onsdag 17 september 2008

Små söta filurer...

Nu ska ni få se vilka dom söta filurerna är som flyttat hem till mig...!! Det är först den här söta kaninen , jag är så himla förtjust i Mailegs kaniner...Jag har köpt den av Melinda , så den har färdats några mil...


Nya kläder skulle den ha, så jag sydde en särk av ett gammalt örngott...ser ni monogrammet , det satte jag mitt fram...


Nu sitter den här tillsammans med en liten kanin som jag har haft i många år...



Sist men inte minst så har vi Nasse grisen...visst är han väl rolig och söt..Jaaa, jag är så barnsligt förtjust i dom...Jag såg i ett inredningsreportage, där hade dom Nasse under Julgranen, så får det nog bli hos mig i år...undrar vad dom övriga i familjen säger när det sitter en gris under granen istället för en tomte i år..fniss....

59 kommentarer:

Anonym sa...

Halloj,
vilken sötis med underbara kläder!
Tänkte att så fina maileg kläder har jag inte sett tidigare ... sen läste jag att du sytt dom. Så vackra!!
Ifjol sydde jag oxå några kaniner själv, men det var ett rätt drygt arbete. Har iaf en tanke att sy en stor en nån dag när jag har massor med tid ... undrar bara när?

Du har det så mysigt i rummet!
En skön dag till dig!
kram/ruffa

♥ Pia... sa...

Moprn morn..ja du är för rolig..EN GRIS under granen :) så söt den var..skulle inte ha emot en sån och de små filurerna..men vet på förhand ..VEM som skulle provsmaka dom!!..de sjulle förmodligen onte få sitta still i nån fin liten särk ..näää...just nu är den lille mammen så glupsk...äter på ALLT:)..NU väntar ..slitet igen..de små knattarna är små idag..5 små ettåringar och några tvååringar..puh..man är lite trött när mman kommer hem.:..kikar in i kväll och tittar lite mer noga på filurerna..kram ..PIA

♥ Pia... sa...

näää´men så jag stavar då!! Ja jag ÄR vaken hahaha..PIA

Stämningsfullt sa...

Så söta!
Blir gulligt med grisen under granen i jul :)
Ha en bra dag!
Kram!

Anonym sa...

Men vilka sötnosar som har flyttat in hos dig/er. Jag gillar oxå dom söta "Tildadockorna"

Nää nu ska gå in i din webbutik, vi hörs....

Kram Pernilla

Skatan sa...

God morgon frun!

Söta små djur. Där skulle lillan gilla att leka :)

Ha en fin dag!

/Anna

Gnistrande snö sa...

Åh, så söta små djur. Vill ha!!
:-)

Kram Katarina

Vit Spets sa...

Gomorgon! Nu har kära barnen cyklat iväg till skolan & jag får en liten stund framför datorn :) söta filurer Du har, särken va så fitt skapad med spets, rynk & en blombård... monogrammet framtill blev ju "pricken över i:et"
Nisse grisen under granen - helt klart!
Jag bläddrade i julboken igår & jag säger då det - Välkommen Jul!
Vi hörs senare om tiden & så då...
Ha det bra
Kramis
//Siv

Villa Nyhem anno 1918 sa...

Wow mycket fin dräkt du sytt till den fina kaninen,dom är så fina kramis Maria

K A T A R I N A sa...

Gomorron, jättefina. Har också den där nasse grisen, just nu står han uppe på mitt stora skåp och spanar.

Kanske du kan hjälpa mig med en grejj, som jag behöver ha klar till hantverksmässan i november, men vi kan prata om det i morrn bitti...vi ses då

Kramar
katarina

Lotta "EnVilsenLoppa" sa...

Åh dom är så ljuvliga dina små filurer .
Extra fina i sina hemsydda särkar oxå när de sitter och håller om varandra där på sängen , du e så hittepåig .
Ha en bra dag !
Kram/Lotta

Anonym sa...

Hej Anette, ohhh, du har det fint Julbok? Jeg vil gjerne kjöpe det. Hvordan kan jeg betale? Met Mastercard? Jeg vet ikke!!
Du har en saaaaa mange bra blog!!!
Mange hilsner fra Barbara

Lilla Trollbacken sa...

Ja, visst är de söta dessa kaniner. Våran minsting Liza har tre stycken. Sån klänning vill jag oxå ha till min kanin sa hon när hon fick se din. Men du är ju inte så bra på att sy kläder sa hon sen. Ha ha, det har hon tyvärr rätt i.
Ha det så bra!
Kram
Gabrielle

n o r d i n g å r d e n sa...

Neeej, har du skaffat en sån gris som jag har trånat efter och tom efterlyste förra julen! Åh, jag har ju funderat och det har aldrig blivit av för där jag har varit har de aldrig haft ngn, så antingen får jag besöka Säter el göra en order nånstans för han är ju bara för go, klart han ska få stå under granen, kommer bli den sötaste julbock du någonsin haft: ) Och kaninerna då, så bra de trivs tillsammans, jag riktigt ser hur din gamla känner sig stolt med sitt nya sällskap på den vackra sängen och inte alla har turen att få såna fina hemsydda särkar! Mari.

hemtrevnad marie sa...

Godmorgon Anette!!
Missade ditt extrainlägg igår...nu ser jag ju att julboken kommit, och eftersom jag tog postförskott så förstår jag ju att den snart är här!!
Gud så spännande!!
Kaninen är jättesöt, och ännu finare blev den ju av din söta klänning!!
Tänk den som hade dina sykunskaper!!
Gillade verkligen det andra du köpt in också...kuddarna, hopprepet, så fint!
ha en härlig onsdag!!
kraaam

Sussi sa...

Vilka underbara kaniner. Dessa kan man inte annat än tycka om!

Millygarden sa...

Åh så sött.. med kaninerna och den söta klänningen med spets! Nasse kommer helt säker göra sig fint under granen!


Kram Marina

Willewira sa...

Åh, så gulligt med en gris under granen!!! Det kommer bli toppen!!

Kaninen är ju för söt... och vilken underbar klänning!!!! Du är för duktig du!

Ha en riktigt skön dag!
Kram Willewira

Viveka i Bläckhornet sa...

En sån liten Nasse har flyttat hem till oss också.Och han är toppen...för jag är blir inte allergisk mot honom som de flesta andra djur som kommer i närheten ;)
Kram Viveka

Strömkarlen - Vitavillan sa...

Dom är ju bara så sockersöta dessa kaniner!kläderna är ljuvliga,och grisen jaa den slår allt jag sett i grisväg hihi!!!
Kram Marlene

Jenny Oak Fae sa...

SÖTA kaniner..! Och en sån där gris har jag själv sytt..!

KRAM, Jenny

<3

Useful Art sa...

Å lilla grisen gillade jag, kaninerna är också söta. Hemma hos mina föräldrar har vi alltid en liten gris under granen, fast i halm :)

Designe sa...

Verkligen söta figurer! Visst är det härligt att man kan va lite barnslig och köpa såna saker fast man inte har barn eller har för stora barn för att köpa!:)
Så söt klänning du sytt oxå! Åh, gillar julboken du visar nedan!
Kram :)

Ann-Charlotte sa...

Nasse grisen är ju enormt söt..har du sytt den själv eller har du köpt den??? Om du har sytt den själv undrar jag vart du har köpt mönstret?
Jätte tacksam för svar!!!!
Kramisar
Ann-Charlotte

Emma sa...

Så söta små gossedjur du har. Och vilken klänning kaninen fick, jättesöt.
Kram Emma

In my house sa...

Hehe,,, jag ska snart åka till min hypnos,,, och där brukar jag svamla om kaniner,,, =) det kanske är dom som du visar *fniss*

Kram j

My Lovely Things sa...

jja..de är så söta..

verkligen stämningshöjare..

Ha det så bra..
kram anna

Min Skattkammare sa...

Superfina dina små filurer! Och så söt klänning du sytt!
Jag blev inspirerad och visar mina kompisar också! ;o) Kika in får du se!
Kramisar Kicki

Hem och Lycka sa...

Imponerande söt klänning du sytt! Min gris satt också under granen i julas, perfekt tycker jag ;-) kram!

Dalatorpet sa...

Kul med ngt nytt :-)

Livet i Gläntan sa...

Åh, maileg-kaninerna och Nasse är så söta. Jag vill också ha.... Kram Jessica

Brunkullan sa...

Så fin liten kanin! Och ny fin klänning också:)

Ska kika in lite i butiken nu!
Susanne

mig & alice sa...

Men åhhh, så fin hon (han :-) blev.

Tänk så mycket man kan göra med gamla örngott. Nu fick du mig att vilja sätta mig vid symaskinen, hahaha, vilken grej :-)

Bamsen kommer att vara sååå söt under granen till jul.

Ha det bäst.
Kraaam
Melinda

Veronica sa...

Självklart ska lilla Nassegrisen vara med =o) Så kul att boken kommit! Jag längtar så... Inte minst på min nya vackra gardiner.

Kram Veronica

Annas skattkammare sa...

Jag är också barnsligt förtjust i den nassegrisen.. vart köpte du den? Finns den att få tag i via web-butik? Isåfall finns det stor risk att en gris eller två hamnar här med! Kram /Anna

Gammalt o nytt 1:12 sa...

Så fina kaniner du har!
Nassegrisen är söt han med..ler
Kram Irene

Mamma C sa...

Mycket söt kanin och vilken fin klänning den fick.
Kram Mamma C

vitating sa...

Hej hej!
Vilka sötnosar! Nasse är ju helt underbar!

Nu ska jag sova!
Kram Maria

Anonym sa...

Så otroligt fina, vi kollade faktist in dom på formex...! Men det blev inga iår...!

Mitt Egnahem sa...

Hallå Kalix!
Kaninerna matchar verkligen din fina järnsäng med linnekudden. Och grisen i den gamla korgen... Känsla! Och varför inte frossa i "gosedjur" till sig själv!??? I allafall om de är så snygga! Ha det bra i höstmörkret... MVH Mitt Egnahem

Hem T Gårn sa...

hejsan! ser fram emot gardinerna, ja det är synd att du är så långt undan, heidi talade om att hon bjudit dig, kanske det går ngn annan gång vore hemskt kul.
kram maria

nettans lantliga hem sa...

Vilke sötnos och vilka fina kläder, grisen gillade jag också. Ni har fått så mycke fint till eran butik
Ha en bra dag!
Kram Nettan

Rosengårdens Inredning sa...

Hej Anette!

Visst kan man ha schablonen i vardagsrummet...jag tycker att just den texten passar överallt...
Den är i storleken 24x79 cm..men man kan ju klippa isär den om man vill ha hela texten på en rad..t.ex över en dörr.Den kostar 449 kr.
Låter kul med nytt vardagsrum...och tack för dina goa ord hos mig :)
Kram Malin

My Lovely Things sa...

Hej Vännen!!
tack goa du för en snabb leverans..
jul boken kom i dag..
jag blev alldeles till mig..älskar danskaspråket..nu tänker jag bara i danska..
Åh ska till helsingör på lör..då ska jag njuta av varje stavelse..

Underbar bok ialla fall.tänk så mycket vackra kransar de har knåpat ihop..nu blev jag så inspirerad..åh va kul..

tack ännu en gång..
kram anna

Anneli sa...

JätteSöta Filurer och söt Gris - Blir fint med Grisen under Granaen till Jul...!
Kramis/Annelie

Ann-Catrin sa...

Hej goa du!!
Din lilla kanin är så bedårande i sin lilla nattsärk.. tänk att du är så duktig på att sy så där.. och så fint den passar där på sängen!!

grisen är en liten goding den med..jag köpte faktikt en förra vintern.. visst likanr de Lotta på Bråkmakargatans lilla Bamsen!

har inte alls hunnit med bloggen den här veckan.. just nu känns det som jag aldrig kommer ikapp.. så många kommentarer och noll tid!!
Mycket jobb den här veckan och det är ju positivt i sig..

ha det gott
'Stor kram
Ann-catrin

Ina sa...

Vilken sötnos!! Gör så då fint på den vackra sängen och vilken fin särk du sytt till den! Den där grisen är ju också supersöt, det är väl Lottas grisbjörn va?!:-)
Kram Ina

Katarina sa...

Hihi små nassar i stället för nissar i år ,ler*
Små söta filurer som du visade Anette :)

Boken Jul...mmmmm måste man nog införskaffa ,ler*

Ha det gott
Kram
Katarina

Titti underkalas-eken sa...

Åh, de där kaninerna kan man ju aldrig bli "för stor" för! Ljuvliga! Och vilken söt klänning du sydde! Missa inte utlottningen på miin blogg med en Lexington vinst! Ha det bra! /Kram Titti

Lavendel & Romantik sa...

Hej gumman jo jag såg vad du skrev och lovar ta bilder.....Snart men jag håller på att snickra ihop en inspirationskväll med en massa butiker i stan....Och JA!!!!! min Oscar är med igen du kan kolla på tv4.se så hittar på honom..... Han är med i Karlstad med men där gick det inge bra,men de ringde och sa att han måste till Stockholm med....Kul!!! Men jag ska fota hopas att jag hinner i morgon..Kram och Go natt/Majsan

Marie sa...

Dina filurer är underbara och så fin kaninen blev i sin vackra särk! Barnen fick varsin sån gris i julklapp förra året. Tror egentligen att det mest var jag som ville ha dem, hihi. De är ljuvligt söta!

Ha en trevlig helg!
Kram Marie

Unknown sa...

Underbart söt!
Man vill bara krama det lilla livet!

Imorgon skall jag hämta min bok. var på Postens utlämningsbutik redan idag. Helt ivrig!
Jag hade inte läst att paketet inte kom förrän imorgon.
Ja så imorgon blir det väl jeanette som börjar julpynta!!! Man blir väl bara så sugen....
Nej tom jag tycker att det är lite tidigt men jag har ändå redan en hel del idéer som poppar upp i huvet!

Jag fick sålt mitt gamla skåp nu när jag tog in drängaskåpet...
Efter 15 på blocket så var det sålt!
Kanon!
Vi hörs gumman!
Kramisar Jeanette

Golden&Vitt sa...

Söta filurer, jag blir såå avis på er alla som kan sy. Men jag har turen som kan anlita syrrans svägerska till det :)
Nasse ja, det blir ju Lotta på bråkmakargatan för mig :) läänge sen mina barn satt och såg den på video :)Nästan så man saknar den tiden...
Ha en bra helg.../ annika från haparanda

Tess på Tilda och Mamma sa...

Hej vännen så underbar din kanin blev vad hade den för kläder när den flyttde in till dig?
Håller med om att grisen kan bo under granen till Jul.

Ha en mysig helg.

Kika in så får du se vad jag hittade på tradera,något från Agneta som du fick din lavendelpåse av.

Kramis Tess på tildaochmamma

Mitt skabbiga chica hus sa...

Jag dör! Det var den finaste Mailegkanin jag någonsin sett, och då har jag själv en hel jättesamling från Melindas underbara butik.

Du kan inte tänka dig att sy en till klänning och sälja till mig....?? *Blink blink* Skulle inte kunna tänka mig nåt finare än en kanin med den klänningen på nya lilla bebissängen till lilla tjejen i magen.

Kram!
Mia

Emmas Vita Hus sa...

Vilket fynd du gjorde med boken & vad söta kaninkläderna blev, imponerande!

Hoppas att du får en trevlig helg!

Kram!

Anonym sa...

Grisen kan vara bland det sötaste jag sett!

Anonym sa...

Åh så fina! Såg att de finns att köpa på www.elsashem.se jag måste ha minst två stycken!

Magdalena sa...

hallo...
takk for at du lager en så trivelig blog,- så mange som har glede av å titte i den...
herlige arangement....
kram til deg