måndag 22 juli 2013

En kringla !!

 Jag har alltid tyckt om kringlor, både som bakverk och som skyltar !!


 Min dröm har alltid varit att få tag i en riktig bullig guld kringla som har hängt utanför ett gammeldags konditori..jaa det är sant, jag vill ha en sån !! Antagligen för att jag älskar kakor och bakelser, är jag på semester någonstans så söker jag upp fina konditorier...en last jag har, men jag röker inte så en bakelse last är väl inte så farligt, annat än att man blir tjock..annars skulle jag äta bakelser varje dag...


Nu har jag fått tag i en liten kringla i alla fall..en i zink. Den fick sin givna plats i köket. Kringlan finns i den fina butiken där jag jobbar Handplockat ( butiken som finns både i Kalix och i Älvsbyn )Och jag måste verkligen tacka alla fina kunder både från Kalix och utanför orten för det fina mottagandet butiken har fått !! Tusen tack alla glada kunder !
Kraaam Anette

13 kommentarer:

VINTAGELINE sa...

Så morsomt.Då har vi den samme lasten.

Kringlen er kjempekoselig!

Ønsker deg en fin uke!

Klem Line

fianathome sa...

Åh va fint!!Jag har pippi på skyltar också - helst med text och gamla.
kram
Fia

Anonym sa...

Den var jo bare kjempe fin:)
For noen lekre dører du har der også:)
Ønsker deg en herlig uke
Klem Merete

Johanna sa...

Åh så fint i ditt kök, älskar dubbeldörrarna:)

Sommarkram Johanna

Prinsessorna på Bellevue sa...

Såå sööt! Skulle också gärna vilja ha en bullig kringla hemma... :)

Kraam
Petronella

Min Skattkammare sa...

Så fin, en med krona på dessutom!
Från ett kungligt café kanske?
Du kommer säkert att få tag på en sån där bullig kringla....du ska få se! Fast inte från mig, jag har bara en bullig mage. ;o)
Stor sommarkram vännen! ♥
Kicki

Annas skattkammare sa...

Jättefin kringla!! Visst är det fint med kringlor, och de där gammaldags äkta ger ju en extra charm. Önskar dig en fin sommar-vecka!
Kram Anna

Villa Frejas bokblogg sa...

Kringlor är ju så charmiga och den här är väldigt söt.

Butiken Handplockat sa...

Den är så fin :) och vi på HANDPLOCKAT tackar för ditt NU GÖR VI DETTA och för att du är sådan härlig jobbarkompis

kramen

Linn sa...

Så fin den var:-)
Der hang den godt:-) vet du, jeg var over til Sverige her om dagen, og jeg bare må få rose dere svensker. Dere er så utrolig flinke til og ha loppis, her til lands så er det nesten ikke loppis og oppdrive:-/ jeg sa det til min kjære også, det er her vi skulle ha bodd:-) så kreditt til dere for det altså:-) elsker og være i Sverige jeg:-)
En fortsatt nydelig dag til deg:-)
Klem

My sa...

Underbar!!! Önskar ni hade en internet sida från din affär så man kunde beställa, lite svårt att göra det härifrån Helsingborg i söder ;) :) Ha en bra dag!! :)

Sallys hus sa...

Hej sötis!
haha...va go du är!!
En riktig fikamoster...;)
Din kringla är jätte fin. vita qviltar skulle jag också vilja ha att duka med. Snyyyyggt och tidlöst!
Så fint det blev med humlen.
Ha en fin dag!
kram Katarina

Lilla Blanka sa...

Hej goa Anette!

Hihi det låter ju urcoolt med en sån där jättekringla!
Alingsås, där jag bor, sägs vara den cafétätaste staden i landet. Här finns verkligen caféer och fik i varenda knut :)) så en sån där jättekringla finns här på några ställen tror jag minsann :))

Din lilla kringla är så söt!!!

Kram
Mia