fredag 21 november 2014

Hyacinter

 Några hyacinter är på plats i glasburken, de är ju såå himla fina, det blir ju såklart några nya omgångar av dom innan jul...


Jag kollar igenom bilderna från förra julen och då hittade jag den här bilden på adventsbrickan som jag hade i matsalen, man glömmer ju vad man har och hur man pyntade förra året, då är det bra med en blogg som man kika igenom. Har ni börjat ta fram erat julpynt ännu ? Jag ska pynta på söndag, då åker allting fram...vilken lycka !!
Kraaam Anette

8 kommentarer:

angie sa...

das sieht toll aus!!! danke für die inspirationen!!! einen schönen freitag wünscht angie

hemtrevnad marie sa...

Alltid lika fint och mysigt! Och ja jag har börjat så smått, hyacinter på bordet, och i går kväll tände jag en ljusstake...resten får bli till veckan, denna grå månad behövs det lite som piggar upp! Ha en fin helg!

Seawashed sa...

So lovely

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Jättefint och ha alla i glasburken. Här är det blommor och ljusslingor framme, och så fyra lyktor jag köpte igår.
Ha en bra helg
Kramar/AM

HWIT BLOGG sa...

Åh så fint att ha hyacinter i glasburken, bra tips! Ja så smått börjar väl ljus och pynt smyga sig in...det behövs nu i detta mörker som råder!
Varm kram till dig,
Titti

LOPPISLIV sa...

Så charmigt med hyacinterna i glasburken!! En enda liten vit hyacint har jag än så länge, men nu snart kommer det in fler även här hemma :-)))) Det är verkligen en söt julblomma! Ha en toppenfin söndag! Kraaaaam Paula

Vitt hus med svarta knutar sa...

Första hyacinten har slagit ut och här har vi plockat mossa idag.
Kram,
Regina

stina sæm sa...

I love them and the way you use the glass and moss with the beautiful hyacinten. I have not started decorating yet, but will start now in the week. And I am wating for the hyacinten to come to the stores here in Iceland. It will probable be this week.
Hope you have a good week and I will be looking in for your beautiful christmas decorations.
klem Stína