måndag 7 oktober 2013

Loppis fyndet på plats !

 I går hängde vi äntligen upp loppis skåpet som jag fyndade i somras ! Det fick sin plats i köket tillslut, anledningen till att det har tagit så lång tid att få det på plats är för att jag inte har kunnat bestämma mig för om jag skulle måla det ljusgrått eller låta bli, dottern var envis och tyckte bestämt att det skulle vara som det är, så jag gav mig. Insidan hade jag hur som helst inte tänkt måla, det är så fint som det är...


Så nu hänger det i köket, och jag är så nöjd. Hon som sålde skåpet till mig visste inte vad det hade använts till, ett gammalt postskåp kanske, eller i en reception där man hade nycklar, jaa vem vet.
Ha en fin start på veckan !
Kraaam Anette

21 kommentarer:

FruFröjd sa...

Gulligt skåp. Det passar bra där! Roligt med alla små fack
Kram
Susanna

annika sa...

En mycket fint skåp. Vilken tur du hade som fick tag i det.

annika

Malin - Stjärnflocka sa...

Vilket underbart skåp!
Och färgen ser fantastiskt fin ut :)
Ha en fin dag!
Kram Malin

Fia sa...

Kanonfint ♥ Snyggt med träfärgen mot allt det grå o vita. Ha en härlig vecka;) Kram fia

Prinsessorna på Bellevue sa...

Väldigt fint gammalt skåp som fick pryda din vägg!

Kraam
Petronella

LOPPISLIV sa...

Det är så sött ditt skåp. Ja behåll det blått och känn efter, trivs du inte kan du ju alltid måla det grått senare, ser hursomhelst kanonfint ut!!

Nu är det ny vecka igen, nu ska jag skynda till jobbet :-))

Kraaaam Paula

Anonym sa...

Wow...for et nydelig lite skap og skjønn farge:)
Der har du virkelig gjort et funn:)
Ønsker deg en herlig uke
Klem Merete

VisaLiza sa...

Verkligen ett fint fynd. Man börjar onekligen att fundera över vad det egentligen har använts till. Tycker du gjorde rätt som lät det vara som det är, jättefint! Liza

Ett ögonblick sa...

Jättefint!!! och vilken tur att du inte målar det. Det är så vackert som det är!

Hälsningar lisa

toves sammensurium sa...

Det er jo nettopp noe av det som er så sjarmerende og spennende med gamle skatter...man kan undre seg over historien bak dem :)
Skapet var ihvertfall så fint,både litt tøft og koslig på samme tid.Perfekt med andre ord!!!
Toveklem.)

Inspiration i vitt sa...

Det vackra skåpet passar så fint i ditt otroligt vackra hem. Kram på dig/Ingela.

hemma hos lilla mej sa...

Vilket himla snyggt skåp .Passar kanon hemma hos dej Kram Rita

Anna Stenberg sa...

Väldigt fint! Och kanon på den platsen! Kram Anna

Lantligt i Hårnacka sa...

Superfint skåp och jag tycker du gör rätt som behåller träfärgen. och riktigt riktigt fin pardörr man ser i bakgrunden

Kram Natalie

Gabriella sa...

Vilket fint litet skåp! Underbar träfärg.

Villa Björkenäs Backen sa...

Hej du !

Jätte fint skåp.
Den passade ju jätte bra där...den var hörlig med sin blåa färg.
Och ibland kan det vara bra att vänta hur man vill ha det.
Jag har också en blå kista som jag tänkte måla om.
Men den har fått stå och vänta men idag är jag glad att den vlev inte målad.

Så fint ni har det där hemma ! Härligt att se bilder från denna vinkeln.
Så fina lampor som hänger där.

Ha en god vecka ! Ännu en ny ;)
Fick du några kanelbullar till fredags fikat? ;)

Ha det ! kraaam på dig

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Skåpet är jättefint. Men har den där tanken om målande slagit till kan det vara svårt och få den ur skallen, ska bli kul och se om det fortsätter vara blått. Jag gillar ju blått, har precis hittat perfekta blusen till mina jeans hos er, jippie!
Kramar
AnnaMaria

G:a Affären sa...

Förstår att du är nöjd med det gamla skåpet, vem skulle inte vara det med alla sina små hyllor. Och det låter helt rätt att låta insidan få vara! Sedan tycker jag det är fint sådär med dörren öppen, och så slipper någon vara nyfiken!
Hoppas allt är bra med Lill Nisse, det var så länge sedan jag såg honom!

Kramar
Cia

Eleonora sa...

Vilket härligt fynd du gjort på loppis. Bra att du inte målade det, det är så vackert som det är.
Trevlig vecka till dig med.

Annas skattkammare sa...

Jättefint skåp, passade perfekt där!
Kram Anna

Sockerklaras sa...

Sicket fiint skåp, Anette!:) Jag tycker också du gjorde rätt i att inte måla det, det är väldigt rart som det är:) Passade dessutom alldeles perfekt där.;)

Kram till dig!
/Ida