fredag 19 juli 2013

Humle lådor

 Nu har vi byggt Humlelådor utanför lekstugan hos oss...


 Trälådor som vi gjorde 100x55 cm, mått som passar till lekstugan. Sen fyllde jag med jord och stack ner gamla störar som humlen ska få klänga sig upp på...


Lådorna lämnade jag helt obehandlade, de ska få bli så där gråa av tidens tand tänkte jag...det blir fint då humlen tar sig och börjar växa ! Humlelådor kan man ju göra och ställa på andra platser i trädgården också, jag ska tänka ut var jag kan ha några fler lådor hos mig...
Ha nu en fin Fredag alla
Kraaam Anette

19 kommentarer:

Anonym sa...

Vad du/ni pysslar på med tomt och hus! Hoppas du får en lite ledig söndag!Ann-Catrin

fianathome sa...

Åh så fint! vilken bra idé!
Ha en fin dag
kram
Fia

Marie sa...

Så fint det kommer att bli och så söt lekstugan är. Här hemma klättrar humlen i vårt gamla päronträd.

Ha en trevlig helg!
Kram Marie

Anonym sa...

Kjempe fint:)
Herlig idee:)
Ha en strålende helg
Klem Merete

Mamma Mia sa...

Hejsan
Det kommer att bli fint när det växer upp!Men "hinner" den växa så mycket så här "sent" på sommaren? I och får sig så har jag förstått att Humle växer bra.
Såg du hur Ernst hade gjort för att växter skulle klättra? Det skall jag försöka komma i håg till nästa år.
Må så gott på semestern.
Kramis Mamma Mima

hemma hos lilla mej sa...

Vad fint det kommer att bli.Bara så fin lekstuga.Ha en mysig fredag och helg.Kramar Rita ♥

Prinsessorna på Bellevue sa...

Jamen, vad är det för sööt liten soffa, minimininmini!
Såå gullig! Blev också sugen på humlestörar nu!

Kraam
Petronella

Med en doft av lavendel sa...

Kommer att bli hur fint som helst.
kram Annika

mormorMärtas sa...

Fint med slingrande humle... Och vilken fin lekstuga ni har♥
Det låter som du ändå kan njuta av sommaren, trots att du inte har någon semester... glöm inte vila♥

Kram Annika

vitadrömmarobusigabarn sa...

Åh vad fint ioch vilken söt lekstuga!!!!!
och den lilla bänken är ljuvlig
Ha en jättefin fredag
och trevlig helg
kram Tina

Två systrar sa...

Kul, enkelt och snyggt! Kan tänka mig att det blir fint med den klängande humlen sedan och kanske några vimplar i? :-) Ha det så gott! / C

LOPPISLIV sa...

Det kommer att bli så fint när humlen växer upp sen, charmigt!!Ohhhh humlestörar är något jag vill ha i vår trädgård, inga ännu dock löfte från maken att införskaffa ett par i sommar :-))

Vilken söt lekstuga ni har!
Ha en fin kväll!
Kram Paula

sagolikflora sa...

Hej! Det blev charmigt ;-) va härligt o få göra något sådant. Vart fick du tag i störar? Vilken söt lekstuga ;-)
Kram Caroline

Villa Frejas bokblogg sa...

Så fint. Humle är verkligen en härlig växt som får mig att tänka på sommar och Majas alfabet.

Anonym sa...

Bra ide,fick nämligen idag en humle början av en arbetskompis...
Kram:Nina

Rose Garden Malevik sa...

Hej Duktiga Anette
det där tror jag blir superfint...
som du säger de blir bara snyggare med åren...
å missa nu inte.

SATURDAY SHOW OFF

de e kul att vara med :)
VÄLKOMMEN
Håkan

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Fiffigt Anette. Så fint det blev, det här ska jag visa maken. En sån låda vill jag ha också.
Ha en skön söndag
Kramar
AnnaMaria

G:a Affären sa...

Humle är så tacksamt att odla och det där var ju smart. Den söta lekstugan kommer att bli så fint inramad med lite grönt på höjden.

Kramar
Ci

Anonym sa...

fick själv en humle"början" häromdagen,hur snabbt växer den?Kräsen?
Kram:Nina