måndag 15 juli 2013

Ny vecka !!

 Då kavlar vi upp ärmarna och välkomnar en ny vecka ! I år har jag ingen semester, så blir det då man byter jobb..men det gör ingenting, har man nu fått sitt drömjobb så behöver man ingen semester, jag tar tillvara de lediga dagar som jag får...maximalt kan jag säga, man blir effektiv ! Loppisar hinner jag alltid med, de prioriterar jag högt på mina listor..fniss...den här söta ljuskronan blev helgens fynd !!


Den påminner om de franska kyrkoljusstakarna, eller hur ? Den är såå himla fin..
Ha det gott och njut av sommaren !!
Kraaaam Anette

21 kommentarer:

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Gomorron
Har du ingen semester, det var ju lite lessamt. Men det är fina varma kvällar länge än. Ljuskronan är jättefin, kommer och bli en favorit hos dig.
Ha nu en fin sommarvecka trots jobb
Stor kram
AnnaMaria

Unknown sa...

När man har eget går fritid och jobb nästan ihop tycker jag. Det är lycka att ha ett sånt roligt jobb.

Vilken vacker ljushållare, hade jag gärna med velat ha vid min kakelugn.

Ha en bra dag
//bara Anna
Annacecar.blogspot.com

Sallys hus sa...

Hej fina Anette!
Men har du ingen semester!!

åå din stackare...fast så är det ju oftast..precis som du säger... byter man jobb precis under sommaren blir det ju så.
Skönt att du då byter till drömjobbet..;)
Va mycket fint ni har i butiken och jag förstår att det är en ren njutning att stå där hela dagarna...plocka o flytta fixa o dona..;) Vilken fin ljuskrona du hittat.
Vet du...fniss..jag sitter i vardagsrummet med en mugg kaffe och nyss kom Sally ner...sträckte på sig och så lägger hon sig alltid raklång...du vet med bakbenen bakåt...så lixom drar hon sig fram...så puffar hon på mig med huvudet och vill att jag ska stta mig på huk...så gosar hon och puffar o grejar...haha...så är det varje morgon...men idag gjorde hon det å sen hoppade hon direkt upp till mig i soffa och kurade ihop sig o nu ligger hon här och snarkar...haha..riktigt HÖGT!!
Hon brukar alltid vilja att vi ska gå ut i köket och plocka fram något smarrigt som en köttbulle eller 2 ur kylen...;)
Sööööta är de de små ruffsisarna..;)
Ha en fin dag nu!
kraaaaaaaaaam katarina

Anne-Lie sa...

Men åååå vilken ljuvlig!!!Förstår att du är nöjd med ditt fynd!
Kram
Anne-Lie

Villa Björkenäs Backen sa...

God morgon fining !

Så kan det vara när man pyter jobb...så har jag också haft dom två sista åren då jag var timanställd ...
Men nu i år har jag det kommer !

Sånfina fynd du gör ! Härligt ! Ni verkar ha toppen Loppisar .
Så fin ljustake ! Likaså kakelugnen som skymtar i bakgrunden..

Och gamla äggstället ! Wow !!!!
Du kan du hitta guldkornen.
Härligt att fynda ! :)

Må så gott nu ! En varm juli kram från mig

Ett Vitare Hem sa...

Ha en riktigt härlig måndag!
Kram/Lena

LOPPISLIV sa...

Idag är det min första semesterdag, och solen skiner, känns gott :-) Men som du skrev har man fått sitt drömjobb spelar det ingen roll, då känns det inte som jobb utan bara kul!!

Men du...vilken loppisskattjägare du är! Urfin ljustake, så sirlig och vacker, ett riktigt fynd!! Såååå fin!!! Pssar perfekt där jämte vackra kakelugnen!!

Ha nu en fin måndag!
Stor kraaaam Paula

No34 sa...

Vackert loppisfynd minsann...
Tur Du får lite lediga dagar så Du kan fara runt på loppisar i alla fall! Önskar Dig en ny magisk vecka, kram Kate

Hanna sa...

så fin!
Kram
Hanna

Prinsessorna på Bellevue sa...

Meeen, åhhhhh! Såå himla fiiin! Sådana fynd lever man länge på...

Kraam
Petronella

Anonym sa...

Wow...for en utrolig nydelig lampe og for ikke å snakke om fantastisk flott ovn du har:)
Nydelig:)
Ja, det blir sånn når man bytter jobb, men som du sier man få kose seg de dagene man har fri:)
Ønsker deg en herlig uke
Klem Merete

Iris // Alla dagars kaos sa...

Jättesöt ljuskrona! Jag får minsann ta och prioritera loppisarna jag med tror jag!

kram /iris

Tidevarf sa...

Visst är det kul att gå på loppisar och det blir en hel del nu på sommaren. Jättefin ljuskrona som du funnit.

Kram
Anneli

Sockerklaras sa...

Nä, loppisar gör en glad och bör absolut besökas frekvent för maximal sommarlycka...;) Härligt med ett så fint fynd, det ska du bara ha, Anette!:)

KRAM å fortsatt skön sommar till dig!

Ida

Anonym sa...

Vad fin den är,fick du betala mycket för den?
Kram:nina

Gabriella sa...

Låter roligt med alla loppisar! Vilket fint fynd du gjort!:) Härligt att du har ditt drömjobb, underbart ju!:)

VisaLiza sa...

Vad härligt att gilla ett jobb så mycket att det inte gör något att bli utan semester! Liza

Tinas bo sa...

Vilken ljuvlig ljuskrona!
Helt underbar.... :)

Ingen semester...?
Ja då måste du verkligen ha hittat ditt drömjobb!! hihi :)

Kraaam Tina

Cottage 1945 sa...

What a great find!

Lantlifvet sa...

Gudomligg ljuskrona...
Vacker...
Kram/paradisrosen

G:a Affären sa...

Men jag säger då det - vilken himla fiiin ljuskrona! Och så fint att hänga den på spjället till kakelugnen.
Tur för dig att vi inte är på samma loppis! Den hade jag köpt, direkt och gjort hoppsan steg därifrån.

Kramar
Cia