onsdag 15 februari 2012

Berry Dress

Nu får ni se hur helgens festblåsa såg ut på mig, Odd Molly klänningen Berry Dress som jag budat hem på Tradera ! Här står jag med Nisse i famnen, vi är på väg till festen..och vi är lite trötta för vi hade åkt 28 mil i bil för att trimma lilla Nisse...det är hos uppfödaren vi gör det, och tyvärr så bor hon ganska långt bort.



Så här ser klänningen ut på mig, en ljuvligt fin klänning med många fina detaljer, den passar sommar som vinter.





Och så här ser den ut bakifrån, även där har den fina detaljer. Klänningen gjordes 2009 i Odd Mollys kollektion, vill du ha en likadan så spana på Tradera, jag har sett att den finns där ganska ofta.
Ha det så bra alla, och tack för att ni kikar in här hos mig !

Kraaam Anette


33 kommentarer:

Villa Björkenäs Backen sa...

God morgon fina Anette !

Jätte fin klänning. Söta detaljer med spets.
Och även du är söt ;)

Hoppas att du hade en fin Alla Hjärtans Dag igår... hade så gärna velat önska dig en Fin Alla Hjärtans Dags kväll igår men somnade så sött med våra småttingar straxs innan sju på kvällen... och det behövde jag nog för efter att ha jobbat natt och inte sovit skärskild mycket på förmiddagen.
Snickarna borrade i källaren. Skruvar och reglar till betongväggen... så du kan nog tänka att det lärt lite ;)

Tack alltid för dina rara kommentarer.
Önskar dig en fin onsdag!

Kramar Sirpa

Country Hill sa...

Wow så snygg du är i den ljuvliga klänningen och lilla Nisse äe som alltid ljuvligt söt.
Ha det bäst!
Kram Lena

Anette sa...

Mycket fin klänning i en alldeles underbar färg...

Ha en härlig vinter dag.

Har ni kallt i Kalix?

Här i Uppland är det nu massor av snö på väg ner och lite blåsigt och ett par grader minus bara.

kramar @nette

LOPPISLIV sa...

Såå himla fin klänning, och så söta ni är du och Nisse. Gillar färgen jag har en liknande klänning, i märket Culture, inte så lång men men samma puderton och lite romantisk sådär. Ja tänk vad mycket fint man kan hitta på tradera, får nog ta mig ett kik där igen snart :-))

Du får köpa en trimmer och börja trimma lillemannen själv, jag har släktingar som gör det själva på sin vovve för de inte orkar köra, och spara lite pengar också ju, i början såg deras fyrbenta vän lite roligt ut men nu har de fått kläm på trimningen så nu är han så fin så fin :-))

Ha en fin dag! Kraaaam Paula

Pia sa...

Ååååååååååååååååhhhh så BEDÅRANDE den ser ut på dig!!! DU klär klänningen! ;)

Kraam, vännen!
-Pia-

Villa Tallbacka´s Home sa...

Hallojs Anette!

Jaaaaa åh vad du klädde denna dräkt, jag är oxå en riktig Odd Mollare, känner mig så bekväm i deras kläder, gillar deras stil, former och tänk!
Färgen är ju bedårande, kvällens prinsessa!?

Hoppas dagen i går var lika fin?

Kramen till dig från mig på Tallbacka

Vintage House sa...

härligt fin klänning...
ha en fin dag
kram
sandra

No34 sa...

Jättetjusig klänning!!Den klär dig , verkligen!! Ha en skön onsdag!Kram Kate

♥Gabriella ♥Hemma På Dunderbo♥ sa...

en så superfin klänning och den satt ju perfekt på dig.
kram och ha en bra dag♥
gabriella

Lina sa...

Superfin klänning!!

Mariette sa...

Jättefin klänning! Och Nisse blev fin :)
Mariette

gamla skolan sa...

Du är jättefin i den Anette !! Kraamar // Susanne ♥

Anonym sa...

Hej Anette !
Du är jättefin i klänningen. Har själv en likadan och har fått mycket komplimanger för denna.Det var även fint med lite svart under... har alltid haft den på sommaren med naturfärgat under.
Tack förresten för en fin blogg. Önskar dig en fortsatt fin vinter.
Yvonne

n o r d i n g å r d e n sa...

Åh vilken fin matte detta var, så snygg klänning, snyggare kan man knappast bli, gillar din frisyr mycket också! Fem år, ja tänk, va vi är duktiga! =) Ha en bra dag bloggkollega! mari.

Lantliga drömmar sa...

Superfin klänning !! Nilla

Solvejfire sa...

Super skøn kjole :)
Knus jeanett

hemma hos lilla mej sa...

Wow så snygg du är i den underbara klänningen med massa fin spets .Lilla Nisse är som alltid bara så himla söt.Ha nu en fin onsdag.kram Rita ♥

Stenmur & Gärdsgård sa...

Ljuvlig!

Passar dig perfekt...

Ha en härlig dag,
Kramar Malin

Anonym sa...

Hej! Klänningen var verkligen jättefin? Passar dig perfekt. Kram Tarja

Norregård sa...

Du är superfin i den:))

Ha en bra onsdag!
Kram Malin

lisashus sa...

Vilken jättefin klänning! Den passar dej verkligen!
Lisa

Anonym sa...

Å,så fin du var, nydelig antrekk! Det var en lang kjøretur, men hva gjør man ikke for de små :)
Ha en fin dag - håper solen skinner hos deg også, det gjør den her i dag
(Østlandet i Norge):)
Lise

HOUSE of ADELA sa...

Å du är gudomligt fin i den underbara klänningen! En sådan skönhet skulle jag inte tacka nej till i garderoben=) Lille Nisse är så fin med, lilla godishunden!

Kramar
Adela

Tinas bo sa...

Visste att du ser toppen ut i den !! :))
Klänningen är sååå vacker, med underbara detaljer!

Ha en fin dag
Kramis Tina

Tess på Tilda och Mamma sa...

Åh så fin du var i klänningen, har länge spanat på just denna modellen vore jag inte gift så skulle jag lätt kunna tänka mig en vit till brudklänning barfota på en strand.
Kram på dig.
Theres

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Så fin du är, och Nisse också som är nyfriserad. Klänningen är supersnygg på, så härlig färg.
Ha det gott
Kramar
AnnaMaria

Hanna sa...

Finaste klänningen.
Ha en fin kväll!
Kram
Hanna

Eddan sa...

Åh vilken fin klänning, den passade dig jättebra :-)! Vad kul att få klä upp sig och gå på fest, det var det länge sedan jag gjorde känner jag!

Snygga Nisse matchade ensemblen perfekt han också ;-)!

Kram kram

Noora sa...

Hej, jag har själv en likadan klänning och det är min favorit!
Ha det gott!

Noora

Ekenäsliv sa...

Verkligen en jättefin klänning som du klär så bra i:-)

Lingonberrie sa...

Åh vad fin du var i Berryn!

Spritzer dress finns på http://www.factorymalmo.se och http://boutiqueonline.oddmolly.com/collection/dresses-tunics/spritzer-dress

Annars så har jag inte sett den på så många ställen. Kanske att Folk skulle ta in den också i Malmö.
Kramar och trevlig kväll,
L
<3

Lotta sa...

Hej!
kikar in här då och då, tack för all inspiration du bjuder på.
Tycker om att kika på din vovve med, om jag skulle ha en hund är det en sådan liten goding som står högst på listan.
Mvh Lotta

Sallys hus sa...

Hej hej!
Va fina ni är både du o Nisse...
Jag gillar sånna kläder som man kan ha jämt...året om. Du är så fin o va snygg du är i håret..;)

Kul att gå på fest där man får klä upp sig lite...

ha en fin helg!
Vi åker till fjällen på söndag. det ska bli såå skönt med en veckas semester....;)
Kram Katarina