måndag 21 april 2014

Renoveringen

 Renoveringen tar fart då man har långledigt, här ser ni den lilla hallen på övervåningen...


 Där revs taket och en ny stor vindslucka sattes på plats, en lucka med en stege så att vi lätt kan komma åt kallvindan, vi har inga grejer där men man måste ju kunna komma upp där, och i framtiden ska där isoleras bättre.


 Trä taket och luckan är på plats...


 Jag står för målningen i det här huset, så nu har penseln åkt fram alla dagar...


 Gammeldags strömbrytare i porslin från Gysinge har monterats, jag tycker de är så fina också är det ett så härligt klick då man vrider på dom...


Trägolvet är lagt, men det är ett stort rum så det ta sin lilla tid, idag ska jag måla taket och väggarna.
Ha det så bra alla och njut av den sista påskdagen !
Kraaam Anette

9 kommentarer:

Anonym sa...

Gangen ble kjempe fin og det blir så lekkert i det andre rom også:)
Nydelig hjem du har:)
Ha en herlig dag
Klem Merete

Sallys hus sa...

Men hallå där!
Jiiises anette vad duktiga ni är!
Vilket jobb.
Jag ska vara ute idag för vi har verkligen ett riktigt kanonväder.
Kram Katarina

G:a Affären sa...

Gapskrattade när jag såg andra bilden! Men sen, så fint det blev, och snyggt med de där kontakterna. Vilket jobb att lägga golv på hela övervåningen och dessutom taket i hallen och sedan målning, så duktiga ni är!
Då måste jag höra om luckan, jag har varit ute och kollat på nätet, men de jag sett har varit så små. Var har ni köpt luckan med stegen?

Kramar
Cia

PIAZZAN en inredningsblogg sa...

åh så kul med renovering ..vi köpte färg och började m¨la på lantstället i helgen ...kul att förnya :) / Pernilla

LOPPISLIV sa...

Ohh så duktig du har varit, det går ju fort frammåt ser jag, härligt!! Vilket stort fint rum du får där, kommer att bli såååå fint!! Och golvet ska bli spännande och se när du målat klart hur det tar sig. Här funderas det fortfarande, jag är nog den veligaste på denna jord...hihiii. Men men, det kommer väl inom sin tid, tills dess njuter jag av dina fina bilder!! Ha en fin tisdag ( höll på att skriva måndag :-) Kraaaam Paula

Jenny sa...

Hej Anette!
Åh vad fint det blir! Supersnygga strömbrytare också:)

Kraam Jenny

Annas skattkammare sa...

Oj oj vad ni grejar! Och så fint blir det! Hoppas du haft en fin påsk!
Kram Anna

Anonym sa...

Blir nog fint va det blir färdigt ;)
Kram:Nina

Tinas bo sa...

Vad duktiga ni är!
Det kommer att bli suuupersnyggt!! :)
Strömbrytaren är helt underbar!

Kraaam Tina