onsdag 9 oktober 2013

Instagram, blogg och facebook !

Här ligger vår goa katt Maja och myser, det är hennes favoritplats, i köksfönstret så att hon kan hålla koll på allt som rör sig därute ! Hon är redan 12 år, på sin födelsedag fick hon den mysiga lilla dynan som hon ligger på, det var dottern som sydde den åt henne. Vi har inga blommor eller onödigt pynt i det här fönstret, nääe här är det Maja som regerar. Hon är en ute katt men då det börjar bli kallare så vill hon gärna var inne.
 Nu till något annat, jag har märkt att Instagram tar över mer och mer, har ni också märkt det ? Jag har instagram, det är ett lätt sätt att med bilder visa vardagen, men bloggandet är ju något helt annat, här kan vi lägga till mera text och bilder och i sidospalterna kan vi ha bilder eller annonser eller länkar till andra bloggare. Jag kommer att blogga ett bra tag till så känner jag det i alla fall, hur tänker ni andra bloggare och läsare, kör ni bara instagram nuförtiden eller både och..och sen har vi ju Facebook också...
Kraaam Anette
P.s Min adress på Instagram är : Lantlifsanette

28 kommentarer:

Hanna sa...

Jag bloggar bara, har inte instagram, men det kommer nog.
Ha en bra dag
Hanna

Prinsessorna på Bellevue sa...

Jag har nyss skaffat instagram och jag har facebook också. Tycker också att det verkar som om instagram tar över lite. Instagram går ju mycket fortare, men jag tycker att en blogg är ändå något annat... Allt tar ju tid också, även om det är himla trevligt! Fortsätter att blogga ett tag till... :)

Kraam
Petronella

LOPPISLIV sa...

Jag har också instagram men är inte så flitig där, tycker bättre om bloggen där bilderna är större, fb har jag skippat helt!! Tänker också fortsätta blogga ett tag till :-))

Söta Maja som kollar läget utanför!! Kraaaam Paula

Carolina sa...

Det känns ju lite som kaka på kaka tycker jag, med alltihop. Jag tycker bloggandet blir mer personligt för ditt ligger lite mer jobb bakom.

Ha en fin dag/ Carolina

Fågel Blå sa...

Hello!
Jag kör på med bloggandet, tycker det är mycket roligare, och som ovanstående säger bilderna är större det får rum mera text osv, som du säger har instagram tagit över mera och mera, det märks tydligt,
så man får väl hänga med, ler!
Men jag tycker att allt tar en jädrans massa tid,,
man har välan annat att göra en att gå runt och trycka på en masaa knappar,
men men tiden får utvisa om jag orkar ha båda,
Bra att du tog upp det här,, har haft funderingar om just det.

Önskar dej en fin dag!
Hälsningar Kathrine
Fågel Blå

Det Vita Drömhuset sa...

Jag har Instagram men bloggandet kommer jag inte sluta med. Bättre kvalité på bilderna, ett helt annat ljus. Man kan skriva mer och det blir snyggare helt enkelt, tycker jag. :)

Kram Åse

Sallys hus sa...

Godmorgon!
MysMaja..;) Så söt hon är där i fönstret. våra kissar kommer också in då det blir kallare ute. men mest på nättterna då. Sally blir lite tossig i början o vet inte riktigt om de verkligen FÅR vara inne..;)
Vilket underbart skåp det där är! jag tror det har varit ett postskåp..

Instagram och facebook för mig är familj och vänner. Jag följer bara dem jag känner (nära och lite mer ytligt). Jag kollar INTE heminredning i telefonen. gillar inte de små bilderna och blir inte alls inspirerad. Då är det bloggar som gäller med laptopen i knät.;)
Ha en fin dag!
Kram Katarina

Ett ögonblick sa...

Bra att du tog upp det här för det märks tydligt att Instagram tar över mer och mer. Jag kör på som vanligt, utan Instagram, brukar vara seg när det gäller nytt. Samtidigt tycker jag att bloggen är nåt helt annat, det ligger ett helt annat arbete bakom och bloggar gör man liksom inte i farten. Det vore enormt tråkigt om aktiviteten minskas radikalt här. FB är inte heller lika roligt, tycker det blir så mycket onödigt tjafs där.

Ha en fin dag!
hälsningar lisa

Villa Björkenäs Backen sa...

God morgon !
Visst ska vi fortsätta att Blogga.
Jag tycker också att man kan hålla på så mycket mer med bloggen.
FB
har jag men använder inte.
Så skönt hon har det där....Maja

Ha en fin fortsättning på veckan!

Kram.kram

Tidevarf sa...

Hej,
Så söt Maja är, ser ut att ha det riktigt bra där hon ligger.
På dina funderingar så har jag inte bloggat så länge så jag fortsätter med bloggen. Så välkommen in till den. :)

Kram
Anneli

Jennyshemochharmoni sa...

Jag har varken instagram eller facebook. Instagram är kul men för min egen del är skrivandet en del av varför jag bloggar och då går instagram bort. Bloggen får hänga kvar och vara min kanal helt enkelt :) Verkar som våra små sötkissar är lika gamla :) Ha en fin dag! KRAM Jenny

hemma hos lilla mej sa...

Jag kommer också ha kvar min blogg .Bara å söt kisse .Önskar dej en skön onsdag .Kramar Rita

Anonym sa...

Håper du fortsetter med blogging:)
Jeg har ikke instgram eller Facebook så holder meg kun til blogging!
Har ikke tid til mer:)
Ha en god dag
Mvh
Merete

Anonym sa...

Fortsätt ed bloggen!! Please!!! Och klappa mysiga kissen på sin söta dyna!

Från Mitt Kök - Susanne sa...

Hej!

Jag kör med båda delarna. Fast just ju är jag nog lite flitigare på Instagram än bloggen! Fast jag slutar inte med bloggen; det är för roligt! Men det är kul att kunna inspirera via Instagram också!

VINTAGELINE sa...

Ingen instagram her.
Håper virkelig at du ikke tenker å slutte blogge!!!!

Klem

Kristin sa...

Hej Anette, jag känner som du, är man fel ute med bloggen nu? Men jag gillar inte instagram, tycker det är rörigt och stökigt och bilderna är inte så fina eller bra, det är inget för mig (därför har jag inte det själv). FB har jag för vänner och där skriver jag inte alls det jag skriver om på min blogg. Bloggen är ändå något i särklass. Jag gillar att läsa bloggar och jag tycker det är synd när många växlar till Instagram. Jag hoppas du fortsätter blogga, för du inspirerar mig massor. Kram

Anonym sa...

Jag bloggar bara
struntar helt i instagram och facebook.

//Boije
The Secret Garden

Min KuriÅsa Värld sa...

Bloggar är nåt helt annat både att läsa och ha själv, än Instagram och Facebook är! Håller med de andra, blogg känns mer rejält och arbetat. Jag bloggar enbart, tittar inte alls på Instagram och har FB till min privata vänkrets. Nöjd med det och hoppas att inte bloggandet dör ut, märks tyvärr att många bloggare gör inlägg mer och mer sällan. Trist tycker jag!
Kram Åsa

Unknown sa...

Jag har också märkt att många i blogglandet har skaffat Instagramkonto. Personligen gillar jag inte Instagram. Den snabbheten passar inte mig. Jag gillar att lägga lite arbete bakom inlägget.

Ha en fin kväll
Nelya

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Det var intressant läsning, roligt och veta hur landet ligger. Jag har varken fb eller instagram. Var "prao" på makens fb för ett tag sen, och jag vet inte, tyckte det var sådär. Blogga är något helt annat.
Stor kram
AnnaMaria

G:a Affären sa...

Skönt att läsa att du och de flesta fortsätter med bloggandet. Jag tycker bilderna blir så mycket bättre här och FB är för mig inte ett forum för inredning.
Instagram har jag inte, knappt det går att ringa på mobilen här ute i "skogen"!
Så generöst av dig att låta fina Maja ha den fina platsen! Min katt vill också gärna vara i fönstren, de flesta blommorna är därför helt ludna! Kanske jag gör som dottern syr en dyna till Ett fönster.

Kramar
Cia

Anna Stenberg sa...

Jag gör som söta katten. Tar det lugnt! Jag bloggar för att jag vill! Insta och fb är stress för mig! Jag hoppas att du fortsätter blogga på! Kram Anna

frøkenFilur sa...

Blogg er mer personlig synes jeg.Ser at mange "forsvinner # til instagram ,men jeg kommer fortsatt til å skrive og lese blogger;)

Tina

frøkenFilur sa...

Blogg er mer personlig synes jeg.Ser at mange "forsvinner # til instagram ,men jeg kommer fortsatt til å skrive og lese blogger;)

Tina

n o r d i n g å r d e n sa...

GoMaja.... ja, nu är det ett jytter av alla forum, men inget slår bloggen, då man vill VISA bilder på riktigt, flera bilder och stor text! Jag har ju facebook för Nordingården också och dessa två räcker för mej.

Men visst är det enklare med FB och Insta än blogg, men som sagt, de har lite olika uppgifter att fylla så vi bloggar ett tag till va Anette;) Skitsnygg hylla till köket du skaffat!!!!!! Mari.

Anonym sa...

Åh,söta lilla katt..
Bloggen tycker jag är roligast,vackra bilder o mer personligt..:)
Ha en underbar helg!
Kram Marie

Anonym sa...

Jag fattar inte hur man skaffar instagram. Har påbörjat men blir irriterad när det inte går lätt o snabbt att fixa o lägger ner. Fortsätt blogga, det är här jag följer dig! Blir nästan rädd när jag läser att du fått nys om instagram =)
Mvh Helena, Ystad.