måndag 6 februari 2012

Lite grönt mitt i vintern...

Lite grönt måste man ha nu i smällkalla vintern, det känns så fint att ha tycker jag, så jag har köpt några små lökar som jag har planterat i små glas lite här och där...




Några får stå i skåpet tillsammans med ljuslyktorna...det går åt många värmeljus i det här huset, jag tänder massor varje kväll...





Jaa, nu är längtan stark efter våren och värmen, i helgen har vi haft 34 minus grader !! Inte mänskligt alls, tur att det går över..idag har vi `bara´20 minus grader.






Något som gör mig glad är att Melodifestivalen har börjat ! Åhh vad jag tycker det är roligt, man sitter här i soffan och kommenterar kläder, frisyrer och låtar. Och jag föll pladask för en klänning, den ni ser på bilden, det är en av tjejerna i gruppen Abalone Dots, alltså vilken fin virkad klänning hon hade på sig !! Sååå snyggt då den är längre bak...Är det någon av er som vet var man kan få tag i den...?

Att Loreen gick vidare, det blev jag tacksam över för hon är min favorit !

Ser ni på Melodifestivalen ?

Ha nu en fin start på den här veckan.

Kraaam Anette

42 kommentarer:

Vardagligating sa...

Här tänder vi också massor av ljus varje kväll, mysigt! Jag tyckte också klänningen var fin men vet inte var man kan få tag i en sån. Jag ska gå på genrepet av melodifestivalen i Globen så jag följer också den. Min favorit är Loreen, så bra!

Kram

Malin`s Diner sa...

Trogen Melodifestivaltittare, så klart! På fredag ska jag barnen och mamma till Göteborg för genrepet. Andra raden, så vi sitter fint!

Kram

Vintage House sa...

hej
härligt med grönt i denna kyla...
Japp vi kollade i lördags och tyckte rätt låtar absolut gick vidare....
ha en härlig start på veckan
kram
sandra

Med en doft av lavendel sa...

Hej
Självklart tittar jag också på melodifestivalen och min favorit var Loreen sån härlig låt hon framförde, jag kommer ev att gå på andra chansen när den kommer till min sta Nyköping.
kram Annika

Pia sa...

Det gör såå mycket,det lilla levande gröna, för hela själen och hemmet!


En värmande kram i kylan!
-Pia-

Malin's Hus sa...

Ooooo ja, rätt låtar gick vidare! Älskade båda två och tror stenhårt på dom! Må så gott, kram

Mollymera sa...

Jag tittade oxå på den virkade klänningen, fiiiin!
Kram

Lilla Blanka sa...

Gomorron Anette!
Jättefint med de små lökarna och lyktorna!
Ja visst var klänningen Fin!!
På tal om kläder, din CN är undebar! Har kollat många gånger på dem men så känns det som hålet i plånboken blir väldigt stort så jag har inte slagit till (än).
Brr här är -9 och det är en råkall luft här i Västsverige så det känns som -20 minst

Kraaam
Mia

Praliner sa...

Ja, Loreen var bäst! Hoppas du får en skön start på veckan! Kram J

Villa Vinkelhaken sa...

Underbara våriga bilder!! :)

Ha en bra måndag!
Kram Jenny

Amelie sa...

Så härligt med ljus! jag älskar också att tända upp på kvällarna!
Håll ut i kylan och ha en trevlig måndag! Kram Amelie

No34 sa...

Här njuter vi av "blommande blåbärsris"..*skratt* Härligt med lite grönt!!
Och absolut att rätt låt gick till final!!
Ha en skön dag, kram Kate

Casa of Mia sa...

Fina bilder:)

Johanna sa...

Nej! Jag avstår från melodifestivalen för jag blir bara arg och irriterad! Tycker det är mest skräp med en och annan bra.

Ja, värmeljus går det åt hos mig också, det är tur man bor nära IKEA;)

Ha en fin start på veckan!

Kram Johanna

gamla skolan sa...

Ja , det går visst åt en massa ljus nu , både för mys och lite värme !! Fint att bryta av med det gröna !
Den klänningen var riktigt fin , men har ingen aning var den kan finnas .
Ja , vi tittar också på melodifestivalen och loreen var min absoluta favorit också , känns som dom kan skicka henne direkt , vi behöver inte ha fler delfinaler :))
Kraamar // Susanne ♥

Min Skattkammare sa...

Hej Anette!
Såna ljuslyktor finns i min butik. Skönt att se att de är helt "rätt" ;o) Vad fint du har i dina nyrustade rum...underbart!
Ja fy bubblan för den kyla ni måste tampas med däruppe i norr...men det blir bättre....
Jättekul med melodifestivalen! Jag bara älskade Loreen...vilken låt...vilken läcker koregrafi!
Den där klänningen lade jag inte alls märke till. Ha ha....tänk så olika vi är, jag är en riktig torris (det har du nog redan räknat ut) hi hi...
Mina två kompisar var med på mässan denna gång och de bara glodde på kläder och skor och smycken. Usch vad trött jag blev! ;o)Mycket sånt nu, en hel avdelning med kläder denna gång. Och så hade de möblerat om allt så jag blev helt förvirrad. Men jag håller mig till inredning.
Ja du...boken, vem vet hur det kommer att gå. Det är en vision som funnits i årtionden. Jag har en tjock pärm från tonåren med sagor, noveller och bilder till.
Kanske är det inte meningen eller tillräckligt bra....vi får se....men jag hoppas! :o)
Nu håller vi tummarna för Gumman Tö`s ankomst!
Kram till dig!
Kicki

n o r d i n g å r d e n sa...

Ja tack, mera grönt, i övrigt är dett en kall & död tid, men det är det ju, dött altså, men nog så vackert ändå, om jag får hålla mej på insidan:) -34c, inte klokt, stackars alla djuren...

Ja, den klänningen var verkligen fin. Jag såg ingen melodifestival, var på dunderparty, roligare men jag hörde slutet av reprisen i går och den där Loreen, mysko låt men jäkligt bra!

Snyggt med dina ljuslyktor och lökväxter, medicin för oss nu... Mari.

n o r d i n g å r d e n sa...

....ngt som är mer mysko är den där Flink. Han är säkert en bra skådespelare men jag tycker han symboliserar ointelligens och drogad hjärna, och jag tycker det är synd att det glorifieras...

Lantligt i vitt sa...

Hej Anette!

jag har själv köpt hem lite lökar som jag placerat ut lite var stans.. och så glad man blir av att se lite av det gröna lite var stans!! Det piggar upp :))

Missade dock melodifestivalen i lördags men ska bänka mig framför tvn nästa gång :)

Önskar dig en fin vecka!
Kraam Sofia

HOUSE of ADELA sa...

Så mysigt du har gjort hemma! Underbart med lökar;) Såg Melo med och tyckte sådär om den, men gillade Loreen mycket! Hoppas bidragen blir bättre längre fram. Urrkkk vad kallt ni har haft...vi hade -25 i Småland i helgen men ni har det ju ännu värre. Tänker på alla stackars skogens djur...

Kramar
Adela

Jennys Matblogg sa...

Så fina bilder! :)

Och Melodifestivalen är toppen ,
ska bli roligt att följa årets alla deltävlingar :)

Sallys hus sa...

Hej hej1

ja huuu så kallt det blivit nu..:(
Vi har visserligen inte SÅ kallt som ni..men jag tycker det räcker ändå. Hos oss brinner också en massa ljus om kvällarna och vårblommor kan jag inte få nog av.

Jag hejade också på Loreen..;)
Klänningen är super fin!
precis som din i förra inlägget...
Den ser hur mysig ut som helst..;)
Kram o ha en fin dag!
Katarina

Unknown sa...

Visst är det underbart med ljus!

Kram Linda

Vitspets sa...

Jag hejade också på Loreen
Gillar dina ljuslyktor Jag har köpt mina ljuslyktor hos Min Skattkammare .
Kram Kram Karina

sagolikflora sa...

Hej! Vackert med vintergrönt inne nu ;) o klänningen fastnade jag för oxå... Det ända jag kommer på som gör klänningar med detta snitt. Fast kanske inte allt i virkat men otroligt vackra kläder som en romantiker drömmer om. Om du inte hört förr, Magnolia pearl. Titta in på www.magnoliapearl.com och dröm dig bort ett slag....
Kram Caroline

Anno 1924 sa...

Tenner masse lys hver kveld jeg også! Det er så koselig. Fint med løkblomster i små glass:)

Millygarden sa...

Jo det är så här med... lökväxter mina olivträd har flyttat upp och massor av värmeljus i varje vrå varje kväll.....

Kram Marina

Anonym sa...

Hej!
Den virkade klänningen har funnits hos www.freepeople.com
Vet inte om den finns kvar men den är verkligen otroligt fin!
tack för härlig blogg=)
kram Sandra

Rustik Romantik sa...

Lite vårgrönt och massor med ljus ger tröst i kylan! Kram, Tina

Ekenäsliv sa...

Så underbart med vårlökar och så sött det lev att ha dem i glasen!
Såg tyvärr inte mello, vi var bortbjudna till ett par här i byn:-)
Har inte melodifestivalen nån hemsida, där brukar sånt där om kläder och så stå.. tror jag. Kolla:-)
Kram Anna

Tinas bo sa...

Härliga bilder!!

Fy fasiken vad kallt ni har det!!
Här klagar vi äver -15 grader.... :)

Kram Tina

Heaven's Walk sa...

Wow....that's reeeeally cold, Anette! We've been having such a warm winter here in Michigan with very little snow. It's been absolutely wonderful! :) I love your touch of springtime in your kitchen. So pretty! And I'd love to have that crocheted dress, too! Beautiful!

xoxo laurie

Anci sa...

Härligt med ljus och blommor. Våren är ju på väg, trots kylan :)

Kram
Anci

annashusidingtuna sa...

Hej!
Så fint att plantera i små glas, då ser man ju verkligen hela växten, har jag inte tänkt på tidigare att man kan göra, tack för tipset!
Ha en bra tisdag.
Kram Anna

Lantliga drömmar sa...

Ja man e bra rolig, varenda melodifestival sitter man där och risar och rosar. Kram Nilla

hemma hos lilla mej sa...

Bara så fint med lökar och ljus.Du har gjort så himla fint.Loreen var en klar favvo.Ha det gott .Kram Rita ♥

Therese på Granne med Pellgårn sa...

Så gulligt med lökarna, man får vårkänsla på direkten i kylan. Jag tyckte också att klänningen var fin och hann tänka något om romantik och att gå omkring barfota, men man får besinna sig. Jag, med min "lätt runda" kroppsform skulle se ut precis som en kassler i den:)

Villa Björkenäs Backen sa...

Hej på dig!

Det ser så härlit ut med det krispiga färgerna. Grönskan kan man sakna men vi får nog nöja med detta så länge ;)

Ha en fin fortsättning på veckan!


Kram Sirpa

Marie sa...

Tända ljus och blommor, definitivt bästa receptet för att klara av vintermånaderna.

Kollade på melodifestivalen och precis som du hade jag Loreen som favorit.

Mailar dig lite senare ikväll!

Kram Marie

Rosa i huset i vitt sa...

Hu så kallt och här gnäller vi när det är mellan 15-20 grader kallt,
här tänds det också en massa ljus på kvällen .

Kram Rosa

LOPPISLIV sa...

Hej raring!! Jaa titta där är ju dina superfina lyslyktor, måste kika in där på sidan genast :-)) Tack för tipset!! Ja visst är det roligt att titta på melodifestivalen, det är tradition här hemma hos oss, vi hejjade också på Loreen, det gjorde jag förra året också, och i år hoppas jag hon vinner!! Låten är helt underbar, det tyckte både vi och våra vänner som tittade i lördags!!

Underbara bilder på din fina skänk, så sött med de små lökarna i glasen.

Fin kväll!! Kraaam P ( gäsp, är så trött om kvällarna denna tiden, jag somnar i soffan varje kväll...hiihii)

LOPPISLIV sa...

Jag igen...nu har jag mailat och håller tummarna att jag får vackra lyktor jag med :-))

Glömde att svara dig ang Rachel Ashwells böcker, hon har flera, jag har i min ägo 3 st, har inte den senaste men den sista jag köpte är en riktig skatt, du hittar ett inlägg jag gjort 2010 om den, under kategorin Boktips!!

Kram kram och fortfarande gäsp gäsp..hihii