måndag 28 oktober 2013

Jul pyssel

Nu är jag riktigt sugen på Julen ! Snart, snart så är det advent, men innan dess så ska jag julpyssla, jag har samlat på mig massor med fina papper och bokmärken genom åren... I år blir det extra roligt då jag jobbar i en inredningsbutik, då får jag frossa ordentligt i alla vackra julsaker ! Jag ska slå in vackra paket till dekoration i butiken, hänga upp pepparkakor och jaa gud vet vad jag kommer att hitta på !
Måndagen den 4 November har vi full Jul i butiken ! Välkomna.
Kraaam Anette

17 kommentarer:

Villa Björkenäs Backen sa...

God morgon fina du !

Härligt Anette att kunna stå där och pyssla! :)
Jag ska också pyssla i år !!!
Vill hinna göra vissa saker innan Julen men det kommer.
Ska passa på kanske idag stucka till skogen och plocka massa lingonris.
Innan stormen kommer och snön för all del .
Tänk så att vi vänder bladet igen i almanackan och så kommer november månaden.
Med Julmys....
Härligt för dig att stå där i butiken och Njuta.
Hoppas att din helg har vart bra !
Vi har det men det blev sorglig söndag.
Våran J hittade en av våra vita ,mjuka och goa djurvänner liggandes. kall var hon..hon blev inte mer än 8 månader....nu Vanilla så ensam och ledsen.
Livet som är skört...
Jag kanske kommer upp snart.
P är inte kry :(
Här och nu ska man leva !

Ha ny en fin vecka ! En varm kram från mig

No34 sa...

Sååå mysigt det lät då, bara liiiite avundsjuk på det pysslet!
Njut av nya veckan, kram Kate

Klara sa...

Är det tårtpapper eller vad är det för fina spetshistorier du har på bilden? Var har du hittat dom?

LantlivsAnette sa...

Klara : Japp det är tårtpapper, köpte en hel bunt med olika i en nätbutik, kommer inte ihåg vad den heter, men googla på tårtpapper. Kraaam

Jennyshemochharmoni sa...

Vilka fina! Jag älskar tårtpapper :) Tack för inspirationen :) Ha en fin dag! Kram Jenny

Prinsessorna på Bellevue sa...

Härligt! Rena rama drömjobbet! Längtar också lite...

Kraam
Petronella

hemma hos lilla mej sa...

Vad mysigt det är att pyssla .Ha en skön start på nya veckan .kramar Rita

Pernilla sa...

Åhh, så mysigt! Längtar till Julpysslet och allt vad det innebär. ;) Längtar också att få se ditt underbara hem i juletid, det brukar ge mig sån julkänsla. Tänk så roligt att man kan få det av bloggar och tidningar. ;))

Anonym sa...

Klänningen du hade inhandlat till förra julen,och sockorna,vet du var de finns att få?

LOPPISLIV sa...

Så spännande att få se vad du hittar på för pyssel :-)) Jag tänkte göra en egen stjärna till granen i år, får se om jag klarar av det, är nog ingen pysseltjej egentligen...fniss, men iår ska jag försöka ialla fall!

Ha en fin start på nya veckan.
Idag har vi regn och rusk, en storm på väg sägs det, ska hem i em och köra iväg allt skit som hamnade i släpen efter min rensning i boden. skööönt!! Äkta Feng Shui att rensa i röran :-))
KRAAAAM Paula

. sa...

Vi har snart november och mörkret kommer närmare, så visst gör julpysslet att november blir roligare.

Linn sa...

Hei:-) ja jeg er i skikkelig julemodus jeg også;-);-) butikk sier du? Selger dere på nett også? Såfall hva heter butikken deres? Og sender dere til Norge? Stor klem fra Linn

Jennys Vita Villervalla sa...

Håller med dig! Längtar verkligen till advent och har redan börjat pyssla så smått!
Ha det fint!
Stormiga hösthälsningar från Skåne!
Kram
Jenny

Anonym sa...

Så fine de var:)
Ønsker deg en herlig uke:)
Klem Merete

Anonym sa...

Hej!!!
Hittade likadant tårtpapper i butiken dollarstore superbilligt, rolig affär där man kan fynda mycket.

Tidevarf sa...

Så fina tårtpapper, hoppas pysslet blir lyckat!

Kram
Anneli

Hanna sa...

roligt med pyssel.
Ha en fin kväll.
Kram
Hanna