måndag 13 februari 2012

På bordet

Jag har en ny löpare på bordet, en i linne med text på. Jag har beställt den från H&M. Det är länge sedan jag hade en duk på köks bordet, för så fort den läggs fram så är det en fläck på den, så jag har helt enkelt skippat att ha dukar i köket...



Men jag föll för den här i vitt linne med grå text på..och den har faktiskt varit fläckfri nu i flera dagar !!....

Det blev några bilder på mig i festklänningen, men de bilderna är i en annan kamera så jag visar er på Onsdag i stället...

Ha nu en fin start på den här veckan, det tuffar på, snart är Februari slut, skönt då närmar vi oss våren !!

Kraaam Anette

32 kommentarer:

Syster vit sa...

Samma här, har ingen duk heller. HM har riktigt fina textilier, precis i vår smak eller hur. Ja hur fort går inte en vecka sviss så är det Fredag igen. Om jag fick bestämma så skulle sommaren gå i långsammare takt ;).
Kram Liselott

No34 sa...

Ja, dukar är sällan rena och fläckfria.. Får njuta så länge det varar!! Ha en skön vecka!!
Kram Kate

Malin - stjärnflocka sa...

Den är jättefin!
Jag tycker det ser så kalt ut utan duk hos mig...

Malin's Hus sa...

Jag har inte heller duk, det är helt omöjligt med tre kids :) din var fin dock! Kraaaaaaam

Malin's Hus sa...

Jag har inte heller duk, det är helt omöjligt med tre kids :) din var fin dock! Kraaaaaaam

Vitspets sa...

Den är jättefin !
Ha en trevlig dag
Kram Karina

lisashus sa...

Jag har heller ingen duk i köket, men din var jättefin! Ja, HMhome har många läckra saker och prisvärda dessutom!
Ha en fin vecka!
Kram
Lisa

Vintage House sa...

Hej
Verkligen kanonfin HM har så mycket fint.....
ha en fantastisk måndag.
kram
sandra

♥Gabriella ♥Hemma På Dunderbo♥ sa...

Hihi känner igen det där med dukproblemet. Köpte ny fin duk i fredags och i morse ringde största flickan och var upprörd på lillasyster för hon hade spilltner hela våran nya duk med frukt dryck=) får nog bli duklöst som innan .
kram och ha en underbar måndag.
_Gabriella_

hemma hos lilla mej sa...

Bara så himla fin duk.Får vara glad så länge det inte är fläckar på.Ha en fin måndag.Kram Rita ♥

gamla skolan sa...

Jag och dottern pratade just om hur mkt fint det finns på hm home . Hon hade beställt ett jättefint kuddfodral , men även handdukar med samma text som din duk ! Blev fint där på ditt bord !!
Kramar // Susanne ♥

Rose Garden Malevik sa...

Hej Anette
Hoppla.......den var ju riktigt fin,,,
ja de e snyggt med duk, men det ska kötas oxå :)
Håkan

Stenmur & Gärdsgård sa...

Jätte fin löpare Anette...

Och halsbandet och din fina klänning måste ha gjort succe i lördags :-) fantstiskt fina.

Många kramar till dig!
Håller med om att Granit har massor av fint, knäckebrödsburken var ju super fin.

Ha en skön vecka,
Malin

Sallys hus sa...

Haha...känner igen det där..
Hos oss blir det också fläckar diiirekt..:(
Vad fin duken var med texten..

O klänningen...wooow vilken snygg. Den har jag aldrig sett...blir kul att få se den på sen..;)
Kram o ha en fin dag!
Katarina

Sussi sa...

Är också kär i H&M's linnelöpare med tryck! Har själv fyra stycken...hahaha! Jag brukar ibland lägga dom tvärs över bordet i stället, som en sammanhängande bordstablett för platserna mitt emot varandra. Men det är faktiskt mer praktiskt med en löpare, fläckarna brukar hamna på bordet då, och då är det ju bara att torka av.
Ha en härlig fortsättning på måndagen!
Kram
Sussi

Reserl sa...

...very nice :-).
Greetings from Tatjana

Tinas bo sa...

Har kollat den där löparen flera gånger, men inte varit säker...
Men nu så!! :)
Den är suuuperfin!!
Hoppas den klarar sig några dagar till utan fläckar... :))

Kramis Tina

Gunilla, S*Deltas sa...

Hej, jag gillar din blogg väldigt mycket och vill gärna ge dig en award. Det finns mer info här; http://deltassibiriskakatter.blogg.se/2012/february/en-till-award.html ♥

tre nyanser av vitt sa...

Hej

Jag kör duklöst för tillfället men den var fin dina nya duk. Klänningen är helt underbar i förra inlägget och gillade halsbandet så mycket att jag tittade in på sidan för att köpa ett likadant. Det var inte samma kedja tyckte jag det såg ut som. Den kedjan du har på din är finare. Hjälp! jag tror jag är för trött för att skriva, vilken snurrig kommentar det blev.

Ha de gott
Marie

VillaVisheten sa...

Hejsan!
Vilken fin duk/löpare! Själv är jag/vi duklösa har inte hitta någon riktigt passande:)
Ja snart är Mars här och med den kommer våren!
Må så gott!
Lina

Gammalsomny sa...

Underbart med pärlhyacinter!

Kamomilla sa...

Oooh, vad fin! En sån skulle leva farligt hos oss. Det bor en del klottgrisar här nämligen :)

Pia sa...

Fina textilier bägge två, känningen och löparen! Har själv löparen i beigefärg, men använder den som en "löpare" över/i en fåtölj.

Krama, vännen!
-Pia-

Snögården sa...

Hej! Har samma löpare mycket snygg. De stora företagen har märkt att det finns intresse för det slitna / lantliga sp de ar hängt på. Blir det en bok nr 2.
Kram

LOPPISLIV sa...

Vilken fin löpare, jag har klickat hem en duk och kuddfodral från H&M men denna missade jag helt! Jag har inte heller duk på bordet, men visst är det mysigare med dukar, ser mer ombonat ut :-))

Kraaaaam P

Min Skattkammare sa...

Ja, tänk så mycket fint man struntar i tack vare hotet om dessa fläckar. Vi köpte en skinnsoffa (eller "sky" som det heter) och den är ju bra att torka av, men lite kall på morgonen innan kaminen värmt upp....och lite halkig, beroende på vad man har på sig. Men fläckfri efter 8 år är den! ;o)
Snygg löpare!!
Tänkte på dig i lördags när jag tittade på Melodifestivalen. Undrar om du också var nöjd med vinnarna? ;o)
Här kommer en stor Alla-hjärtan KRAM!
Kicki

Sanna - en svart ko ger också vit mjölk sa...

Otroligt inspirerande sida! Gillagilla!!
/Sanna

Anonym sa...

Hej!
Vilken fin duk och vilken underbar blogg du har! Jag sysslar med gamla möbler och har även en webshop, varmt välkommen!

Sommerhusliv Hele Aaret sa...

Den passer jo perfekt til dit smukke køkken.

Ha´en dejlig Valentins aften


Knus Susi

Praliner sa...

Superfin löpare, H&M har fina saker och bra pris, toppen!
Vackert halsband från Diddi, ska kika in! Kramen!

Anonym sa...

Ser ungefär ut som på mitt köksbord! :)
H&M har så himla fina och prisvärda textiler!
Ett tips (från julens hyacinter) är att även ha skrynkligt vaxat papper om pärlhyacinterna och kryddväxternas tråkiga krukor från ICA, innan man stoppar ner dom i sina vackra glasburkar och vita byttor!
Kram
Jenny

Henrik sa...

Snyggt lantlig stil.

Vill passa på att tipsa om vår mässa med antikviteter och hantverk. Arrangeras i Hässleholm den 28 april.
www.modighus.se/massa