onsdag 23 april 2014

Påsken är borta

 Nu har jag plockat bort påsken, lika kvickt som den kom lika kvickt försvann den, kort men intensiv helg kan man väl säga. Den uppmärksamme kan se att påskmusten står där på golvet, det gick inte åt så många, samma visa är det med julmusten, när ska man lära sig att det inte går åt så mycket must nuförtiden, känner ni igen det ? Jag hittade julmust i skafferiet nu till påsk, jag slängde den och köpte påskmust, den hittas väl till jul kan jag tro...

Har ni plockar bort påsken ännu ? Jag kom på att det snart är valborg, himmel alltså, då går vi in i Maj månad, bara drygt en vecka kvar !! Nu går de undan.
ha en fin dag alla bloggisar, själv så åker jag på inköp till Luleå, det är de vackra julklänningarna som ska köpas in...jul, det låter långt bort men ni vet hur det är i modesvängen där är man långt i förväg.
Kraaam Anette

14 kommentarer:

Prinsessorna på Bellevue sa...

Ja, nuuu går det undan och alldeles för fort enligt min mening!!! Här hemma blir ingen must gammal…;) Går åt i en rykande släng!!

Kraam
Petronella

Anonym sa...

Nydelig kjøkken du har og den lysestake er fantastisk:)
Her har jeg ikke hatt noen påskepynt i år, så nå er det bare våren som skal inn:)
Ønsker deg en herlig dag
Klem Merete

toves sammensurium sa...

Påsken skal vekk i dag - og det er heldigvis fort gjort for det er ikke så mye jeg pynter med.Nå er jeg klar for å skape mer vår og sommerstemning innendørs…selv om jeg egentlig bør være utendørs i dag hvor solen stråler og alt er bare vakkert.Håper solen skinner hos deg også,og om ikke har du et utrolig vakkert hjem å kose deg i :)
Toveklem:)

Sallys hus sa...

Å ni har ett så underbart kök!
Jag tänkte på dig i går då Martin Timell byggde ett skafferi..;)
Såg du det?
Tänkte att oj vad smalt det blir, det hade varit bättre att göra som Anette..;) med dörrarna framifrån..;)
Jag tog aldrig fram våra påsklådor i år. Köpte lite nya fjädrar bara och dem har jag glömt ta bort så de ryker ikväll om jag hinner..;)
Ja modebranschen är ju lite speciell på så sätt att det är sååå långt kvar..
Jag fick alltid fota för att komma i håg vad som skulle komma nästa säsong..;)
Ha en mysig dag nu!
Kram Katarina

Anonym sa...

Jo påsken och påsklovet gick fort förbi! Vet inte vart tiden tar vägen! Ha en fortsatt trevlig vecka! Kram Nina

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Tänkte på dig när Martin Timell byggde skafferi på tv igår, men ditt är finare! Och jodå påsken är bortplockad, tog sisådär 5 minuter.
Kramar/AM

CeciliaB sa...

Visst går det fort nu!
Men stopp, du behöver inte kasta must om den är i glasflaskor! Den blir bara godare om den lagras lite.

/Cecilia

Gabriella sa...

Ja oj så fort tiden går, konstaterade det på jobbet senast ikväll! Tänk att det är maj månad snart. Här är påsken inte bortplockad ännu, men å andra sidan har jag ytterst lite.

Annas skattkammare sa...

Så fint i ert kök! Min påsk kom nästan inte fram alls iår, så jag har inte så mycket att plocka bort. Vi njöt av en helg på kusten och släppte allt vad påsktraditioner heter.
Kram Anna

Anonym sa...

Men varför slänga julmusten? Går hur bra som helst att dricka efter "lagring". Gjorde jag och lever än hi, hi!

Millan sa...

Ditt kök ser jättefint ut! :) Blir så mysigt och hemtrevligt med lantligt.

LOPPISLIV sa...

Så vackra bilder Anette!! Idag ska jag plocka bort påsken som först :-)) Men först nu till jobbet en liten stund sedan iväg med vovven, sen äntligen är det helg och dags för fredagsmys.
Ha en finfin dag!! Grattis förresten, hurra!!!!! <3
Stor kraaaaam Paula

Helene Hedlund sa...

Hejsan :)
Jag undrar var du funnit den fina ljusstaken du har på köksbordet? Alldeles underbar och undrar om du kan tipsa om försäljningsställe?
Tack på förhand från Helene

خدمات منزلية بالمنطقة الشرقية sa...

شركة تسليك المجاري في الدمام

شركة تنظيف خزانات المياة بالدمام

شركة تسليك مجاري بالقطيف

شركة غسيل المجالس بالدمام