söndag 31 maj 2009

Grattis alla Mammor !!

Morsdag idag !! Grattis till alla mammor !! Det är vi värda, en egen dag !

Och vet ni, jag måste avslöja att jag fick faktiskt nybakta scones nu på morgonen, av min yngsta dotter !! Inte illa, hon tassade upp före alla andra och bakade...!!

Det är toppenväder här hos oss idag, solen strålar och det är varmt. Jag plockade in kvistar från den underbara Häggen igår, nu blommar den hos oss, de får stå i verandan och dofta gott.

Ha det så bra alla

Kraam Anette

20 kommentarer:

pärlemor sa...

God morgon! visst är det en härlig tid, den mellan hägg och syren!

Anci sa...

Tack detsamma ! Det låter väldigt mysigt med nybakade scones på morgonen.

Ha en underbar Mors dag !

Kram

LenaS sa...

Åh vilken härlig start på morgonen med nybakade scones....
ha en fin dag!
kramis/LenaS

rosenskära sa...

Åh, tänk när mina flickor klarar av att baka scones själva! Var tid har sin charm, eller hur?
Jag ska strax hjälpa min stora flicka att göra sin första sockerkaka, för hon vill bjuda mig på jordgubbsbakelse i eftermiddag!

Kram/Lena

Fru Sirlig sa...

Tack detsamma. Det låter som om du fick ett bra uppvaknande på morgonen. Visst är det underbart nu med alla träd och buskar som står i blom, vill stanna tiden för en stund och njuta av allt läänge!!
Önskar dig en fortsatt fin morsdag.

Kram Heléne

Beas sa...

Det var omtänksamt!

Jag känner också att det luktar bakat från köket nu. Någon form av frukostbröd var det visst...spännande.

Ha en toppenfin "Mors dag"

Kram Bea

LOPPISLIV sa...

Tackar och detsamma till dig. Så gott med scones, här har vi precis mumsat muffins som dottern bakat :-) Jovisst har du berättat om Atlas innan för längesen, när jag började blogga, det minns jag. Som setterägare håller man lite koll på andra som har/haft samma ras. Pia m bloggen Livet på fyran, har ju två stycken. Fortsatt trevlig morsdag önskar jag dig. Kram Paula

Fia sa...

Nybakta scones vilken buktig tös du har!
Ha en trevlig Mors dag
Fia

Kamomilla sa...

Glad morsdag! Här har vi redan firat, för några veckor sedan :)

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Vilken go dotter, nybakta scones en sån här fin morgon. För det var det idag och igår också. Rena sommarvärmen, vi har ätit samtliga helgens måltider ute, det är gott.
Ha en bra fortsatt söndag
Kramis AnnaMaria

Körsbärsgården sa...

Hej Anette!

Vilken harlig start pa Mors dag! Ja, visst ar vi varda att ha det lite extra bra en dag som denna!

Vanliga, varma halsningar fran Karin i Korsbarsgarden som idag bla njutit av ett besok i Taormina, Sicilien. Alltid lika vackert! :)

Rosengårdens Inredning sa...

Hej Anette!
Åhh, vad det låter gott med nybakade scones sådär på morgonen....
Själv har jag firat dagen med att stå på loppis och sälja hela dagen...
Men jag fick en jättefin Mollyblus i present av mina "barn"...
Härliga bilder du visar i förra inlägget, jag har varit lite dålig på att skriva hos er ett tag...men nu känner jag att kraften snart är tillbaka...
Hoppas allt är bra med DIG :)
Kram Malin

Mitt hvite hus sa...

Gratulerer med morsdagen..herlig å starte dagen med scones..det gjorde vi her også...Fortsett å nyt denne herlige dagen
Klem Kerstin

Kallholmen sa...

Vilken underbar dag...!
Vi har varit i Storforsen och där var det 32 grader!
Norrbotten är väl härligt!
Vad mysigt av din dotter med nybakta scones.
Kram Carolina

Vintage Fairy Tales Rebecka sa...

Det doftar scones ända hit!

Anonym sa...

Vad mysigt att få vakna till dotterns nybakade scones. Hoppas du fick en fortsatt härlig morsdag. Kram S

Sallys hus sa...

Hallå vännen!

Himmel så många inlägg du gjort nu...ett om dagen!!
Jag har inte haft datorn på på flera dagar....;)

Nisse är sååååå söt!! Viiiiiill haaaaaaaaaaa!!!!!

Tänk att nibor så fint...det är balsam för själen!

Skönt att läsa att du börjar må liiite bättre. Babytep du vet!!
Ett litet steg i taget.
Hoppas din lilla mamma mår bättre också!
Ha en ny härlig vecka!
kram Katarina

Kristall & Pynt sa...

Kul att bli uppvaktad med nybakade scones.
Ha det gott, Kram Sofia

In my house sa...

Nisse, håller du inte med om att det är hundens dag varje dag.... Idag har jag varit å badat i sjön =) så skönt att ta ett dopp i mitten av vår skogsrunda!!!!

jag är skit trött nu,,,,
hoppas att du har gosat extra mycket med matte idag,,, våra mammor är bäst


vov vov slick Snuffe

Andrum sa...

Hej Anette!
Vilken gullig dotter du har som bakade scones till dig. Mina barn väckte mig med fina teckningar och sen fick jag gå ut och sätta mig i morgonsolen och bli serverad en härlig frukost med nybakta scones även jag, te och kokt ägg. Presenten får bli ett par industrilampor från Kalix. ;)
Kram, Annica