måndag 6 juli 2015

Detaljerna

 Det är noga med detaljerna för mig, jag kan inte bara slänga upp vad som helst på hyllorna i köket, nix, det ska matchas och vara snyggt för ögat också, så har jag alltid varit...


 Och då är det ju himlans bra med Greengate porslinet för det går ju att mixa och matcha hur som helst utan att det blir fel...här har jag lagt en bunt med handdukar från greengate ( som är några år gamla..) de mixas fint med porslinet...


 Och har man så fint porslin så vore det ju tokigt att gömma det i något skåp, nej fram med hela mixen och låt de synas, är så glad att vi valde öppna hyllor på en vägg i köket så att porslinet får synas....det är hyllor och konsoler från Ikea som jag målat vita...


Här är en till detalj som jag är gla för, mina vita gammeldagsa eluttag, runda och fina i porslin och nytillverkade efter gamla modeller, från Gysinge...jag skulle vilja åka till Gysinge och botanisera där bland alla fina saker...det vore nåt för en detaljnörd som mig ...
Kraaam Anette

7 kommentarer:

Sallys hus sa...

God morgon..eller godförmiddag!
Här ösregnar det och jag myser inne i dag..;)
Du har det så fint där på dina hyllor och jag håller helt med... har man öppna hyllor ska det vara fint för ögat att se på... Annars är det ju bättre med skåp.
Vad himlans mycket greengate du har! Jag tycker kvalitén är helt fantastisk. Vi har diskat våra i maskin varje dag VARJE dag... och först nu efter 2,5 år börjar skålarna få lite sånna där repor inuti....

Ha en fin dag vännen!
Kram Katarina

Anonym sa...

Detaljer ÄR viktigt, viktigare än man tror för helhetsintrycket. Du har lyckats jättebra! Tycker det är snyggt med öppna hyllplan men hos mig skulle det nog bli dammigt hahaha:) Gysinge är underbart att strosa runt i men man bör ha en börs modell XXXL....
Skorpan

Annas skattkammare sa...

Åh greengate porslinet är ju så fint och ngt man skulle kunna ha hur mycket som helst av! Så fint på dina hyllor.
Kram Anna

Gabriella sa...

Åh så fint du har det! Jag gillar också öppna hyllor, där de fina porslinet får stå och skina lite extra:)

vitadrömmarobusigabarn sa...

Jättefint porslinet är så fint!
kram och ha en fin sommardag

Carolina sa...

Så fint, håller med. Fram med fint porslin. Samlar också på greengate, det är så vackert. Ska kolla in det där Gysinge då vi håller på att renovera här hemma. Ha en fin dag!
Kram, Carolina

Finaste mattan sa...

Verkligen en sommardröm! : )