onsdag 29 juli 2015

Vad gör man en regnig dag ?

 Jaa, vad gör man en regnig dag då man har semester ? det finns massor att göra då man har ett hus, men det är ju vad man ska välja liksom, en sak som jag har behövt göra, ni vet sånt som gnager i en, sånt som inte alltid är så himlans kul, det tog jag tag i...målade sopskåpet i köket...skåpet som känts fläckigt och ofräscht, jag målade det i en högblank grå färg, hittade några färgburkar i garaget, det var en golvfärg, stark och bra. Också fräschade jag till köksinredningen också, slipade lite och bättrade på här och där med vitfärg !


 Voila !! Klart, vitt och fint igen, och det känns toppen !!


 Bra att få det gjort, för när jobbar veckorna drar igång, då,jaa ni vet, man varken orkar eller hinner med sånt här...


 Så det känns så skönt att det är gjort...


 Och ser ni där på bänken till höger, där står den...ljusstaken !!


Den fina, fina handdrejade saken som jag är såå himla förtjust i, den som passar överallt..den har jag köpt HÄR. Och ni har väl sett att Ernst har den i sitt Sommartorp i år !!
Kraaam Anette

3 kommentarer:

Villa Björkenäs Backen sa...

God morgon ❤ så fint vännen
Det är alltid härligt när man får det gjort. Passar bra till dessa regniga dagar. Så fint det blev. Ha en fin vecka. Kram kram

Gabriella sa...

Åh så fint och trivsamt det ser ut hos dig!:)

LOPPISLIV sa...

Så himla fräscht och fint i ditt kök, bra ide att måla insidan av sopskåpet, skulle behöva göra detsamma, men jag vill helst byta ut hela vårt kök nästa år kanske?? Fin ljuslykta :) kraaaam P