onsdag 29 februari 2012

Ljuset är här..

Sååå härligt det är när ljuset och solen har kommit tillbaka ! Man känner sig mycket piggare, eller hur ? Och en viktig sak till, det blir så bra foton till bloggen då solen visar sig...





Nu är det ljust nästan hela dagarna, så man behöver inte planera in fototid så noga längre, ni som fotar mycket till bloggar och annat vet precis vad jag menar ! Härligt. Men vi har massor med snö kvar här i Norr, jag ser att ni i söder har gräsmattorna synliga och snödropparna växer, jag ska fota ute idag och visa er sen så ni får se vår snömängd.

Ha det gott

Kraam Anette

P.s Vad roligt att ni gillade tapeten jag visade i förra inlägget, jag tror det kan bli riktigt bra !!


29 kommentarer:

Min-Hus sa...

...this looks wonderfull!!!

Hugs Anja

Lantligt i smultronbacken sa...

Förstår att ni har snö kvar, vi har bra mycket kvar vi också. Men längs husväggarna är gräsmattan grön och jag längtar tills knopparna kommer upp på framsidan.

Kram Teres

Limpalinn sa...

Men oh, vilket passande tips jag fick av dig nu. Har en gigantisk kakburk jag tröttnat på att ha som just kakburk, nu blir det att inreda den som kruka, tack :D

Norregård sa...

Så härligt med ljuset!!
Superfin tapet nedan oxå:)

Kram från Småland

♥Gabriella ♥Hemma På Dunderbo♥ sa...

God Morgon Anette!
Här i mellersta Sverige börjar snön också ge vika och i går var det en underbar dag här som tog mycket på snön..hoppas vi inte får några stora bakslag. Tapeten i förra inlägget var super snygg..kommer bli bra.
Kram på dig♥
Gabriella

G:a Affären sa...

Ja tänk så beroende vi är av ljuset för både vårt välbefinnande och foton. Fint med glaskrukan till lökväxten!
Önskar dig en fin onsdag,
/Cia

Sockerklaras sa...

Underbart, Anette...:) Ljuset är välgörande både för kropp, sinne och kamera...;)

Hoppas snön smälter fort nu så ni får njuta vår länge!:)

Kram till dig!

Johanna Stålros sa...

Ja du får verkligen till fina bilder!!! Härliga vårstrålar. Kram

john sa...

Hello..yes so nice the lighter days...I love the flowers in the jar and I know they smell delightful! Gail x

Anna sa...

Ja, visst är det underbart! Jag njuter för var dag som går

hemma hos lilla mej sa...

Underbara bilder.Bara så härligt att det blir ljusare och ljusare.Ha en skön onsdag.Kram Rita ♥

n o r d i n g å r d e n sa...

Ljuset, ljuset ljusset jippii!!! Det känns otroligt bra, och våren skenar fram, men.... det lär säkert bli vinter igen innan det är klart men man VILL så gärna tro meteorologerna! Vackert med lökväxt i burk, påskkänla och det är så kul att påsken kommer tidigt i år, försutom att allt skit på gator kommer fram och fönstren ser skitiga ut går vi en härlig tid tillmötes=)

Ja, verkligen snygga tapeter i inlägget under, jag velar och ältar, ska ha nya tapeter i hallen och har kört fast... Mari.

Darling Grey sa...

Nydeligt :)

Bjørkli Søndre sa...

Det er mye bedre å få til gode bilder nå fremover ja. Her i midt-norge er det fortsatt mye snø og veldig grått om dagene. Det tar bort litt av dagslyset.

Men inne er våren kommet. Noen friske løker, planter og blomster gir vårstemning i huset.

Fine bilder du har tatt. Ønsker deg en vårlig dag!

Vitspets sa...

Såå fina bilder ...
kram Karina

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Håller med, det är så fint ljus nu. Så fint i din matsal när ljuset strömmar in, vackert med vårblommorna i burken också.
Här har vi ingen snö alls kvar just idag, men det snöade i måndags.
Ha det gott
Varm kram
AnnaMaria

Therés sa...

Fina blommor! vad är det för några /blom-nollan!

lineeirin sa...

Ja, vet akkurat hva du mener med riktig lys og foto :-) riktig tid på dagen som gjelder :-)

Mammamian sa...

Tänk vilken skillnad lite ljus kan göra, åh vad mycket lättare allt helt plötsligt känns!
Allt känns även väldigt mycket roligare när man kommer in och kikar på din blogg också, underbart fint!

Anna Stenberg sa...

Superfint alltihop och visst är det helt underbart att det börjar bli ljust!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!Anna

Vintage House sa...

Ja det är underbart att ljuset har återvänt gör livet enklare på alla sätt och vis....
mysig kväll
kram sandra

Hemma hos Märtha sa...

Visst är det härligt! Man får en helt annan energi när det är ljusare!
Ha en mysig torsdag!
Kram
Anne-Lie

LOPPISLIV sa...

Ja visst är det stor skillnad, och det känns i hela kroppen, man blir både piggare och gladare :-))

Finfina bilder, just en sån blomma köpte jag idag då vi var en tur till det stora varuhuset.
Kraaaam Paula

Ekenäsliv sa...

Ljuvligt med tazetter (??) Gillar också att plantera i en glasburk så där.
Kram Anna

Villa Björkenäs Backen sa...

God morgon !

Visst är det så härligt och ljuvligt nu !
Jag njuter med fulla drag och man känner att man får så mycket mer energi ;)

Fint och vårigt du har där och så fina och ljusa bilder.
Ljuset som aprider nu är man så glad av.
Kanske blir det mindre värmeljus nu ;)

Det är nu som det är enorm skillnad med norr och söder.
Men det är ju så vackert nu där uppe och det kan jag sakna ! ;)
Önskar dig en fin dag !

Kram Sirpa

Millygarden sa...

Jag verkligen den här tiden på året bara njuter jag..vår vår vår!


Kram Marina

Kamomilla sa...

Hej Anette!
Tack för din hälsning :) Vad roligt att du sett reportaget! Virpis hem var underbart att fota i.. ett så härligt ljus!! Och då var det mörkaste tiden på året då vi plåtade..

Nästa reportage till JDL, som jag fotat i Helsingfors, kommer i april :)

Gabriella sa...

Så härligt med ljusare tider ja!=)

Annes vita rum sa...

men fyy så mycket snö ni har! hos oss här nere i söder har allt smält:)Lite för tidigt säkert, men jag funderar på att ta ut möblerna i helgen;)
Du får sitta inne o kura i ditt vackra hem ett tag till ser det ut som. Och vackert har du, har följt din blogg länge o kan inte se mig mätt på dina bilder. H önskar dig en trevlig helg/Ankie