. =) Kram /Anna

Emma sa...

Älskar gamla resväskor, fina att titta på och praktiskt att stuva undan en massa saker i:)
Kängorna var ju bedårande. Tycker det händer på nästan varje loppis att saker o ting ropa efter än:)

Blir lika depp var gång jag kommer på hur LÅNGT bort kalix ligger.

Kram Emma

My Lovely Things sa...

Åh vilka ljuvliga små kängor!! Jag förstår att du var tvungen att köpa dem!!

Kofferterna är så fina de med..

verkligen ett vackert blickfång tillsammans!!
Så trevligt det låter med invigning av andra delen av gallerian.Alltid trevligt med extra erbjudande och så..

Jag är fortfarande hemma från jobbet..Är extremt snuvig..
ha det så bra..
kram anna

hemtrevnad marie sa...

Hej Anette!
Du, jag hade såna vita pjäxor när jag var liten... synd att mamma slängt dom...:(
Har en exakt likadan resväska som din understa däremot , den svarta var jättefin den också!
Synd att man inte kan komma på invigningen det låter spännande!!
kraaam

Willewira sa...

Det är roligt med sådana saker som ropar på att bli köpta. Ofta är det sånt som man tycker om länge...

Värre är det med sådant som man köper i brist på det man verkligen ville ha. Aldrig får de riktigt den rätta platsen i hemmet.

Ha en skön onsdag!
Kram Willewira

Willewira sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
Unknown sa...

UNDERBARA!

Sååååå söta!
Bara älskar barnskor som dekoration. Vilken lycka att finna dessa.

Hoppas att allting är bra uppe i Norrland.
Dröömde om att jag bodde där häromnatten. Hu va kall!
jag passade liksom inte in!!!!

Håller på för fulla muggar att göra julsaker inför julmarknaden jag tänker ha i novemnber.
Måste börja redan nu så jag hinner.
Kan inte hålla för högt tempo längre, min stresströskel är för nuvarande riktigt låg.

Hoppas det går bra med jippot i Gallerian.

Kramisar Jeanette

Lotta "EnVilsenLoppa" sa...

Ja vet precis va du menar , man får ibland ha skygglappar för att bara gå rakt fram och vidare .
Underbara var de dock de små pjäxorna !!
Ha det gott !
Kram/Lotta

Lilla Blanka sa...

Vilka små sötnosar..! Håller med om att de är oemotståndliga!

Åh vad spännande med invigning i kväll, lycka till och ha en fin dag!

Kraaaam
Mia

Dubbelörn sa...

De där kängorna hade jag också fallit pladask för!!

Läste i tidningen här om den nya stora begivenheten som kommit till Kalix... Den allra första rulltrappan! *gapskratt*

Så försök nu hålla dig fr trappan o ta hand om kunderna istället *fniss*

Kramar

Skatan sa...

Godmorgon!

Vilka raringar. ser precis ut som sådana jag hade som liten...och då är jag inte 100 år gammal. Undrar om det var någonting ärvt...förmodligen (som så mycket annat!).

Fint arrangerat!

Ha en fin dag.

Kram,

Anna

Viveka i Bläckhornet sa...

Ja jag hade också såna kängor när jag var liten - sen tyckte man ju att de var fula och de blev kastade.Attan också!
Va kul med invigning,hade gärna kommit men det är lite för långt.
Ha en bra dag kram Viveka

Villa Nyhem anno 1918 sa...

Oj såna kängor har jag någonstans min äldsta hade såna till de första skidorna för då fanns det bara kabelbindning och stövlar och det funkade ju ej riktigt bra ,Ha en bra invigning, kram Maria

Lundagård sa...

Helhärliga skor!!!

Inspiration i vitt sa...

Jodå visst har man varit med om att sakerna talar till en massor av gånger.
Dina små kängor är ju för söta de skulle jag också köpt om jag sett dom.
Dina gamla resväskor är så fina, har själv många i olika storlekar.
En fråga, har du någon jul bok kvar ?För i så fall vill jag köpa en utav dig.
Kram/Ingela.

Karin Lindström sa...

Hej Anette!

Så söta! Javisst ropar dom sakerna, kanske lite för ofta bara för mig!!!

Hoppas ni får full rulle på Torsdag, kul att fixa lite och det är ju perfekt tid nu när man vill boa in sig!!

Många kramar
Karin

Inspiration i vitt sa...

Hej igen, nu så ska jag riktigt ta och vänta på att boken kommer.Kram /Ingela.

In my house sa...

Hej hej.... Visst är det så, att man ibland hittar saker som man bara MÅSTE köpa,,, där står liksom ens namn på.....

Ha de gottit kramar j

♥ Pia... sa...

Hallo ..jo tack jag kommer.:)..så fsöta kängor..ja det finns grejer som ropar på mej med.,..lite för ofta bara..:)..kram..PIA

Min Skattkammare sa...

Hallå där!
Ditt gästrum får nog byta namn till "Kuriosarummet" istället. Där verkar finnas mycket spännande! Kan tro att du spetsade blicken på de där fina sakerna! ;o)
Det ringde en kvinna om trumpeter som du vet.....men jag har inga såna. Borde man det.....?? Har du sett såna någonstans? Hoppas hon får tag på nån fin ändå!
Jag är förkyld och hängig, men inte värre än att jag kollar Idol. Jag håller med dig om den där 16-åriga tjejen, men den 16-åriga killen är också en riktig sköning, som kanske borde komma i målbrottet först. Oj, så länge sen man var så där ung.....! :o)
Ha en skön dag, vännen!
Kramilikram

Dalatorpet sa...

a du jag säger då det att det är både synd och tur (för min plånbok) att jag bor lite för långt bort. Men jag ska ta mig upp ngn gång :-)

Anonym sa...

Hejsan Anette!

Du bor ju inte så långt från Luleå... har du tips på vackra butiker där? Jag ska upp nästa vecka och roa mig några dagar. =)

Kramar
// Linda

smultrongården sa...

Åh, vad skoj med invigning!

Jag bara ÄLSKAR när det händer grejer!!

Men vilken kanonosis, tunikorna blir en enda dag sen...

Ha det gott & lycka till, kram Eva

Anonym sa...

fin bild... har jag missat något ska ni flytta in i en galleria? Lycka till isåfall!

Anonym sa...

fin bild... har jag missat något ska ni flytta in i en galleria? Lycka till isåfall!

mig & alice sa...

Men så söta!! Förstår att du inte kunde motstå dem. Skulle inte heller jag ha gjort.

Tack för ditt mail idag, funderar faktiskt på att traska in till kommunen med en utskrift på ditt mail och visa hur ni lyckats uppe i Kalix!!

Önskar att jag kunde komma på nyinvigningen men jag finns där i tanken :-).

Ha det så gott vännen.
Kraaam
Melinda

Eva Agnes sa...

Ville vara en liten mus i Kalix till den invigningen och jippot ni ska ha.
Små barnskor och kängor är verkligen oemotståndliga.
Krar Eva Agnes

Katarina sa...

Go kväll Anette !
Jisses så söta små kängor som ropat till dig, ler*
Härligt med stor invigning av er del 2 av Gallerian, då får ni säkert mycket folk hos er med .)

Tack skall du ha , kaffet i morse smakade gott du ;)

Snart så börjar jag nere på Lusthuset i Trosa, skall bli så underbart skoj !

Ha en bra kväll !

Kram
Katarina

Ann-Charlotte sa...

Ja man skulle ju gärna vilja åka dit men det är ju en bit hehe.
Jätte fina kängor!
Kramisar
Ann-Charlotte

Husbilsresan sa...

Vilka härliga små kängor...jag förstår att dom ropade till dej, så att dom fick komma till ditt vackra hem....och där ser dom då verkligen ut att stortrivas =)
Ha det gott!
Kram/Gunn

Anneli sa...

Vilka gulliga Kängor - passar ypperligt hemma hos dig...
Har Bläddrat i "Julboken" - Så fint.
Kramis/Annelie

Ann-Charlotte sa...

Tack så jätte mycket för den kommentaren!
Jag är jätte avis på din tvättstuga..det är mitt nästa mål (till gubbens stora fasa hehe).
Ha en finfin dag!
Kramisar
Ann-Charlotte

Annas Vita Hjärtan sa...

Hejsan!

Ja visst ropar sakerna åt mig med...hihi Kängerna är ju så ljuvliga!

Vad skoj det låter med lite roliga upptåg och trevligt med kvällsöppet. Vi har också haft det då och då. Man blir bra trött men tänk vad roligt det är! Det är tur att vi har jobb vi älskar eller hur!

Ha det så bra!
Kram Anna

Anneli sa...

Hej Igen!
Såg ditt sista mail ang. PAKETET -
Allt löste ju sig till slut.
Kul att du tittar in hos mig - Tack för kommentaren... :)
Kommer åter till din fina blogg och butiken för Shopping...
Kramis/Annelie

n o r d i n g å r d e n sa...

Vilka bedårande gamla ting, skorna och väskan var så snygga tillsammans! Hoppas invigningen av del 2 av gallerian blev lyckad, trevlig helg! Jag byter inlägg senare i dag, hektiska dgr: ) Mari.

lottens vita och gröna sa...

ahhhhhhhh så fina, joodå förstår precis, det ropande fenomenet händer ofta här med...tommy fattar inte nåt, brukar säga till honom på skoj att det är så han känner när han står i en musikaffär! ha det gott, tack för härliga bilder, njuter jämt här! kram lotten

Rednoserunpet sa...

en liten present till dig på mitt blogg... kramis
bettina

Titti underkalas-eken sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
Titti underkalas-eken sa...

Titti underkalas-eken sa...
Åh så fina!! Barnskor är ju alltid så söta till prydnad, men barnpjäxor var ju helt klart lite extra söta! Måste börja hålla utkik själv nu då! ;)
Ja, Majsans butik var ännu finare i verkligheten än man kan ana på bilderna! Majsan själv var så mysig och detta trots att jag trillar in i hennes butik med rungande migrän, glömmer presentera mig utan bara rabblar upp mitt ärende (som jag ska skriva om i ett senare inlägg!)! Vi fick ändå en liten pratstund, så jag hoppas du får chansen att åka dit någon gång själv, man blir inte besviken!! :D Apropå det är det ju himla trist att din vackra butik ligger utom räckhåll för besök! Kan du inte öppna en filial i Stockholm? ;) Ha en fin fortsatt vecka! /Kram Titti

En inredoholic sa...

Ville bara titta in o önska en trevlig helg.

Kram Jannice

Anneli sa...

Halloj, vännen!
Vilka underbara pjäxor...allra helst nu när julen börjar närma sig!! En härlig detalj!
Visst ropar vissa saker efter en...jag upptäckte liknande reseväskor i en container i sthlm, och det var väl klart att dom ropa...det var bara att svälja sin stoltet, stanna till bilen och lyfta in väskorna i bilen...och tur var väl att man gjorde det, för annars hade man nog blivit förföljd av en annan röst...;)

Tack, snälla goa du för dina rara ord hos mig - dom värmde!!

KRAM

Kamomilla sa...

Jodu, här ropar loppisgrejsen minsann, och högt! Som den ryska mannen i den svarta tavelramen jag fyndade förra veckan (finns i ett inlägg på min blogg) Han var ett fynd!

Så söta kängor. Är det såna man haft till skidorna? för jag vill minnas att jag haft såna som liten. (hjälp är man så gammal?) ;)

Vit Spets sa...

Sifferstämplarna är från Tilda serien, Panduro art nr: 080140, gillar dem jättemycket, skall stämpla nr på alla kalenderpaket :) älskar att göra det spännande & roligt för barnen fram till jul. Jag måste få fråga hur tidigt steg Du upp i morse, Du satt med färg i håret när Du mailade mig :) jag har bokat frissan på måndag - har så lust att klippa kort, busigt & färga det mörkare... vi får väl se!
Kramis
//Siv

Marie sa...

Vilka bedårande kängor och väskorna är jättefina! Känner igen det där med att sakerna ropar efter en, hihi, händer mig ofta!!!!

Hoppas att ni har haft det bra idag med invigning och kvällsöppet och allt! Låter skojigt!

Ha en trevlig helg och fika något riktigt gott imorgon!!
Kramar Marie

Rosengårdens Inredning sa...

Hej Anette!
Känner verkligen igen mig i det du säger...
När jag är på loppis eller Auktion så hör jag en hel kör av röster som ropar till mig....
Men man kan ju inte ta hand om alla...hi,hi....
Verklgen jättesöta pjäxor du hittade...passar bra hemma hos dig, och mig med....
Ha det gott...Kram Malin

atmosphere sa...

Hej Anette,
Helt i min smak!!! Älskar små resväskor, lådor, och unikaboxar. Kängorna är söta som socker!
Lantlif, boken som du visade nyligen, är en favorit som jag har sålt i butiken. Den är slut på förlaget, men rätt som det är kommer det nytryck, och då rusar jag och köper fler. Lantlif, fiiiint namn också!
KRAM, Ingrid

me and alice sa...

Hi,hi...Visst ropas det när man är på loppis. Ibland så högt att man får gå ut ett tag.*fniss*
Underbara små kängor. Likaså väskorna... Såå söta!!
kram Susanne

Solsjö - Under en vind sa...

Verkligen söta små skor!!

vad kul med fetsligheter i gallerian!


Ha en fortsatt skön söndag! Kramar!

Hemmet Är Min Borg sa...

oj tänk när man hade sånna pjäxor, jag hade ett par vita med turkosa snören, de var tider de ;)
kram