fredag 26 oktober 2012

Lingonkransar

 Nu äntligen har jag gjort årets lingonkransar ! Lite sent blev det i år, men det gick bra ändå det har ju inte kommit någon snö här ännu...( jag har redan hängt ett julband i en krans... )


Jag har fått många frågor om hur jag gör med mina kransar för att de ska hålla, och sanningen är den att jag gör ingenting med dom, jag behandlar dom inte på något sätt, utan jag binder dom och sen hänger jag upp dom direkt så att de får torka. Tänk att det är bara 5 veckor nu till första advent !!
Kraaam Anette

24 kommentarer:

Ulrikeღ sa...

...deine Kränze sind wunderschön ich liebe so etwas und ich binde auch gerne mit Buchs...

ich wünsche dir ein schönes Wochenende

liebe Grüße
Ulrike

Vardagslycka sa...

Så fint!
Kanske, kanske hinner jag göra en eller två kransar idag, hoppas! Idag har jag stängt i butiken men ska strax åka ner och göra julmysigt, julen plockas fram idag och det är så kul att få pynta och ändra om.Måste plocka lite lingonris nu när jag går ut på morgonpromenaden.
Ha en riktigt skön helg!
Kram, Carina

Villa Björkenäs Backen sa...

God morgon Fina Anette !

Ja Så fint ! Härligt ! Härligt.
Jag har också tänk att göra, Gå till skogen men igår kom ju frosten och snön;)
Men än hinner vi. Annars finns det ju boxbom ;)

Så fina bilder. En sådan härlig anda av Jul.
Tänk så nära det ör. Håll tummarna att vi får köket Klart så mycket till Jul att vi kan äta där .Att vi orkar hålla Tempot ;)

Ha nu en fin Helg ! en varm Kram Till dig ! Ha en fin Helg !

VINTAGELINE sa...

Så julefine lingonkranser !

Kranser av tyttebærlyng som vi kaller det her i Norge er noe av det som er blitt jul for meg de senere årene.Inspirasjonen til kransene har jeg fått fra deg, kjære Anette. Jeg plukket inn litt her om dagen, og har laget et par kranser. Men nå er snøen her. Håper den forsvinner snart, for jeg trenger til mange flere kranser og girlandere.

Fredagsklem

hemma hos lilla mej sa...

Bara så fint med lingonkransar.Härligt 5 veckor till advent.Idag är det fredag då blir det gofika.Ha en mysig fredag fina du .Kramar Rita ♥

Vit dröm sa...

Ska också ta och plocka lite ris och göra kransar, det är ju så fint!!
Ha en fin fredag!
Kram Anna

Prinsessorna på Bellevue sa...

Det är såå fint med lingonkransar! Måste göra mina snart också, med rödrutiga band, såklart! Som vanligt!

Ha en fin helg!

Kram
Petronella

Lycka är ~ Onnea on sa...

jovisst lingonris borde man ha plockat.kanske jag hinner ännu.vi har bara fått lite snö.
för mig torkar bladen så fort och faller ner.därför har jag dem i vas med vatten.

Anci sa...

Åh, vad fina de är !!

Kram
Anci

Tidevarf sa...

Heej Anette,
Tänkte höra när plockar du in riset så det är fortfarande fint och sedan håller till jul?

Kramar
Anneli

ChiPPy-SHaBBy sa...

LoVe the simplicity of your W*R*E*A*T*H...
Jeanine Burkhardt - USA

Vitspets sa...

Underbara fina kransar
Önskar dig en trevlig helg
Kram Karina och Spöket

LOPPISLIV sa...

Superfina lingonkransar, blir så sugen på att göra sådana jag också :-) Ha nu en finfin helg vännen!
Kram Paula

Hanna sa...

fina bilder.
Ha en fin helg.
kram
Hanna

CONCEPT by JESSICA sa...

Åh så fina, ska nog ge mig ut i skogen imorgon och plocka lite ris.
Ha en fin helg,kram

Frederica sa...

Här ska det också göras lingonriskransar :)
Men "tyvärr" kom snön igår kväll så får vänta lite..
Första snön ligger ju aldrig kvar :P

Hoppas du har en mysig fredagskväll!
Kram Frederica

Tinas bo sa...

Superfina kransar!!

ja jag börjar längta lite efter att få börja dekorera lite... :)

ha en mysig helg
Kram Tina

Rose Garden Malevik sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
Rose Garden Malevik sa...

Hej Duktiga Anette
jisses vad pysslig du e,,,,,,dom e ju superfina :)
ja snart e de jul å sedan våååååååååååååååååååååår :)
å missa nu inte........

S
A
T
U
R
D
A
Y

S
H
O
W

O
F
F

de e kul att vara med :)
VÄLKOMMEN
Håkan

Gabriella sa...

Åh så vackra!

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Lika fina som vanligt, dina lingonkransar är en tradition. Och jag tycker också dom håller sig fina tills det är dags och hiva dom efter jul. Här har vi soligt väder men en isande vind, inte en snöflinga konstigt nog!
Kramar
AnnaMaria

katha´s kortmakeri sa...

Så fina kransar,härligt generöst med band. Ja nu springer tiden fram.
Ha en fin dag!
Kram Katha

Manne's hverdag sa...

Hei og takk for at du minte meg om at tiden var inne for å lage lingonkransar. Her kom nemlig snøen i dag, og jeg rakk akkurat og få plukket til en krans.

Som alltid en glede å lese blogg innleggene dine.

Ekenäsliv sa...

Sååå söta!!! Och tänk så mysigt att kunna pynta till advent sen, har lite saker i huvudet som jag vill göra tills dess:-)
Ha de fint!
Kram Anna