fredag 11 december 2015

Lucia

Jaa tänk att det är Lucia på söndag, redan lucia och tredje advent.Och jag tänder min gamla vackra luciakrona som jag är så glad i, den lyser upp ett helt rum då man tänder den.
 Juletiden är så mysig och det är extra roligt att jobba i butik den här tiden, det är julrusch och man hinner knappt plocka fram saker förrän de tar slut, härliga tider, jag gillar det.
 Annat var det julen 2012, jisses alltså, då jobbade jag som Butikschef åt ett stort Optikerföretag, där var det minnsann ingen julrusch, ingen köper ju glasögon vid juletid och inga julklappar där heller, så det var lugna gatan, inget jag alls är van vid med mina år inom handeln, så då fick jag känna på det också.
Tur att jag bytte bana i livet,( det gjorde jag inte bara för julruschen ) det är bra att göra det ibland, även fast det är läskigt.
Så idag ska jag plocka fram och bulla upp ännu mera i butiken.
Kraaam Anette

3 kommentarer:

Solstrimmor sa...

Smakfullt, avskalat... vackert!

Ha en fin helg.
Kramar från Eva-Mari

Plommonhuset sa...

Vilken vacker krona. Ha en skön kväll. //Sofia

Meta sa...

Ja det är så , det sägs att man ska byta bana i livet 10 gånger innan man är nöjd Undrar om det stämmer. Jag är inne på fjärde och nu Pension det går inte ihop sig för mig då.
Så vacker bild från dig. Hoppas du fick se någon Lucia idag
Ha det gott i veckan med framplockandet
Kram Meta