fredag 5 juli 2013

Pionen blommar !!

 Kolla... pionen som jag nyss har flyttat på blommar !! Många av er skrev och berättade att man inte ska flytta en Pion nu, utan det gör man på Hösten..gulp..det visste inte jag..men den tog sig tydligen väldigt bra på sitt nya ställe för nu blommar den förfullt !! Puuhh..så bra, för jag älskar när den blommar...


 Och jag tok älskar det här porslinet också..om man nu kan säga så om ett porslin...Green gate...mmmm...vad fint, pastell och prickar..


I den såå söta färgen mint..finns såklart i inredningsbutiken Handplockat ! Där fyller vi upp med nyheter hela tiden..Välkommen !
Kraaam Anette
P.s Redan Fredag, då fikar vi något gott !!

20 kommentarer:

LOPPISLIV sa...

Vilken tur att pionen klarade flytten, jag har två plantor jag satt förrförra året men det varkar inte bli något av dem...snyft, jag får nog byta plats till dem. Pioner är ju så vacker blomma, underbar rosa färg på din pion!!

Sött porslin du visar också, greengate är himla fint!

Ha nu en finfin fredag, idag smiter jag hem efter lunch förhoppningsvis :-))
solen skiner så vackert idag, då får man passa på!! Och fika gör vi såklart...hihiii

Kraaaaaam Paula

Prinsessorna på Bellevue sa...

Pioner är tokvackra och jag har några jag med! Vilken tur att din klarade sig och porslinet är jättefint!

Kraam
Petronella

Johanna sa...

Pioner är absolut bland de vackraste man kan hitta i en sommarträdgård! Vilken tur att den överlevde flytten:))

På fredag fikar vi absolut något gott!

Kram Johanna

hemma hos lilla mej sa...

Pioner är ju bara så himla ljuvliga .Vilken tur att dom klarade flytten .Ja i dag fikar vi och myser.Ha en härlig fredag.Kramar Rita ♥.

Hanna sa...

vacker pion.
Kram
Hanna

Ulrikeღ sa...

...tolle Bilder und ich liebe Pfingstrosen auch sehr, besonders in dieser Farbe,
dass neue Geschirr von GG gefällt mir auch sehr gut <3

ich wünsche dir noch ein wunderschönes Sommerwochenende

Kram Ulrike

Nillas Hälsa Harmoni sa...

Hej!
Ja, pioner är underbara! Här i Göteborgstrakten har de flesta blommat över, men nu njuter jag av alla rosor istället!
Greengate har mycket fint, har precis satt upp nya hissgardiner som matchar det fina porslinet som du visar. Färgen är som sagt underbar!
Välkommen att kika in på min blogg om du vill se dem!
Varma hälsningar; Gunilla

Anonym sa...

Nydelig Pioner du har og for en vakker farge:)
Skjønne bilder som alltid:)
Ønsker deg en strålende helg
Klem Merete

mormorMärtas sa...

Vilken tur Anette, att den hittade en plats den trivdes på... för vem vill missa pionblomningen??

Här blommar de nu också och det är underbart!

Ha det gott!
Kram Annika

vitthusmedrosaknutar.blogspot.se sa...

Greengate serien är bara sååå fin.

Trevlig helg!

/ Susanne

G:a Affären sa...

Det var ju jag, krösamaja, som påpekade att det är under hösten du ska flytta på pioner! Jag lovade att hålla tummarna, nu släpper jag greppet när jag ser den blomningen! Verkligen en vacker jätteblomma!

Porslinet är ett önskeporslin, speciellt under sommaren!

Kramar
Cia

Eva sa...

Pioner är så vackra och doftar underbart gott. Jag har bara en pion i min trädgård. Tycker att den blommar över så fort. Vill kunna njuta längre av den:) Tur att din klarade sig efter flytten.

Med vänlig hälsning Eva

Rose Garden Malevik sa...

Hej Duktiga Anette
ja du har visst gröna fingrar oxå :)
fin pion..... å visst e Greengate underbart :)
å missa nu inte....

SATURDAY SHOW OFF

de e kul att vara med :)
VÄLKOMMEN
Håkan

Två systrar sa...

Älskar pioner! Jag satte en buske förra året men det är så tunn och spretig...utan blommor...så jag får nog se mig om efter en ny :-) Ljusrosa och vita är de vackraste tycker jag! Ha en härlig sommar! / kram C

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Vi har flyttat pioner lite hej vilt när som helst, jag tror dom klarar mer än man tror, bara dom trivs med jorden där dom hamnar. Jättefint porslin och jag gillar din lilla söta flaska med pelargonen också.
Kramar
AnnaMaria

VisaLiza sa...

Helt ljuvligt sött porslin och vilken fantastisk färg på pionen. Liza

Unknown sa...

Hallo Anette,
gemütlich sieht es bei dir aus. Dein Blog gefällt mir sehr gut. Ich bin noch ein Frischling in der Blogger-Szene, habe aber jetzt schon ganz viele Spaß dabei. Ich werde dich jetzt öfter besuchen.
Viele liebe Grüße
Kerstin von Casa di Böhm

Högagärde sa...

Underbara härliga pioner. Man kan liksom inte få nog.

Elisabeth

cottagehillfarm sa...

Really nice find!

cottagehillfarm sa...

Really nice find!